کد خبر : 1861369 | 05 دی 1401 ساعت 16:07 | 31.8K بازدید | 5 دیدگاه

اعتراض آبادانی‌ها به داوری تمام نشدنی بود

آقای دکتر دل یک شهر را شکست

تقریبا شب گذشته تمام آبادانی ها یک حرف واحد داشتند و آن، اعتراض به تصمیمات داور بازی با استقلال بود.

آقای دکتر دل یک شهر را شکست

به گزارش "ورزش سه"، پس از یک روز پر بارش در استان خوزستان، هوایی فوق العاده مطبوع آماده برگزاری یکی از دیدارهای حساس هفته سیزدهم لیگ برتر است. انگار نه انگار که در همان روز، برف شدیدی در تهران و دیگر نقاط کشور باریده و دمای هوا در پایتخت به زیر صفر هم رسیده، اما هوای اهواز فعلا پاییزی است. طی کردن مسافت 125 کیلومتری اهواز به آبادان صرف آثار به جا مانده از باران شب های قبل می شود. دریاچه های چند کیلومتری که به واسطه جمع شدن آب باران، صحنه های عجیب و دیدنی را در سرتاسر جاده اهواز – آبادان خلق کرده است.

* صنعت اینجا تنها نیست
پس از رسیدن به آبادان، اطراف ورزشگاه کاملا خلوت بود طوری که انگار نه انگار قرار است دیدار استقلال با صنعت نفت در اینجا برگزار شود. جای خالی تماشاگران به شدت حس می شد. مقابل در ورودی، نزدیک به 25 نفر از هواداران آبادانی آنجا حضور داشتند تا بلکه بتوانند به هر نحوی شده، وارد ورزشگاه شوند و بازی را ببینند. با دیدن میکروفن و کوله پشتی خبرنگاران، شروع به کری خواندن کردند.

1785189
1785190

یکی از هواداران تنبکی به دست داشت و سایرین نیز تیمشان را تشویق می کردند. برای ضبط ویدیو، خودشان طرز چینششان را تعیین کردند. اینکه فرد تنبک زن کجا بنشیند و سایرین چه شعارهایی برای تشویق از تیمشان سر دهند و یک نفر در وسط بایستد و پرچم را تکان دهد. آنها واقعا عاشق صنعت نفت هستند و شعار می دادند: " این تیم شیرانه، یا علی مدد...".

1785191

* هلهله برای رسیدن اتوبوس تیم
با رسیدن اتوبوس صنعت نفت، صدای تشویق ها هم زیاد شد. بازیکنان صنعت نفت وارد استادیوم شده و به رختکن رفتند. قرار بود اتوبوس استقلالی ها نیز از آن در ورودی بیاید ولی آبی ها ترجیح دادند از در پشتی وارد ورزشگاه شوند. بازیکنان با ساک ها و وسایلشان آمدند و صدای خنده آنها از دور قابل شنیدن بود. گویا جعفر سلمانی در متن اصلی داستان بود و روزبه چشمی و دیگران، این بازیکن آبادانی را مخاطب قرار داده بودند. سیاوش یزدانی اما تصمیم گرفت از وسط زمین چمن راهی رختکن شود. تعدادی از مسئولین برگزاری مسابقه نیز با ساپینتو عکس یادگاری گرفتند. اسکوربرد ورزشگاه هم پیش از شروع بازی و به جای استقلال، نام پیکان تهران را نوشته بود که در دقایق ابتدایی مسابقه این موضوع اصلاح شد.

1785188
1785192

* 100 تماشاگر در جایگاه VIP
بخش VIP بیش از حد شلوغ بود و شاید نزدیک به 100 نفر در بخش جایگاه ویژه حضور داشتند که حتی عده زیادی از آنها به صورت ایستاده بازی را تماشا می کردند. ظاهرا نماینده، شهردار و امام جمعه آبادان برای تماشای مسابقه آمده بودند. پیرمرد آبادانی به نام حسون که از لیدرهای تیم است، شور و هیجان خاصی برای بازی داشت. حدودا 70 ساله بود و با یک لباس زرد در جایگاه نشست و حتی قاب محافظ تلفن همراهش نیز زرد رنگ بود، مشخص بود که او از ته دل عاشق صنعت نفت است. سایر افراد حاضر در آنجا نیز وضعیت مشابهی داشتند. با هر موقعیتی که صنعت نفت از دست می داد، بالا و پایین می پریدند. این همه شور و هیجان داشتن برای یک تیم جالب توجه بود، به راستی که آبادانی ها با تیمشان زندگی می کنند.

1785193

* اعتراض به داوری فقط درون زمین نبود
هم در زمان اعلام خطای پنالتی برای استقلال و هم خطای هند صالح حردانی، اعتراض هواداران آبادانی در جایگاه VIP شدید بود. با سوت پایان بازی، به سراغ خبرنگاران آمدند و به شدت از قضاوت بیژن حیدری شاکی بودند. پیرمرد آبادانی مدعی بود در قائمشهر، بیش از 500 هوادار نساجی در استادیوم بوده اند و چرا حق صنعت نفت خورده می شود و آنها نتوانستند امروز تماشاگری داشته باشند؟ صدای اعتراض او به مسئولین شهرستان، تمام اتاق جایگاه ویژه را در بر گرفته بود.

1785196

* سوالات حمایتی، در نشست های شهرستان ها
به مانند بیشتر شهرستان های کشور، سوالات خبرنگاران حاضر در نشست در حمایت از صنعت نفت و انتقاد از داوری بود. حتی یکی از خبرنگاران آبادانی با ساپینتو به بگو مگو پرداخت. مدیررسانه ای استقلال مدعی شد آنها باید راهی فرودگاه شوند و به همین دلیل اجازه طرح سوالات بیشتری را به خبرنگاران نداد. در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی، قسمتی به عنوان میکسدزون استادیوم تختی تعبیه شده بود و خبرنگاران برای دقایقی منتظر عبور بازیکنان بودند تا با آنها مصاحبه کنند ولی هیچ کسی از آنجا رد نشد! فیروزی، سرپرست صنعت نیز در پایان نشست خبری به سراغ خبرنگاران آمد و درباره کیفیت بازی آبادانی ها پرسید و خواستار این مسئله شد تا رسانه ها، از تیم های شهرستانی حمایت کنند.

* آبادانی ها منتظر حیدری بودند
تعدادی از هواداران صنعت نفت نیز پشت فنس های توری استادیوم منتظر بودند. صدایشان بلند بود: «تا کی حق تیم های شهرستانی باید خورده شود؟ این صحنه کجایش پنالتی بود؟» همه آبادانی ها معترض بودند. هر چند مرور تصاویر تلویزیونی نشان می دهد واقعا درون محوطه جریمه برخورد صورت گرفته اما به هر حال آنها دوست نداشتند در شهرشان بازنده باشند. پس از گذشت ساعتی از پایان بازی، برخی از بازیکنان استقلال حاضر به انجام مصاحبه نشدند و برخی نیز با وجود خستگی یک بازی دشوار، پاسخگوی سوالات بودند.

1785197

بازی نسبتا خوبی بود. صنعت نفت امیدوار کننده بود و مردم آبادان می توانند به آینده تیمشان امیدوار باشند. با وجود شکست، اما برخورد خوبی با اصحاب رسانه داشتند. مسیر برگشت نیز با خوردن فلافل های معروف آبادانی همراه شد و هوای کمتر تجربه شده خوزستان، واقعا سرد بود.

دیدگاه‌ها