کد خبر : 1860950 | 03 دی 1401 ساعت 15:02 | 11K بازدید | 8 دیدگاه

شرایط ما با سایر تیم‌های آسیایی قابل مقایسه نیست؛

محصص: هر کسی جای کی‌روش بود به مشکل می‌خورد

مرتضی محصص معتقد است با توجه به زمانی که کارلوس کی‌روش برای آماده‌سازی تیم ملی در اختیار داشت، نتایج ایران در جام جهانی قابل قبول است.

محصص: هر کسی جای کی‌روش بود به مشکل می‌خورد

به گزارش ورزش سه، هیئت فوتبال مازندران برای دومین بار اقدام به برگزاری کلاس مربیگری A آسیا کرده و این کلاس‌ها از امروز، با هدایت مرتضی محصص به عنوان مدرس و علی صنعتگر به عنوان دستیار و همچنین با حضور ۲۴ شرکت‌کننده بومی آغاز شده است.

مرتضی محصص امروز در حاشیه برگزاری این کلاس، گفت‌وگویی با خبرنگاران انجام داد و گفت: سعادتی است که من بعد از زمان کوتاهی، دوباره اینجا و در این سالن هستم. وظیفه خودم می‌دانم از هیئت فوتبال مازندران، آقای دکتر درزی و تیم مجرب ایشان تشکر کنم. با افتخار من در این گردهمایی قدردانی از مدرسان مازندران شرکت کردم و از همه کسانی که سالیان سال برای ارتقای سطح کیفی فوتبال زحمت کشیدند، تشکر کنم.

وی افزود: کلاس A هم از امروز با دوست بسیار خوبم، آقای صنعتگر، شروع شده و تا بیست بهمن هر دو به اتفاق ۲۴ شرکت‌کننده، کلاس‌های عملی و تئوری را خواهیم داشتیم. سعی خواهیم کرد تا از یکی از تیم‌های مازندرانی، ترجیحا نساجی، بازدید فنی داشته باشیم ولی این نیاز دارد که با دوست خوب‌مان آقای مطهری هماهنگ کنیم. اساتید دیگری در طول این کلاس به ما ملحق خواهند شد و من امیدوار هستم که این کلاس، تاثیر خیلی خوبی در روند آموزش مربیان این استان داشته باشد.

محصص در ادامه بیان کرد: با افتخار می‌گویم که ما صاحب یک گروه مجرب از مدرسین هستیم و آقای غلامرضا جباری گروه خوبی را در کمیته آموزش تشکیل داده‌اند. من امیدوار هستم در شروع سال آینده شاهد سمینارها و وبینارهای زیادی در‌ تمام استان‌ها باشیم. همچنین کمیته آموزش برنامه‌های بسیار مدونی برای مدرسین دارد که من هم سهم کوچکی دارم و خیلی خوشبین هستم. ما باید با جدیت و تلاش بیشتری برای سطح بهتری از فوتبال تلاش کنیم. باز هم از آقای دکتر درزی و هيئت فوتبال مازندران ممنون هستم.

در ادامه خبرنگان از محصص در خصوص نتایج تیم ملی در جام جهانی همراه با کارلوس کی‌روش سوال کردند که او در پاسخ گفت: سالیان سال از تجربه‌ای که به دست آوردم، می‌گذرد. هر زمانی که درباره معلم و مدرس صحبت می‌کنی، باید با احترام باشد و آقای کی‌روش هم خدمات بسیار بزرگی داشت و نمایش خیلی خوبی ارائه کرد. شرایطی که ما در جام جهانی داشتیم و همچنین زمان برگزاری جام جهانی متفاوت بود که این به نفع تعدادی از تیم‌ها و به ضرر تعدادی دیگر بود. من مطمئن نیستم که اگر بازی‌ها در تابستان برگزار می‌شد، ما شاهد نمایش درخشانی از آرژانتین می‌بودیم.

او در پاسخ به اینکه آیا فدراسیون فوتبال باید به همکاری با کی‌روش ادامه بدهد یا خیر گفت: من نمی‌توتم برای آقای کی‌روش تصمیم بگیرم و ایشان مربی بسیار باتجربه‌ای هستند اما اینکه در آینده چه زمانی و با چه فرصتی وارد فوتبال ما شود، سوال کلیدی است. ایشان مثل هر مربی دیگری به زمان احتیاج دارد. من هیچوقت نه تنها درباره آقای کی‌روش، بلکه درباره هیچ مربی دیگری هم چیزی جز تعریف و تمجید نداشتم و نخواهم داشت.

محصص در پاسخ به اینکه آیا عملکرد کی‌روش راضی بوده عنوان کرد: ایشان در‌ مدت زمان کوتاه و با دو بازی دوستانه وارد جام جهانی شدند. شما اگر به تیم ملی عربستان، ژاپن، کره و استرالیا نگاه کنید، تعداد بازی‌های دوستانه، فرصت گردهمایی و اردوهایی که داشتند، با ما قابل مقایسه نیست. من این مسائل را برای تعریف از آقای کی‌روش نمی‌گویم چون ایشان در حال حاضر در فوتبال ما نیستند اما هر مربی دیگری بود، با زمان خیلی کم و تعداد بازی‌های دوستانه محدود، به مشکل می‌خورد. ما نباید از گذشته به عنوان یک خاطره بد یاد کنیم، ما باید درس بگیریم چون بازی‌های جام ملت‌های آسیا و المپیک و جام جهانی بعدی را در پیش خواهیم داشت. ما باید حتی از دستاوردهای منفی، برای آینده بهتر استفاده کنیم.

دیدگاه‌ها