کد خبر : 1861506 | 06 دی 1401 ساعت 15:45 | 17.7K بازدید | 5 دیدگاه

استفان بایچتیچ: ظهور یک پدیده اسپانیایی در لیورپول

استفان بایچتیچ با اصالتی صرب ولی متولد ویگو اسپانیا، شب گذشته گل سوم لیورپول را به استون ویلا زد و نوید ظهور یک پدیده جدید را داد.

استفان بایچتیچ: ظهور یک پدیده اسپانیایی در لیورپول

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته لیورپول موفق شد در زمین استون ویلا 1-3 برنده شود و به رتبه ششم جدول لیگ برتر صعود کند. در دقیقه 81 که لیورپول 1-2 پیش بود و تحت فشار شدید میزبان قرار داشت، استفان بایچتیچ، بازیکن 18 ساله، توانست با زدن گل سوم خیال قرمزها از بابت پیروزی را راحت کند. تنها دو دقیقه از ورود بایچتیچ به زمین می گذشت که توانست گلزنی کند.

1785451

بایچتیچ با اصالتی صرب ولی متولد شهر ویگو اسپانیاست و برای تیم زیر 18 ساله های اسپانیا نیز بازی کرده است. سردیان بایچتیچ، پدر استفان، زمانی بازیکن سلتاویگو بود و استفان نیز فوتبالش را از سال 2013 در همین باشگاه شروع کرد و از سال 2020 راهی لیورپول شد. او در فصل جاری در تمرینات تیم اول باشگاه حاضر بوده و حالا به تدریج در حال راه پیدا کردن به ترکیب تیم تحت هدایت یورگن کلوپ است.

1785450

بایچتیچ با گلی که دیشب زد، با 18 سال و 65 روز، به سومین گلزن جوان تاریخ لیورپول تبدیل شد. بالاتر از او مایکل اوون و رحیم استرلینگ قرار دارند. بایچتیچ در برتری 9-0 لیورپول برابر بورنموث در فصل جاری نیز یک رکورد جدید ثبت کرده بود. او با 17 سال و 10 ماه و 5 روز به جوان‌ترین بازیکن غیربریتانیایی تاریخ لیورپول تبدیل شد که در یک بازی لیگ برتر به میدان رفته است. 

1785448

استفان در بازی برابر آژاکس در لیگ قهرمانان نیز جوان‌ترین بازیکن غیربریتانیایی تاریخ لیورپول در لیگ قهرمانان شد و پس از آن بازی در صفحه اینستاگرامش گفت که رویایش به حقیقت تبدیل شد.

1785452

سردیان بایچتیچ در مورد درخشش پسرش به مارکا گفت:«در فصل جاری او معمولا با تیم اول تمرین می کند و این حتی باعث شگفتی ما نیز شده است. او از لحاظ بدنی به من شبیه است ولی قطعا به بازیکنی بهتر از من تبدیل خواهد شد. میل هجومی او بیشتر است و شم گلزنی خوبی دارد. در سلتا مدافع وسط بود ولی در لیورپول از او در خط هافبک استفاده می شود. استفان می تواند از هافبک های بزرگ لیورپول چیزهای زیادی یاد بگیرد.»

1785449

پدر استفان در مورد اینکه او برای صربستان بازی خواهد کرد یا اسپانیا گفت:«پسرم متولد ویگو است و به اسپانیا تعلق خاطر بیشتری دارد ولی کسی از آینده خبر ندارد. در نهایت تصمیم با خودش خواهد بود.»

گفته می شود لوییس دلافوئنته، مربی جدید تیم ملی اسپانیا، در صورت درخشش بایچتیچ، قصد دارد در اردوی بعدی اسپانیا از او دعوت کند.

دیدگاه‌ها