کد خبر : 1861157 | 04 دی 1401 ساعت 15:45 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

اسکواش ایران باید جزو 4 تیم برتر آسیا باشد

کاندیدای ریاست فدراسیون اسکواش از ضعف بزرگ این رشته در بحث قهرمانی و همگانی انتقاد کرد.

اسکواش ایران باید جزو 4 تیم برتر آسیا باشد

به گزارش "ورزش سه"، انتخابات فدراسیون اسکواش قرار است 12 دی ماه برگزار شود و تاکنون بابک فقیر و پیروز هاشمی دو کاندیدای تایید صلاحیت شده برای شرکت در این انتخابات هستند. 

هاشمی که سابقه عضویت در هیات رییسه فدراسیون بولینگ و بیلیارد را داشته، از برنامه های وسیع خود برای توسعه اسکواش در بخش همگانی و قهرمانی در گفتگو با "ورزش سه" خبر می دهد.

پیروز هاشمی درباره برنامه هایش برای فدراسیون اسکواش گفت: برنامه هایم را به اعضای مجمع فدراسیون ارائه کردم، اما باید بگویم که من 4 شعار کلی دارم: اتاق فکر خوب و شورای عالی راهبردی، شایسته سالاری، وضعیت مالی شفاف و فدراسیون پاسخگو. از سال 66 که آقای غفوری فرد مسئولیت ورزش کشور را برعهده داشت، در بحث سخت افزاری ورزش کار کردم و از یک خانواده کاملا ورزشی هستم. اسکواش با اینکه سال های زیادی است در ایران فعالیت دارد، اما همچنان مانند غنچه ای است که تازه جوانه زده و خانواده این رشته شاید به 10 هزار نفر هم نرسد. 

وی افزود: از سال 1338 اسکواش در ایران فعالیت داشته و بعد از انقلاب اسلامی هم 4 رییس فدراسیون داشته ایم که من از همین جا می گویم به کمک هر 4 نفر احتیاج دارم. باید صحبت های مخالفان را هم گوش دهیم تا بتوانیم ظرفیت اسکواش را بالاتر ببریم. متاسفانه با توجه به پیشینه طولانی مدت، اسکواش هم در بحث قهرمانی و هم همگانی مشکلات زیادی دارد. 

هاشمی در پایان در خصوص هدف گذاری خود در بحث قهرمانی اسکواش گفت: اسکواش در آستانه المپیکی شدن است و ما در بازی های آسیایی نیز حضور داریم، اما متاسفانه ظرفیت قهرمانی ما ضعیف است و هر کسی هم رییس فدراسیون شود، در کوتاه مدت نمی تواند قهرمان بسازد. ما هم اکنون تیم هشتم آسیا هستیم و اگر با برنامه ریزی درست پیش برویم، می توانیم جزو 4 تیم برتر آسیا قرار بگیریم. با این وضعیت شانسی برای رسیدن به مدال بازی های آسیایی هانگژو نداریم.

دیدگاه‌ها