کد خبر : 1860634 | 01 دی 1401 ساعت 13:17 | 38.9K بازدید | 3 دیدگاه

گل‌محمدی آرام و فکور برای تساوی

پرسپولیس دربی 99، مدیون داور دربی 98!

پرسپولیس که دربی را خوب آغاز کرده بود، با اصرار بر رفتن به کناره ها گل مساوی را در دقایق آخر زد تا بازی بزرگ نیم فصل را به استقلال نبازد.

پرسپولیس دربی 99، مدیون داور دربی 98!

به گزارش"ورزش سه"،  شروع خوب پرسپولیس در دربی در حالی که آنها در کمتر از 48 ساعت با اقدام غیر حرفه ای مهاجمشان، تمام برنامه های تاکتیکی خود را از دست رفته می دیدند، با گل گولسیانی همراه شد. آنها که از ارسال توپ از جناحین روی ضربه ایستگاهی به گل برتری رسیده بودند، قبل از پذیرفتن گل تساوی تا یک قدمی زدن گل دوم هم رفتند، ولی در عین ناباوری ضربه ترابی از کنار تیرک دروازه استقلال به بیرون رفت تا سید حسین حسینی که روز خوبی را در دربی سپری نکرد به خوش اقبالی خود در این لحظه بازی ببالد.

یحیی و شاگردانش دربی را در حالی آغاز کردند که زوج دیاباته و لوکادیا را در اختیار نداشتند و یحیی برای بردن بازی از زوج ترابی و عالیشاه در خط حمله استفاده کرد. زوجی که تبحر آنها بر روی زمین و استفاده از سرعت و فضاهای موجود در دفاع حریف است.با همین حربه شاگردان گل محمدی بازی را شروع ولی روی ضربات ایستگاهی به گل رسیدند!

باورش کمی سخت است، ولی یحیی عصبانی در دربی 98 در این بازی با آرامش خاصی به دنبال روزنه ها برای زدن گل به استقلال بود و بالاخره مزد این آرامش و تغییر تاکتیکی خودش را  که با درس از گل اول در دقایق آخر بازی به آن رو کرد دریافت کرد و در دقیقه 89 بازی باخته را به مساوی تبدیل کرد.

1783964
پس از دریافت دو گل، یحیی گل‌محمدی آرامش خود را حفظ و تیمش را به سوی جبران نتیجه هدایت کرد؛ هدفی که در نهایت به آن دست یافت.

برگردیم به دربی 98 و روزی که پرسپولیس برای رسیدن به ششمین قهرمانی پیاپی و جلوگیری از روند بی شکستی های استقلال تا دقیقه 82 بازی با یک گل از رقیب دیرینه پیش بود و آن اتفاق در مستطیل سبز زمین تمرکز یحیی و تیمش را از او گرفت تا 8 دقیقه مانده به پایان وقت قانونی و وقت های اضافه بازی برای این تیم بدون هیچ موقعیتی از دست برود و استقلال و مجیدی به آن چه می خواستند برسند و با گرفتن تساوی از پرسپولیس، ادامه فصل را با خیال راحت دنبال کنند.

1783966
واکنش تند یحیی گل‌محمدی به صحنه گل استقلال دربی ۹۸. بسیاری معتقدند پرسپولیس در همین لحظه شانس پیروزی مقابل استقلال را از دست داد.

یحیی که بعد از آن بازی و رفتارش با داور مسابقه با انتقادهایی مبنی بر از دست رفتن تمرکز تیمش با توجه به اعتراضات شدید و غیرقابل باورش روبرو بود، در دربی 99 تا لحظه آخر با آرامش و تدبیر به دنبال رسیدن به گل تساوی بود تا کاری که مجیدی در بازی قبل کرده بود، خودش این بار تکرار کند و فاصله امتیازات را با استقلال حفظ کند و در کارش هم موفق بود.

1783978
یحیی گل‌محمدی تا آخرین دقایق تیم خود را با آرامش هدایت کرد و در نهایت تیمش مزد صبر و نظم را گرفت.

استفاده از فرجی در دقایق آخر و فرستادن او به خط حمله هر چند با گل تساوی گولیسانی در همان دقایق همراه بود، ولی نشان از نگاه درست یحیی و  ضعف استقلال در ارسالها با توجه به نبودن روزبه در آن منطقه زمین و امید به گل تساوی تا لحظه آخر بود. یحیی این بار زود نا امید نشد و تا دقیقه آخر به دنبال زدن گل تساوی بود و با آرامشی که در کنار زمین داشت همین آرامش را به بازیکنانش نیز انتقال داد و آنها نیز به آن چه سرمربی تیمشان از آنها می خواست جامه عمل پوشاندند تا یحیی که شخصیت آرامی در دوران فوتبالش داشت، با همین روش و با همان شخصیت بازی باخته را در دقیقه 89 به مساوی تبدیل کند. اتفاقی که اگر در دربی قبل نیز از سرمربی این تیم سر می‌زد، شاید پرسپولیس لیگ امسال را به عنوان مدافع عنوان قهرمانی شروع می‌کرد و به دنبال هفتمین قهرمانی پی در پی بود.

محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها