کد خبر : 1861472 | 06 دی 1401 ساعت 11:40 | 17.7K بازدید | 3 دیدگاه

واکنش قهرمان ژاپنی المپیک به رقابت با رحمان عموزاد

تاکوتو اوتوگورو عنوان کرد هنوز تصمیم نگرفته است در رقابت‌های آسیایی برابر رحمان عموزاد قرار گیرد یا خیر ولی دوست دارد مبارزه با کشتی گیران غیر ژاپنی را تجربه کند.

واکنش قهرمان ژاپنی المپیک به رقابت با رحمان عموزاد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا و به نقل از اسپورتال، تاکوتو اوتوگورو که بعد از کسب طلای المپیک در کشتی آزاد وزن ۶۵ کیلوگرم از صحنه رقابت‌ها دور بود در نهایت توانست بازگشت پیروزمندانه‌ای به تشتک کشتی داشته باشد.

اوتوگورو با قهرمانی در جام امپراطور اولین گام را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ برداشت. حالا او باید این نتیجه را در جام میجی که سال آینده برگزار می‌شود تکرار کند. اگر شخص دیگری برنده این مسابقات شود، قهرمان المپیک باید در مسابقات انتخابی با او مبارزه کند.

این کشتی‌گیر ۲۴ ساله در وزن ۶۵ کیلوگرم سه کشتی داشت که حتی یک امتیاز هم به رقیبان نداد. وی پس از دو پیروزی زودهنگام، در فینال ریوم آنراک، دارنده مدال قهرمانی جهان زیر ۲۳ سال را با نتیجه ۴ بر صفر شکست داد.

طبق مقررات فدراسیون کشتی ژاپن، کسانی که در مسابقات قهرمانی جهان مدال کسب کنند، حق شرکت در بازی‌های المپیک را خواهند داشت.

اتوگورو دیرتر از سایر قهرمانان المپیک توکیو به تشک بازگشت. او گفت: مدت‌ها بود از صحنه رقابت در کشتی دور بودم اما این وقفه‌ها ناشی از آسیب دیدگی بود و به همین خاطر تصمیم گرفتم استراحت کنم اما با وجود این که در تمام این ۱۴ ماه در مسابقات شرکت نکردم هر روز تمرین کردم. استراحت برای من خوب بود. در تمام مبارزات احساس خوبی داشتم و از مبارزه لذت بردم.

در غیاب اتوگورو، رحمان عموزاد از ایران در وزن ۶۵ کیلوگرم قهرمان رقابت‌های جهانی در سال ۲۰۲۲ شد. او درباره رقابت‌های جهانی و قهرمانی رقیب ایرانی خود گفت: من رقابت‌های جهانی را که در آن کشتی‌گیر ایرانی قهرمان شد، تماشا نکردم اما درباره او چیزهایی می‌دانم.

او در پاسخ به این سوال که آیا او و رحمان عموزاد در مسابقات قهرمانی آسیا با هم جدال خواهند کرد یا خیر؟ گفت:  از الان نمی‌توانم بگویم در این مسابقات مبارزه خواهیم کرد یا خیر. ما در این مورد با مربی صحبت خواهیم کرد اما من دوست دارم رقابت با کشتی‌گیران خارجی را شروع کنم.

دیدگاه‌ها