کد خبر : 1860662 | 01 دی 1401 ساعت 15:38 | 24.8K بازدید | 10 دیدگاه

سقوط جیدون سانچو: نباید از دورتموند می‌رفتی!

جیدون سانچو در منچستریونایتد روزهای تلخی را سپری می‌کند و از نظر بدنی و روحی در شرایط بدی به سر می‌برد. او از روزهای درخشش در دورتموند فرسنگها فاصله گرفته است.

سقوط جیدون سانچو: نباید از دورتموند می‌رفتی!

به گزارش "ورزش سه"، جیدون سانچو در تابستان 2021 به عنوان یکی از آینده‌دارترین استعدادهای فوتبال انگلیس باشگاه دورتموند را ترک کرد و به منچستریونایتد پیوست. این بازیکن 22ساله با اینکه فصل جاری را خوب آغاز کرد ولی ناگهان در مسیر افولی سریع قرار گرفت و حالا در بدترین شرایط دوران فوتبال خود قرار دارد.

دیشب بعد از پیروزی منچستریونایتد مقابل برنلی در جام اتحادیه وقتی خبرنگار اسکای از اریک تن‌هاخ، سرمربی یونایتد، پرسید که آیا می‌خواهد درباره شرایط جیدون سانچو توضیح بدهد، سرمربی هلندی تنها به گفتن یک کلمه اکتفا کرد:"نه".

پرونده سانچو
جیدون سانچو درحالیکه تنها 17 سال سن داشت با پیراهن دورتموند نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرده بود. این فوتبالیست انگلیسی در سال 2017 به زردپوشان آلمانی پیوست و تابستان سال گذشته این باشگاه را ترک کرد. آمار سانچو در دورتموند بی‌نظیر است: 137 مسابقه، 50 گل زده، 64 پاس گل.

1784017

منچستریونایتد برای خرید این جوان انگلیسی 85 میلیون یورو هزینه کرد. اما حالا بعد از گذشت هیجده ماه از انتقال او به اولدترافورد آینده میان‌مدت این فوتبالیست انگلیسی تیره و تار به نظر می‌رسد.

سانچو در حال حاضر با یونایتد تمرین نمی‌کند. در زمان برگزاری جام جهانی قطر او در کمپ شیاطین سرخ که در اسپانیا برگزار شده بود حضور نداشت. سانچو در هلند و پشت درهای بسته در باشگاه آماتوری روزمالن در حال انجام تمرینات بدنسازی است تا شرایط بدنی خود را تقویت کند. کسی که پیش گرفتن این برنامه را به سانچو توصیه کرده مربی او در یونایتد اریک تن‌هاخ بوده است.

تن‌هاخ یک هفته پیش گفته بود:" با جیدون چند بار صحبت کردم و بعید می‌دانم این هفته برگردد. هدف ما این است که او را هر چه سریعتر برگردانیم. ولی نمی‌توانم زمان دقیقش را پیش‌بینی کنم. گاهی اوقات شرایط بدنی و روحی یک بازیکن دچار نوسان می‌شود. ما شاهد افت کیفیت او هستیم ولی گاهی مشخص نیست علت دقیق این افت چه بوده است. جیدون آنقدر از نظر بدنی آماده نبود که در کمپ ما در اسپانیا شرکت کند. مشکلات او ترکیبی از مشکلات جسمی و روحی است".

علت شرایط بد جیدون سانچو؟
درباره علت این شرایط بد ستاره انگلیسی تنها می‌توان به حدس و گمان اکتفا کرد. عاملی که به عنوان مظنون اصلی در نظر گرفته می‌شود تجربه او در رقابتهای یورو است که در انگلیس برگزار شد. به خصوص فینال رقابتها که در جولای 2021 در ورزشگاه ومبلی بین انگلیس و ایتالیا برگزار شد.

جیدون سانچو و هم‌تیمی یونایتدی‌اش مارکوس رشفورد در آن بازی تنها برای زدن ضربات پنالتی از روی نیمکت به زمین فرستاده شدند ولی پنالتی‌های خود را از دست دادند. در حالیکه ایتالیایی‌ها قهرمانی را جشن می‌گرفتند انگلیسی‌ها و سانچو گریه می‌کردند.

1784016

در روزها و هفته‌های بعد از آن شکست بازیکنانی که برای انگلیس پنالتی از دست داده بودند با حملاتی سهمگین در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده و حتی با توهین‌های نژادپرستانه روبرو بودند. سانچو به دلیل همین حملات بود که حسابهای خود در اینستاگرام و توییتر را بسته و اعلام کرد از این پس تنها روی فوتبال و خانواده‌اش تمرکز خواهد کرد.

سانچو آخرین بار در 22 اکتبر برای یونایتد بازی کرده و نامش در فهرست نهایی تیم ملی انگلیس برای جام جهانی قطر حضور نداشت. درحالیکه راشفورد و بوکایو ساکا که آنها هم در فینال ومبلی پنالتی از دست دادند در قطر حضور داشتند و جام جهانی خوبی را پشت سر گذاشتند از بین آنها تنها سانچو است که این روزها در شرایط بدی به سر می‌برد و برای بازگشت به روزهای خوب تلاش می‌کند.

دیدگاه‌ها