کد خبر : 1860891 | 03 دی 1401 ساعت 11:33 | 964 بازدید | 1 دیدگاه

کشتی به سالن هفت‌تیر احتیاج داشت

حضرتی‌پور: سپاهان به دنبال فعال کردن آکادمی است

مربی تیم کشتی فرنگی سپاهان تاکید کرد که علاوه بر بحث تیم‌داری، این باشگاه به دنبال فعال کردن آکادمی در سطح کشتی اصفهان است.

حضرتی‌پور: سپاهان به دنبال فعال کردن آکادمی است

بهروز حضرتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی درخصوص قهرمانی تیم سپاهان در لیگ برتر کشتی فرنگی اظهار داشت: بچه‌ها خوب کشتی گرفتند. آن انتظاری که داشتیم برآورده شد. بعد از آنکه قهرمانی ما مسجل شد کشتی‌گیر 72 کیلویی ما با توجه به اینکه قرار است در مسابقات قهرمان کشوری کشتی بگیرد، از کادرفنی اجازه گرفت که کشتی نگیرد و با خواسته او موافقت شد. در مورد 77 کیلوگرم هم تصمیم به خود کشتی‌گیر محول شد چون تیم ما برده بود، که خودش خواست کشتی بگیرد.

وی با اشاره به حضور اسپانسرهای جدید در لیگ برتر امسال، تاکید کرد: جای تشکر دارد از اسپانسرهایی که امسال در لیگ بودند و در حد توان‌شان در لیگ هزینه کردند. امیدوار هستیم که این اتفاق تداوم داشته باشد و انتظار داریم اسپانسرهای بیشتری سمت کشتی فرنگی بیایند. از آن سو نیز ما حضور آنها را قدر بدانیم که ماندگار باشند.

این مربی در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوار است سپاهان همچنان در لیگ کشتی فرنگی تیم‌داری کند، تصریح کرد: قولی که سپاهان داده این است که جدای از تیم‌داری،، آکادمی کشتی نیز برای شهر اصفهان فعال شود. مثل همان کاری که در رشته‌هایی چون هندبال و فوتبال انجام داده‌اند. این کار را امیدوار هستیم که در همه رده‌های سنی بکنند. به این شکل هم به ورزشکار رسیدگی خواهد شد و هم امکانات بهتری در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. ما امیدوار هستیم این کار از سوی اسپانسرهای دیگر هم صورت بگیرد و مثلا فولاد خوزستان هم صرفا کارش معطوف به تیم‌داری نباشد و کشتی را ریشه‌ای حمایت کنند. در حال حاضر سپاهان در 27 رشته 92 تیم دارد. هیچ باشگاهی در ایران اینطوری نیست، آنها اغلب رشته‌ها و رده‌های سنی را پوشش می‌دهند. امکانات‌شان هم خیلی خوب است.

حضرتی‌پور درباره اینکه آیا سپاهان هزینه‌های برگزاری جام باشگاه‌های جهان را تقبل خواهد کرد که این رقابت‌ها همچون کشتی آزاد برگزار شود، خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات مطرح شده و علیرضا دبیر هم خیلی پیگیر این موضوع بود تا یکی از تیم‌ها که شرایط بهتری دارند هزینه‌های برگزاری را تقبل کنند. در این زمینه جلسه‌ای هم با شرکت نمایندگان 4 تیم صعود کننده به مرحله پایانی برگزار شد که همه هم مایل به برگزاری این رقابت‌ها بودند. روز برگزاری فینال لیگ هم مدیرعاملان هر دو تیم سپاهان و فولاد و همچنین دانشگاه آزاد و مقاومت در سالن بودند و باید دید درنهایت چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد.

مربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی همچنین با اشاره به بازسازی سالن هفت‌تیر تاکید کرد: در حین برگزاری فینال لیگ برتر کشتی فرنگی این سال را دیدم، واقعا زحمت کشیده بودند. سکوی عالی برای تشک درست کردند و خوابگاه و رستوران فوق‌العاده شیک شده و گنجایش آن آنقدری هست که بتواند مسابقات را به نحو احسن برگزار کند. اینکه از خوابگاه، سالن تمرین، سالن مسابقه، رستوران و همه امکانات لازم برای یک مسابقه، یک جا جمع شده و تیم‌ها می‌توانند به محض ورود به تهران یک جا مستقر شده و تا پایان رقابت‌ها آنجا را ترک نکنند، خیلی ارزشمند است. این چیزی بود که کشتی در مسابقاتش به آن احتیاج داشت.

دیدگاه‌ها