کد خبر : 1861545 | 06 دی 1401 ساعت 20:04 | 61.4K بازدید | 12 دیدگاه

AFC باید به ما تضمین بدهد

حضور روسیه در آسیا و مشکلات ناگهانی!

امروز سه‌شنبه، فدراسیون فوتبال روسیه تصمیم گرفت رای کمیته اجرایی درباره موضوع انتقال به کنفدراسیون فوتبال آسیا را به تعویق بیاندازد.

حضور روسیه در آسیا و مشکلات ناگهانی!

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از خبرگزاری تاس، اتحادیه فوتبال روسیه اعلام کرد که پیش از نقل مکان از اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC) باید تضمین صد در صدی شرکت در تورنمنت‌های تحت نظر این کنفدراسیون را دریافت کند.

ویاچسلاو کولوفسکوف رئیس افتخاری فدراسیون فوتبال روسیه این نقل قول را به خبرگزاری تاس اعلام کرده است.

امروز RFU تصمیم گرفته است رای گیری درباره این تصمیم را که قرار بود ۳۱ دسامبر در جلسه کمیته اجرایی انجام شود را فعلا به تعویق بیاندازد. کولوفسکوف در این باره گفت: ما یکبار این تصمیم را به تعویق انداخته‌ایم و این برای بار دوم است کمیته اجرایی باید به سوالات ما پاسخ دهد. سوالاتی که هنوز پاسخ آن‌ها را دریافت نکرده‌ایم. ما باید در زیر و بم تصمیمات کمیته اجرایی قرار بگیریم.

طبق ایده او منطقی است که رئیس فدراسیون فوتبال روسیه از تمامی پیامدهای این جابجایی جنجالی باخبر شود. کولوفسکوف می‌گوید اصلی ترین چیز این است که تضمین شود ما در آنجا پذیرفته خواهیم شد.

1747006

او در ادامه گفت: من هنوز با هیچ یک از مدیران اجرایی صحبت نکردم‌ اما ما باید به صورت قطعی از آسیا تضمین بگیریم که در تورنمنت‌های اصلی آن‌ها شرکت می‌کنیم. تا زمانی که چنین تضمینی وجود ندارد، این انتقال منطقی نیست. چرا که ما ناگهان خودمان را از فوتبال جهان خارج می‌کنیم و این تصمیم به یک شکست ختم می‌شود. باید مشخص شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا منعی در این زمینه ندارد و ما را خواهد پذیرفت.

او در پاسخ به این سوال که چرا هنوز تصمیم نهایی در این مورد گرفته نشده، گفت: چیزی که مورد نظر مدیران فوتبال روسیه است بیان شده اما خواسته‌ی ما یک چیز و تحقق آن چیز دیگریست. این پروسه در مرحله اجرا مشکلاتی دارد و مسائل نامفهوم آن باید روشن شود.

از ۲۸ فوریه گذشته یوفا و فیفا باشگاه و تیم ملی روسیه را به دلیل جنگ با اوکراین از شرکت در مسابقات بین‌المللی معلق کردند. تیم ملی روسیه به همین دلیل حضور در مسابقات پلی آف جام جهانی را از دست داد و در قرعه‌کشی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ نیز شرکت نکرد. آن‌ها برای جبران این موضوع دنبال حضور در رقابت‌های آسیایی هستند.

دیدگاه‌ها