کد خبر : 1861272 | 05 دی 1401 ساعت 08:07 | 470 بازدید | 0 دیدگاه

جانشین مناسبی برای سیامند رحمان داریم

توکلی: پاراوزنه‌برداری نیاز به فضای حرفه‌ای‌تر دارد

سرمربی تیم ملی پاراوزنه برداری گفت: برای این که بتوانیم روند رو به رشدی در پاراوزنه‌برداری داشته باشیم نیاز به فضای حرفه‌ای‌تری داریم.

توکلی: پاراوزنه‌برداری نیاز به فضای حرفه‌ای‌تر دارد

به گزارش "ورزش سه" حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بعد از پارالمپیک توکیو روند رو به رشد خوبی را در پاراوزنه برداری از نظر رکوردی شاهد بودیم و فضای خوب و حرفه‌ای بر وزنه‌برداران حاکم است، به طوری که در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین حداقل ۱۰ نفر را با نظر فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک می توانیم اعزام کنیم و هدفمان کسب عنوان قهرمانی است.

وی گفت: در حال حاضر ۵ وزنه‌بردار ما شانس کسب طلا در پارالمپیک پاریس را دارند و با تجربیاتی که کسب کرده‌اند یقین دارم که در پارالمپیک آینده شرایط بهتری نسبت به توکیو خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری همچنین در خصوص وضعیت روح الله رستمی در دسته ۸۰ کیلوگرم، افزود: وی در جام جهانی امارات با وجود آسیب دیدگی کتف راست توانست فوق‌العاده ظاهر شود و به مدال طلای دسته ۸۰ کیلوگرم دست پیدا کند، البته مصدومیت سبب شد تا از نظر رکوردی افت پیدا کند، در صورتی که می‌توانست رکورد بهتری را نیز بزند، به هر صورت نیاز به تمرینات بیشتری دارد تا با آمادگی بالاتری در مسابقات آینده شرکت کند.

توکلی پیرامون این پرسش که آیا در حال حاضر جانشین مناسبی برای مرحوم سیامند رحمان داریم یا خیر؟ خاطرنشان کرد: در دنیا کسی نیست که جای سیامند را پر کند و اگر کسی نیز باشد قطعا یک وزنه بردار ایرانی خواهد بود، در حال حاضر احمد امین زاده در فوق سنگین وزنه ۲۸۰ کیلوگرم را در تمرینات به ثبت می‌رساند و در امارات نیز وزنه ۲۶۵ کیلوگرم را بالای سر برد، مطمئنم وی با سن و سالی که دارد در آینده می‌تواند جانشین مناسبی برای مرحوم سیامند رحمان در فوق سنگین باشد.

وی یکی از مشکلات تیم پاراوزنه برداری را برخوردار نبودن از یک فضای حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: برای این که بتوانیم کار بهتری در وزنه برداری انجام دهیم نیاز به فضای حرفه‌ای تری داریم، باید در بعضی از بخش‌ها همچون ماساژور  و فیزیوتراپ حرفه‌ای تر عمل کنیم، درست است با حمایت فدراسیون جانبازان و معلولین ماساژور و فیزیوتراپ به صورت موقتی در کنار تیم است، اما این حضور باید تخصصی و دائمی باشد تا فضا را بهتر مدیریت کنیم و پیش ببریم.

توکلی همچنین از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در دو بخش زنان و مردان در ۲۲ بهمن خبر داد و گفت: این رقابت‌ها قرار است زیر نظر IPC برگزار شود.

وی در پایان پیرامون این پرسش که آیا امسال جام بین المللی مرحوم سیامند رحمان برگزار نخواهد شد، افزود: چون مسابقات قهرمانی کشور را پیش رو داریم این جام فروردین سال آینده با نظارت کمیته بین‌المللی پارالمپیک برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها