کد خبر : 1861452 | 06 دی 1401 ساعت 08:09 | 27.8K بازدید | 18 دیدگاه

با کلاه شانس و کلی ایده و برنامه متفاوت

گزارش: معمار جدید تراکتور با ویژگی‌های لالیگایی

سرمربی جدید تراکتور با سبک جدید خود به دنبال این است تا با سبکی که در پیش گرفته، حضوری متفاوت نسبت به خارجی‌های قبلی رقم بزند.

گزارش: معمار جدید تراکتور با ویژگی‌های لالیگایی

به گزارش ورزش سه، تراکتور برای چندمین فصل متوالی با تغییر سرمربی زودهنگام مواجه شد. این بار پای قطع همکاری به خاطر نتایج ضعیف در میان نبود. اتفاقا آنها با هدایت قربان بردیف روند خوبی در پیش گرفته بودند اما در پایان اردوی اخیر سرخ پوشان در ترکیه، سرمربی روس اعلام کرد که قصد ترک ایران را دارد. توافق برای قطع همکاری مسالمت آمیز صورت گرفت تا سرخ‌پوشان دوباره وارد پروسه انتخاب سرمربی شوند. 

انتخاب بعدی آنها هم یک گزینه خارجی بود و پاکو خمس، سرمربی شناخته شده اسپانیایی به عنوان جانشین بردیف راهی تبریز شد. او در دو بازی روی نیمکت تراکتور نشسته اما هنوز چهره ای کم شناخته شده برای فوتبال دوستان ایرانی به ویژه هواداران تراکتور به شمار می رود؛ البته با خواندن ادامه این متن می توانید با بخش زیادی از شخصیت این مربی آشنا شوید. 

 بدون مو با کلکسیونی از مدل مو 

سرمربی جدید تراکتوری‌ها از یک ویژگی بسیار ویژه برخوردار است. او تقریبا از هر چیزی حداکثر استفاده را می کند. این را می توانیم از روزهای نخست حضورش در تبریز متوجه شویم. خمس طی اظهاراتی که شاید برای خود تراکتوری‌ها هم عجیب بود اعلام کرد که امکانات و فضایی که این باشگاه در اختیار دارد، یک استاندارد خوب حتی در سطح اروپاست، به این شرط که بتوان از تمام پتانسیل ها استفاده کرد.  

او برای اثبات خواسته خود دستور پاکسازی یکی از انبارهای خاک خورده ساختمان باشگاه را که سال‌‌ها بلاستفاده مانده بود را داد  و در عرض چند روز این مکان تبدیل به محل کار ماساژورها و فیزوتراپ‌های تیم شد. او از قبل‌ترها این خصوصیت را داشت؛ از همان زمانی که متوجه کم شدن موهای خود شد اما اگر به آلبوم عکس هایش نگاه کنید، کلکسیونی از مدل موهای مختلف را مشاهده خواهید کرد.  

1785377

ساکن هتل داخل باشگاه با برنامه های جدید 

سرمربی تراکتور به صورت دائمی در هتل باشگاه حضور دارد. این هتل داخل مجموعه ورزشی اقتصادی بنیان دیزل است و تنها چند دقیقه با زمین تمرین و مسابقه فاصله دارد. خمس در این مدت که ساکن هتل باشگاه شده حجم کار قابل توجهی داشته و این گونه به نظر می رسد که تراکتوریها ادامه روندی را به او سپرده اند که قرار بود طی چند سال با بردیف طی شود. البته این سرمربی تازه وارد هنوز نتوانسته جایگاه خود را تثبیت کند و برای این کار نیاز دارد تا با کسب چند نتیجه خوب، تیمش را در کورس حفظ کرده و با به دست آوردن بخشی قابل قبول از رضایت هواداران، به مسیر خود ادامه دهد. 

1785378

سبک جدید در نشست خبری؛ اول سوال بعد جواب 

سبک حضور خمس در نشست های خبر هم در نوع خود جالب توجه است. او برخلاف عرف معمول، شروع کننده نشست ها نیست و هنوز سبک کاری‌اش برای خبرنگاران ایرانی جا نیفتاده است. خبرنگارانی که در اولین نشست خبری خمس حضور یافتند، منتظر بودند که او صحبت های خود را شروع کند ولی سرمربی تراکتور اعلام کرد که اینجاست تا پاسخ آنها را بدهد نه خودش صحبت کند. خمس از خبرنگاران خواست تا تک تک سوالات خود را بپرسند و خودش هم دراین حین مو به مو تمامی سوالات را گوش داد و با حوصله پاسخ داد؛ حتی آنهایی که تفهیم سوژه سوال برایش سخت بود؛ البته این عادی است و خمس هم مثل هر مربی خارجی دیگری کم کم باچنین سوالاتی آشنا خواهد شد.

1785380

 نیمکت منظم؛ نفر اضافی کنار خط نیاز نیست 

نحوه هدایت تراکتور از کنار خط در طول 90 دقیقه از دیگر ویژگی های جالب خمس است. نظمی که در طول بازی نیمکت تیم او داشت، نشانگر دیسیپلین بالای این مربی است. او از دقیقه یک تا نود خودش کنار زمین حضور داشت و هیچ کس جز او حق بلند شدن و حضور در کنار زمین را نداشت؛ مگر در مواقع ضروری که محمد نصرتی برای گوشزد کردن نکاتی به نزد بازیکنان می رفت. او در حال حاضر دستیار مورد اعتماد سرمربی جدید تراکتور است که خمس در پی کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص تیم از اوست. خمس در کنار زمین 90 دقیقه با حرارت بالا شاگردانش را هدایت کرد و همان کلاهی را به سر داشت که به نظر می رسد علاقه زیادی به آن دارد چرا که در سال های اخیر بارها این کلاه را روی سر او دیده ایم. 

 به طور کلی در شرایطی که جدایی قربان بردیف در این مقطع، یک عقب‌گرد بی تعارف برای تراکتور بود، پاکو خمس با سبک کاری و رفتاری که از خود نشان داده، این امیدواری را ایجاد کرده که می تواند ساختاری از بین رفته و تراکتوری ها امیدوار به ایجاد آن به سرمربی روس بودند را به سبک نوین‌تری که در دستور کار دارد، پیش برده و برخلاف خارجی های قبلی، مدت زمان حضور بالایی در تراکتور داشته باشد.

1785379

دیدگاه‌ها