کد خبر : 1860679 | 01 دی 1401 ساعت 17:30 | 12.8K بازدید | 4 دیدگاه

عموزاد، برترین ستاره جوان سال کشتی آزاد جهان

رحمان عموزاد از سوی اتحادیه جهانی کشتی به عنوان برترین ستاره جوان کشتی آزاد جهان در سال 2022 انتخاب شد.

عموزاد، برترین ستاره جوان سال کشتی آزاد جهان

به گزارش "ورزش سه"، چند روز قبل بود که اتحادیه جهانی کشتی نامزدهای برترین کشتی گیر جوان سال را در سه بخش کشتی آزاد، فرنگی و زنان معرفی کرد.  
در رشته کشتی آزاد ایران 2 نماینده در میان 5 نفر برتر داشت. رحمان عموزاد و امیررضا معصومی که در مسابقات مختلف بین المللی سال 2022 خوش درخشیدند، جزو کاندیدای دریافت این عنوان بودند. 

البته در رشته کشتی فرنگی نیز سید دانیال سهرابی که در وزن 67 کیلوگرم مسابقات امیدهای جهان به مدال طلا رسید، جزو 5 کاندیدا قرار داشت. 

در نهایت امروز اتحادیه جهانی، کشتی گیران برتر را در سه بخش کشتی آزاد، کشتی فرنگی و کشتی زنان به عنوان ستاره های نوظهور کشتی جهان معرفی کرد. 
رحمان عموزاد توانست در بخش کشتی آزاد به عنوان برترین جوان سال 2022 معرفی شود و در 20 سالگی به یک افتخار بزرگ برسد. در کشتی فرنگی ادموند نازاریان از بلغارستان و در کشتی زنان هم الور از آمریکا موفق به دریافت این عنوان شدند. 

عموزاد که در رده های سنی پایین تر نشان داده بود با چه سبک فوق العاده ای کشتی می گیرد، امسال توانست در وزن 65 کیلوگرم مسابقات جهانی بزرگسالان عملکرد فوق العاده ای از خود نشان دهد. او با شکست تمامی رقبای خود آن هم به شکلی قاطعانه و با اجرای فنون تماشایی به مدال طلای جهان برسد؛ در حالی که فقط 20 سال سن دارد.

نویسنده: حسین جمشیدی

دیدگاه‌ها