کد خبر : 1860895 | 03 دی 1401 ساعت 11:45 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

اتفاق خوبی در مورد مسابقات رنکینگ‌دار رخ داده است

رنگرز: حسین نوری تصمیم شجاعانه و درستی گرفت

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در واکنش به خداحافظی حسین نوری از دنیای قهرمانی گفت: او کشتی‌گیر بزرگ و قابل احترامی است، تصمیمش هرچند تلخ، اما شجاعانه و درست بود.

رنگرز: حسین نوری تصمیم شجاعانه و درستی گرفت

به گزارش "ورزش سه" حسن رنگرز در گفت‌وگو با تسنیم با ابراز رضایت از مسابقات قهرمان کشوری کشتی فرنگی که طی روزهای گذشته در تهران به انجام رسید، عنوان کرد: به جرات یکی از کیفی‌ترین مسابقات کشوری یکی دو دهه اخیر را داشتیم که منهای تعداد معدودی از ملی‌پوشان که از شرکت در مسابقه معاف شده بودند، سرمایه‌های فنی کشتی فرنگی در این رقابت‌ها حاضر بودند و با توجه به اینکه نقشه راه به روشنی ترسیم شده بود و چشم‌انداز و افق مشخصی پیش روی همه وجود داشت، فرنگی‌کاران بسیار باانگیزه کار کرده و برای ملی‌پوش شدن با همه ظرفیت‌های فنی‌شان در این رقابت حضور پیدا کردند.

وی در مورد اینکه برای انتخاب تیم آسیایی، نفرات منتخب فقط در یک تورنمنت حضور پیدا خواهند کرد؟، گفت: ما دو پلن داریم، یا همه این نفرات را به تورنمنت فرانسه می‌بریم و یا اینکه در دو تورنمنت تقسیم شده و محک خواهند خورد. این بستگی بودجه فدراسیون کشتی دارد. همچنین اگر به هر دلیل ویزا برای یک رقابت صادر نشد، نفرات در تورنمنت دیگری محک خواهند خورد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص اینکه امسال با توجه به اینکه مسابقات جهانی پیش رو، گزینشی المپیک خواهد بود، آیا رقابت‌های رنکینگ‌دار جدی‌تر از گذشته تلقی نخواهد شد؟، خاطرنشان کرد: الحمدالله اتفاق خوبی که امسال افتاده این است که رقابت‌های رنکینگ با دو کیلوگرم ارفاق برگزار می‌شود و باتوجه به این مسئله ما می‌توانیم با وضعیت بهتری در این رقابت‌ها شرکت کنیم. ضمن اینکه امسال خود مسابقات قهرمانی آسیا هم تا حدودی رنک دارد و نتایج آنها در موقعیت کشتی‌گیران در مسابقت جهانی تاثیر خواهد داشت. ما برای تمام رقابت‌ها با توجه به برنامه‌های فنی خودمان، برنامه‌ریزی خواهیم کرد. حالا یک جایی این تورنمنت رنکینگ‌دار در مسیر برنامه‌های ماست و نفرات مدعی در آن شرکت می‌کنند، یک جایی هم در مسیر نیست و طبیعتا کشتی‌گیران جوان را می‌فرستیم.

رنگرز درباره اینکه آیا هیچ‌کدام از کشتی‌گیران مدعی و عنوان‌دار قصد تغییر وزن دارد یا نه، گفت: هیچ کشتی‌گیری تقاضای تغییر وزن نداده است.

دارنده 2 مدال طلا و برنز کشتی فرنگی جهان درباره اینکه آیا کشتی‌گیری با ارائه مجوز پزشکی در اولین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی غیبت داشت؟، تاکید کرد: هیچ درخواستی از کشتی‌گیری به دست من نرسید تا به کمیته پزشکی ارجاع شده و فدراسیون آن را بررسی کند. تنها میثم دلخانی بود که در این‌باره درخواست غیبت داشت که پرونده‌اش در کمیته پزشکی بود و مورد تایید هم قرار گرفت و از جام تختی استارت خواهد زد.

سرمربی پیشین تیم ملی مراکش در المپیک 2016 ریو درمورد خداحافظی حسین نوری از دنیای قهرمانی گفت: او کشتی‌گیر بزرگی است و بسیار قابل احترام، قریب به یک دهه در عرصه ملی بوده و به لحاظ اخلاقی هم یکی از بهترین‌های کشتی فرنگی بوده است. قهرمانان به تعبیری دو بار می‌میرند، یکی بعد از خداحافظی از دنیای قهرمانی و دیگری به مرگ طبیعی، خداحافظی واقعا تصمیم سختی است. هرچند حسین نوری تصمیم تلخی گرفت و بلافاصله بعد از مبارزه دور افتخار زد، اما به نظر من تصمیم درست و شجاعانه‌ای گرفت. او قطعا می‌تواند مربی بسیار خوبی شود و تجارب ارزشمندش که حاصل سالها حضور در عرصه ملی است را به جوان‌ها منتقل کند.

رنگرز همچنین در موقعیت تیمی استان‌ها در مسابقات کشوری عنوان کرد: مسابقات قهرمان کشوری از دو دیدگاه قابل بررسی است، یکی مسابقه‌ای برای استعدادهای جوان است که بتواند در مصاف با قهرمانان جهان و عنوان‌داران توانایی را نشان دهد، همچنین یک محل ارزیابی فنی برای فدراسیون کشتی در مورد‌ عملکرد هیئت‌های ورزشی است که به نوعی نسبت به سنوات قبل رشد داشتند و یا اینکه پسرفت کرده‌اند. اینکه تهران و البرز نسبت به قبل بهتر عمل کردند را باید به فال نیک گرفت ولیکن باید در مورد جایگاه دو استان فارس و قم که پایگاه کشتی فرنگی ما هستند، بررسی جدی‌تری داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که آیا کادرفنی تیم ملی تکمیل شده است، تصریح کرد: همزمان با ارزیابی کشتی‌گیران، مربیان سازنده و فعال هم در مسابقات قهرمان کشوری مورد ارزیابی قرار گرفتند و حتما از حضور مربیان سازنده در اردوهای تیم ملی، اعزام‌ها و تصمیمات فنی استفاده خواهیم کرد.

حسن رنگرز در خاتمه گفت: از صداوسیما بابت پوشش خوب مسابقات تشکر می‌کنم. موضوع دیگر هم بازسازی سالن هفت‌تیر بود که محل بسیار مناسبی برای مسابقات ملی و بین‌المللی است و همه استانداردهای لازم را دارد. همه مربیان و کشتی‌گیران از شرایط جدید سالن هفت‌تیر رضایت کامل داشتند و این برای ورزش اول کشور واقعا یک نیاز بود که سالنی با همه امکانات در اختیار داشته باشد.

دیدگاه‌ها