کد خبر : 1861675 | 07 دی 1401 ساعت 16:10 | 35.4K بازدید | 2 دیدگاه

گزارش

سری B فوتبال ایتالیا در تسخیر 3 قهرمان جهان

فابیو گروسو، فیلیپو اینزاگی و آلبرتو جیلاردینو که در سال 2006 با ایتالیا قهرمان جهان شدند، حالا به عنوان مربی در سری B فوتبال ایتالیا کار می کنند و تیم‌های‌شان شانس اصلی صعود به سری A محسوب می شوند.

سری B فوتبال ایتالیا در تسخیر 3 قهرمان جهان

به گزارش "ورزش سه"، فصل 23-2022 سری B فوتبال ایتالیا به یادماندنی خواهد شد. فابیو گروسو، فیلیپو اینزاگی و آلبرتو جیلاردینو که عضو ایتالیای قهرمان جهان در سال 2006 بودند، حالا مربیان تیم های اول تا سوم سری B فوتبال ایتالیا هستند. جالب اینکه فابیو کاناوارو و ده‌روسی هم که با ایتالیا قهرمان جهان شدند، در همین لیگ مربیگری می کنند و باید به آنها جان لوئیجی بوفون را نیز اضافه کرد که نه به عنوان مربی اما به عنوان دروازه بان در پارما مشغول بازی است. باید چند ماه دیگر صبر کنیم و ببینیم در لیگی که بسیار متعادل و نزدیک دنبال می شود، چه تیم هایی مستقیما راهی سری A می شوند و فعلا رقابت اصلی بین سه قهرمان دنیاست.

1785712

فروزینونه با مربیگری فابیو گروسو و با کسب 39 امتیاز صدرنشین است و قهرمان نیم فصل شد. تیمی که فصل قبل در رسیدن به سری A ناکام ماند، حالا در رویای صعود به بالاترین سطح فوتبال ایتالیاست. فروزینونه در 19 بازی تنها چهار بازی را باخته و با دریافت 11 گل بهترین خط دفاعی را داشته است. گروسو از مارس 2021 روی نیمکت این تیم حضور دارد.

در رتبه دوم و با سه امتیاز کمتر رجینا قرار دارد که هدایتش بر عهده اینزاگی است. تیم اینزاگی با زدن 30 گل همراه با پیزا و باری بهترین خط هجومی سری B را دارند. تیم او ترکیبی متعادل از بازیکنان جوان و با تجربه است و اینزاگی البته به خوبی راه قهرمانی در سری B را می داند. فصل 20-2019 او بنِوِنتو را به قهرمانی این لیگ رساند.

1785713

در رتبه سوم نیز جنوا با 6 امتیاز کمتر از صدرنشین قرار دارد. تیمی که آلبرتو جیلاردینو را روی نیمکت می بیند. او پس از اخراج سرمربی جنوا به عنوان مربی موقت انتخاب شد و نتایج خوبی هم گرفته است و همه را شگفت زده کرد. در چهار دیداری که جیلاردینو مربی جنوا بوده، تیم سه پیروزی کسب کرده و یک بار نیز متوقف شده است(متوسط 2.5 امتیاز در هر بازی). متوسط امتیازگیری جنوا قبل از جیلاردینو 1.51 در هر بازی بود.  جنوا در رده پنجم قرار داشت و حالا دو رده صعود کرده است.

همچنین باید در ادامه دید که کاناوارو و ده‌روسی می توانند بنونتو و اسپال را به پلی آف صعود به سری A برسانند یا خیر. آنچه مسلم است اینکه، قهرمانان سال 2006 جهان در سری B نقش های اصلی را بازی می کنند.

دیدگاه‌ها