کد خبر : 1861570 | 07 دی 1401 ساعت 08:07 | 754 بازدید | 0 دیدگاه

شرایط نامناسب پیست اسکیت آزادی

مدیر تیم‌های ملی اسکیت گفت: پیست اسکیت آزادی نزدیک به ۱۰ سال است که هیچ بازسازی در آن صورت نگرفته و آسفالت آن شرایط مناسبی برای تمرین ورزشکاران حرفه‌ای ندارد.

شرایط نامناسب پیست اسکیت آزادی

به گزارش "ورزش سه" محسن هنرجو در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اعزام تیم ملی اسکیت برد به مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در شارجه امارات، اظهار کرد: این مسابقات بهمن و در شارجه امارات برگزار می‌شود و تیم اسکیت برد ایران برای اولین بار جهت کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در این رویداد حضور خواهد داشت.

وی درباره تعداد نفرات اعزامی به این مسابقات، گفت: برای تعیین تعداد نفرات اعزامی به این تورنمنت، قرار است برترین‌های انتخابی تیم ملی اسکیت برد به اردوی آمادگی دعوت شوند که پس از ارزیابی عملکرد آن‌ها در اردوها با نظر کادر فنی نفرات اعزامی مشخص خواهد شد. البته تلاش بر این است افرادی که شانس زیادی برای کسب مدال دارند به این تورنمنت اعزام شوند تا سهمیه المپیک پاریس را به راحتی از دست ندهیم.

مدیر تیم‌های ملی اسکیت همچنین پیرامون این پرسش که در چه رشته‌هایی در بازیهای آسیایی هانگژو چین شرکت خواهید کرد، افزود: تا به امروز حضور دو رشته فری استایل و سرعت برای حضور در بازی‌های آسیایی قطعی شده و وضعیت دو رشته نمایشی و اسکیت برد هنوز معلوم نیست و بستگی به نظر کمیته ملی المپیک دارد.

هنرجو یکی از مشکلات این رشته را فرسودگی چرخ‌های اسکیت عنوان کرد و گفت: چرخ‌های اسکیت به دلیل این که بعد از چندین بار تمرین فرسوده و کیفیت خود را از دست می‌دهد، هر ۲ هفته یک بار باید تغییر پیدا کند تا ورزشکار در تمرینات و مسابقات دچار مشکل نشود، متاسفانه به دلیل این که بودجه فدراسیون محدود است، امکان تعویض چرخ به راحتی امکان پذیر نیست، بنابراین اگر به فکر مدال هستیم باید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ورزشکاران این رشته را بیشتر مورد حمایت خود قرار دهند تا در بازی‌های آسیایی هانگژو چین عملکرد موفقی داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به فرسودگی پیست اسکیت آزادی، خاطرنشان کرد: این پیست تقریبا نزدیک به ۱۰ سال است که هیچ بازسازی روی آن صورت نگرفته و شرایط مناسبی برای تمرین ندارد، به طوری که آسفالت آن کاملا از بین رفته و ورزشکار برای تمرین با مشکلات زیادی مواجه است، ضرورت دارد دوباره آسفالت جدیدی ریخته و رنگ‌آمیزی شود.

مدیر تیم‌های ملی اسکیت یکی دیگر از مشکلات ورزشکاران اسکیت را نداشتن خوابگاه عنوان کرد و گفت: خوابگاه پیست اسکیت آزادی سالهاست که نیمه ساخت باقی مانده و تکمیل نشده است، به طوری که مجبوریم از خوابگاه سایر فدراسیون‌ها استفاده کنیم، بنابراین اگر به دنبال کسب مدال در بازی‌های آسیایی هستیم، به پیست استاندارد و خوابگاه مناسب برای ورزشکاران نیاز داریم تا شانس کسب مدال خود را در این رشته افزایش دهیم.

دیدگاه‌ها