کد خبر : 1860951 | 03 دی 1401 ساعت 17:18 | 12.6K بازدید | 15 دیدگاه

چهار گل برای بدرقه تیم متحول شده؛

سپاهان4 - نفت 0MIS: توپخانه مورایس از زمین و هوا

تیم فوتبال سپاهان با ارائه یک بازی شناور و هجومی موفق شد با چهار گل تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان را از پیش رو بردارد.

سپاهان4 - نفت 0MIS: توپخانه مورایس از زمین و هوا

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان با توجه به از دست رفتن دو امتیاز در انزلی برای کسب سه امتیاز به این مسابقه وارد شده بود و از همان ثانیه‌های ابتدایی شاهد یک نمایش تمام هجومی از شاگردان مورایس در ورزشگاه نقش جهان بودیم. با این حالا تا دقیقه 43 که شوت محکم و مهارنشدنی شهریار مغانلو به زیر طاق دروازه برخورد کرد و به گل اول بدل شد، سپاهانی‌ها دو سه موقعیت مسلم گلزنی را از دست داده بودند و چند موقعیت نصفه و نیمه را هم ایجاد کرده بودند. پس از گل مغانلو سپاهان به آنچه می‌خواست رسیده بود و اگر کمی خوش شانس بودند می‌توانستند پیش از پایان نیمه اول گل‌های بیشتری وارد دروازه مسجد سلیمان کنند. با شروع نیمه دوم بازی توام با آرامش سپاهان سرانجام در دقیقه 70 با ارسال رامین رضائیان و ضربه سر دانشگر به گل دوم مسابقه بدل شد تا دفاع نفت مسجد سلیمان از هم بپاشد و در دقیقه 72 اینبار با گل به خودی مقتدایی دروازه شاگردان اشکش در اولین بازی لیگ برتری‌اش باز شود. درنهایت آخرین گل این مسابقه را امید نورافکن با شوتی از پشت محوطه جریمه به ثمر رساند تا بهترین پیروزی فصل شاگردان مورایس ثبت شود و آنها 24 امتیازی شوند. در سوی مقابل شوک ناشی از تغییر سرمربی در مسجد سلیمان جواب نداد و آنها همچنان با 9 امتیاز آخرین تیم جدول رده بندی باقی ماندند.

با گزارش زنده این مسابقه همراه ورزش سه باشید.

شرح بازی

در نیمه اول این مسابقه تیم فوتبال سپاهان کار را تهاجمی آغاز کرد و موقعیت‌های خوبی هم برای گلزنی داشت اما تا دقایق پایانی نیمه اول در این امر ناکام بود تا اینکه سرانجام در دقیقه ۴٣ با شوت سنگین مغانلو به گل رسید. نفت مسجد سلیمان که با رویکردی دفاعی وارد زمین شده بود حالا در نیمه دوم باید به دنبال جبران باشد و باید دید کادر فنی این تیم چه واکنشی به این نتیجه خواهد داشت.
با شروع نیمه دوم حملات سپاهان ادامه داشت و آنها که با زدن گل اول با اطمینان خاطر بیشتری هم بازی می کردند حملات بیشتری را ترتیب دادند و سرانجام هم در دقایق 70 و 72 به گل های دوم و سوم رسیدند. پس از گل سوم نیز حملات ادامه داشت و با تعویض های مورایس شدت یافت تا اینکه نورافکن گل چهارم مسابقه را با شوتی از پشت محوطه که روی پاس یکی از بازیکنان تعویضی تیم یعنی علی محمدی به دست او رسیده بود ثبت کند. در دقایق پایانی مسابقه سپاهان سعی کرد بازی را کنترل کند و دیگر حملات دامنه دار این تیم از زمین و هوا ادامه پیدا نکرد.

داوران: کوپال ناظمی – مهدی عالیقدر – احد سلطانی – شاهین یزدانی
ناظر: حسین خانبان

ترکیب سپاهان 
سید پیام نیازمند، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، رامین رضائیان ( 80 جلال علی محمدی)، میلاد زکی پور ( 80 آریا یوسفی)، مسعود ریگی، امید نورافکن، محمد کریمی ( 80 محمد قربانی)، محمد علی‌نژاد، فرشاد احمدزاده (80 محمدرضا حسینی) ، شهریار مغانلو.
سرمربی: ژوزه مورایس  

ترکیب نفت مسجدسلیمان
سعید جلالی راد ( 82 سینا بختیاری نسب)، مجتبی مقتدایی، عقیل کعبی، علیرضا دغاغله، سامان نریمان جهان، پیمان رنجبری، علی کیانی‌فر، مسلم مجدمی، سینا عبدالهی، اسماعیل بابایی، امیرحسین کریمی
سرمربی: ابراهیم اشکش 

🟨اخطارها:

نفت مسجد سلیمان: علی کیانی فر (13)
سپاهان: شهریار مغانلو (50)

⚽شرح گل:

سپاهان (١-٠): ارسال دقیق فرشاد احمدزاده پس از برخورد به پشت بدن علی‌نژاد که در حال دویدن بود به نزدیکی‌های محوطه جریمه بازگشت؛ جایی که مغانلو منتظر بود و با شوتی تماشایی و مهارنشدنی گل اول بازی را در دقیقه ۴٣ ثبت کرد.

سپاهان (2-0): ارسال رامین رضائیان در دقیقه 70 از روی یک کرنر در محوطه جریمه با ضربه سر محمد دانشگر به گل دوم مسابقه تبدیل شد.

سپاهان (3-0): دو دقیقه پس از گل محمد دانشگر اینبار حمله سپاهانی ها در محوطه جریمه حریف با سردرگمی مدافعین حریف با اشتباه مقتدایی و ضربه سر این بازیکن به گل سوم در دقیقه 72 تبدیل شد.

سپاهان (4-0):  امید نورافکن که بارها اقدام به شوتزنی داشت و ناکام بود سرانجام در دقیقه 88 موفق شد طلسم خود را بشکند و چهارمین گل تیمش را در مصاف با نفت مسجد سلیمان با شوتی از پشت محوطه جریمه ثبت کند. جلال علی محمدی پاس گل نورافکن را ارسال کرد.

⏱دقایق حساس:

دقیقه ٢٢: شوت دقیق و فنی امید نورافکن با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد.
دقیقه ٢۴: همکاری دیدنی علی‌نژاد، رضاییان و شهریار مغانلو مهاجم سپاهان را در موقعیت بسیار خوبی در دهانه دروازه قرار داد ولی ضربه او از کنار تیرک اول به اوت رفت.
دقیقا ٣٣: پاس رو به عقب احمدزاده برای رضاییان موقعیت خوبی برای این بازیکن ایجاد کرد ولی توپ روی پای او جفت و جور نشد. 
دقیقه ٣٣: ضربه امیر حسین کریمی روی یک ضدحمله از پشت محوطه جریمه زده شد ولی با واکنش نیازمند به جایی نرسید.
دقیقه ٣٩: شوت محکم امید نورافکن با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد.
دقیقه ۴+۴۵: شوت سرکش دانشگر با فاصله کمی از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه ۵+۴۵: ارسال دقیق علی‌نژاد در محوطه جریمه برای احمدزاده ارسال شد ولی شماره ١٠ سپاهان هر چه خودش را کشید به این توپ نرسید.
دقیقه ۴٧: ارسال سپاهانی‌ها در محوطه جریمه پس از برخورد به علی‌نژاد با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه راهی اوت شد.
دقیقه ۵٧: شوت امید نورافکن روی یک ضربه ایستگاهی پس از برخورد به مدافعان حریف با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد.
دقیقه ۶٠: ارسال بیرون پای میلاد زکی‌پور از نزدیکی‌های نقطه پنالتی با ضربه سر مغانلو راهی اوت شد
دقیقه 74: نفوذ علینژاد به محوطه جریمه و ضربه او به زاویه بسته اینبار با واکنش جلالی راد به گل تبدیل نشد و به کرنر فرستاده شد.
دقیقه 77: پاس دقیق و زیبای علی‌نژاد در موقعیت بسیار خوبی به رامین رضائیان رسید ولی شوت محکم این بازیکن باز هم با واکنش جلالی راد به گل تبدیل نشد و یک کرنر دیگر برای سپاهان به همراه داشت.

🥇بهترین بازیکن زمین:
فرشاد احمدزاده، رامین رضائیان، محمد دانشگر، امید نورافکن و محمد علی‌نژاد از بازیکنان تاثیرگذار سپاهان در این مسابقه بودند. در مجموع در روزی که سپاهان به یک پیروزی دلچسب دست پیدا کرد بسیاری از بازیکنان این تیم در فرم بسیار خوبی قرار داشتند.

📌اتفاق ویژه:
نفت مسجد سلیمان با تغییر کادر فنی برای پیروزی در این مسابقه به میدان آمده بود ولی نتوانست به چیزی که می‌خواست دست پیدا کند و شکست سنگینی را در نقش جهان تجربه کرد.

🔴حاشیه:

*شنبه 3 بهمن ماه؛ سپاهان – نفت مسجد سلیمان؛ ورزشگاه نقش جهان؛ بدون تماشاگر 
* ابراهیم اشکش که دو سه فصل نسبتا خوب را با استقلال ملاثانی پس از صعود به لیگ دسته اول تجربه کرد، پس از اینکه در اقدامی غیرمنتظره به عنوان سرمربی نفت مسجد سلیمان انتخاب شد در دیدار برابر سپاهان و ژوزه مورایس اولین دیدار لیگ برتری اش را به عنوان مربی تجربه می کند.
*رناتو داسیلویرا برای اولین مرتبه طی فصل در ترکیب اصلی قرار نگرفته تا جونیور و دانشگر تشکیل دهنده زوج خط دفاعی تیم سپاهان باشند.
*ابراهیم اشکش که در لیگ دسته اول یک مربی همیشه معترض است در اولین دیدار لیگ برتری خیلی زود با کارت زرد کوپال ناظمی مواجه شد تا در ادامه کار سختی برای اعتراض به تصمیمات داور مسابقه داشته باشد.
*امید نورافکن برای دومین بازی متوالی در پست هافبک میانی بازی می‌کند.
*داور مسابقه پنج دقیقه وقت تلف شده برای این مسابقه در نظر گرفته است.
*سعید جلالی راد که از ابتدای مسابقه با مصدومیت مواجه بود سرانجام در دقیقه 81 و پس از دریافت سه گل جای خود را به سینا بختیاری نسب داد.

دیدگاه‌ها