کد خبر : 1861391 | 05 دی 1401 ساعت 17:52 | 11.2K بازدید | 3 دیدگاه

مقاومت شاگردان ربیعی مقابل گل زدن و خوردن؛

ادامه آمار عجیب و غریب مس رفسنجان

مس همچنان در رقابت فشرده و سنگینی که در لیگ برتر وجود دارد بهترین خط دفاعی و البته بدترین خط هجومی (در کنار دو تیم دیگر) را در اختیار دارد.

ادامه آمار عجیب و غریب مس رفسنجان

به گزارش "ورزش‌سه"، مس سه فصل خیره‌کننده را با محمد ربیعی پشت سر گذاشت و به لیگ بیست و دوم رسید؛ جایی که انتظارات از این تیم در بالاترین حد خود  قرار گرفت. نارنجی‌پوشان رفسنجانی در سال اول زیر نظر ربیعی با رقم زدن صعودی زودهنگام به رقابت‌های لیگ برتر رکورد کسب امتیاز و گلزنی را در این مسیر شکستند. در اولین فصل لیگ برتری شدن مس پس از 18 سال فعالیت اگرچه در ابتدا محمد ربیعی و دستیارانش با چالش‌های بزرگی مواجه شدند ولی رفته رفته موفق شدند موانع را پشت سر بگذارند و فصل را در رده هشتم تمام کردند.
درنهایت در لیگ بیست و دوم شاهد بهترین عملکرد مس بودیم و آنها در شرایطی که تا هفته‌های پایانی برای کسب رتبه چهارمی با گل‌گهر و فولاد تلاش می‌کردند، به کسب رتبه ششمی رضایت دادند تا عملکرد صعودی محمد ربیعی با تیمش ادامه‌دار باشد.

1785226

در فصل جدید محمد ربیعی تیمش را بدون تغییرات آنچنانی وارد مسابقات کرد. با این حال در خط دفاعی که نیاز به ترمیم داشت حامد لک، رامین سلیمان‌زاده، جفرسون باهیا و ایمان سلیمی جذب شدند. این تغییرات به نحو احسن برای بهبود شرایط دفاعی مس جواب داد و این تیم که فصل گذشته با 29 گل خورده کارش را تمام کرد، در حال حاضر فقط 4 مرتبه‌ دروازه‌اش باز شده که 2 بار هم از روی نقطه پنالتی گل خورده است. در ثبت این آمار عملکرد لک، باهیا و سلیمان‌زاده که در کنار توکلی دفاع سه نفره تیم را تشکیل می‌دهند خیره‌کننده بوده‌ است.
تغییر مهم دیگر محمد ربیعی استفاده از سیستم 2-5-3 به جای آرایش 1-6-3 فصل گذشته بود. او برای این منظور لوسیانو پریرا را به عنوان زوج گادوین منشا آقای گل فصل گذشته تیمش در نظر گرفت ولی به شکل دور از تصوری این زوج شکل نگرفت. در این فصل از مجموع 7 گل زده مس رفسنجان که این تیم را در کنار آلومینیوم اراک و صنعت نفت آبادان به عنوان بدترین خط هجومی مسابقات معرفی می‌کند فقط 3 گل طی 13 مسابقه توسط مهاجمان این تیم به ثمر رسیده است. 2 گل توسط شیمبا، یک گل توسط کریم‌زاده، یک گل شاهین توکلی، یک گل محسن آذرباد، یک گل مهدی ترکمان و یک گل هم مهدی حسینی هافبک این تیم به ثمر رسانده است.

1785227

با این وجود عملکرد بسیار خوب و خارق‌العاده شاگردان محمد ربیعی در بخش دفاعی سبب شده تا این تیم از 13 مسابقه گذشته 18 امتیاز کسب کرده باشد و با قرار گرفتن در رتبه ششم تنها 8 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. 
محمد ربیعی اگر بتواند با همین شرایط در بخش دفاعی در 17 مسابقه آینده تیمش را به میدان بفرستد و در سوی دیگر خط هجومی‌اش را به بهره‌روی بیشتری برساند، می‌تواند در چهارمین فصل حضورش دست به کاری فراموش نشدنی بزند؛ فصلی که به نظر می‌رسد در پایان آن همکاری باشگاه رفسنجانی و سرمربی‌اش هم به پایان خود خواهد رسید.

1785229
1785230

دیدگاه‌ها