کد خبر : 1861889 | 09 دی 1401 ساعت 11:15 | 43.2K بازدید | 14 دیدگاه

داستان‌های باورنکردنی درباره پله

پله، اسطوره فوتبال برزیل، در طول دوران فوتبالش خاطرات جالب و عجیبی را از خود به جای گذاشت.

داستان‌های باورنکردنی درباره پله

به گزارش "ورزش سه"، پله روز 29 دسامبر در سن 82 سالگی از دنیا رفت  و تاریخچه‌ای پر از اتفاقات قابل توجه و تاثیرگذار در این ورزش از خودش به جا گذاشت.
او در طول دوران حضورش در مستطیل سبز اتفاقات بسیار جذابی را رقم زد که ارزش به تصویر کشیده شدن در فیلم‌های تخیلی را هم دارند.
چه چیزی می‌توان درباره مردی گفت که بیتل‌ها را نادیده گرفت، کشوری را در میانه تلاش برای برگزاری یک کودتا ترک کرد و حتی انگشت سیلوستر استالونه را با یک شوت به سمت دروازه در جریان فیلمبرداری شکست؟
داستان‌های جذاب دیگری هم وجود دارد. یکی از آنها مربوط به کمد او در ورزشگاه ویلا بلمیرو متعلق به سانتوس در سال 1974 است. حتی با این که تغییرات بسیاری صورت گرفت اما کمد این بازیکن حفظ شد و حتی مدیران باشگاه هم تصمیم گرفتند وسایلی که او در آن قرار داده بود را به همان شکل حفظ کنند و تا به امروز اسرار وسایل این کمد قفل شده فاش نشده است.
در این مطلب قرار است به بعضی از اتفاقات جالب زندگی پله بپردازیم.


راه رفتن در خواب
سلطان فوتبال بارها در طول زندگی‌اش با معضل راه رفتن در خواب روبرو شده بود، از جمله زمانی که در اردوی تیم ملی برزیل حضور داشت. او در کودکی بسیار در خوابش حرف می‌زد. از رختخواب درمی‌آمد و در اطراف قدم می‌زد، حتی با این که کاملا خواب بود. بارها با صدای فریاد والدینش از خواب بیدار شده بود. پله در کتاب زندگینامه‌اش می‌گوید که یک بار په‌په، هم تیمی او، دیده که در میانه شب از خواب بیدار شده، فریاد زده «گل» و دوباره خوابیده است.

1786166

فرار از کودتا در نیجریه
پله، یکی از معروف‌ترین آدم‌های دنیا، توانست در جریان کودتایی در سال 1976 در نیجریه بدون این که شناخته شود فرار کند. این فرار شامل عملیاتی محرمانه بود. او در حالی که در ماشین جرالدو هراسلیتو ده لیما، سفر برزیل، پنهان شده بود از لاگوس عبور کرد، پلیس را فریب داد و در حالی که لباس خلبان را به تن کرده بود وارد هواپیما شد. او هفت ساعت بعد بدون این که آسیبی دیده باشد در ریو فرود آمد.

کمک به نیجریه
او به همراه سانتوس در سال 1969 به نیجریه رفت تا جنگ در این کشور را پایان دهد. او و تیمش به دعوت دولت به این کشور سفر کردند و به منطقه درگیری رفتند تا دیداری دوستانه برابر تیم ملی این کشور برگزار کنند. سانتوس با نتیجه 1-2 پیروز شد و جنگ نیمه کاره ماند چون همه به ورزشگاه رفتند تا بازی پله را از نزدیک تماشا کنند.

1786167

نادیده گرفتن بیتل‌ها
پله در سال 1975 در نیویورک با جان لنون دیدار کرد، زمانی که به این شهر رفته بود تا برای نیویورک کاسموس بازی کند. او در همان مدرسه‌ای کلاس زبان داشت که این خواننده در آن مشغول یادگیری زبان ژاپنی بود و در فاصله بین کلاس‌ها با لنون برخورد کرد. لنون و دیگر اعضای گروه بیتل در طول برگزاری جام جهانی 1966 در انگلیس سعی کرده بودند پله و دیگر بازیکنان بزریل را ببینند. این سال بسیار برای این گروه مهم بود و اکثر اعضای آن در اوج آمادگی قرار داشتند اما در نهایت رییس فدراسیون فوتبال برزیل اجازه برگزاری این دیدار را نداد. پله متاسف شد اما گفت که آن زمان کاری از او برنمی‌آمد.


هراس در جزایر کارائیب
پله عادت داشت که روی شانه‌ هوادارانش قرار بگیرد اما تجربه‌ای که در سال 1972 در ترینیداد و توباگو داشت متفاوت و کمی ترسناک بود. بازیکنان سانتوس که از بازی در کشوری درگیر جنگ داخلی و با حضور تانک‌ها در خیابانش راضی نبودند، موافقت کردند که بازی را به پایان برسانند و هرچه سریع‌تر به سمت فرودگاه بروند.

1786114

شکستن دست ستاره هالیوود

پله در جریان فیلمبرداری فیلم معروف «به سوی پیروزی» مدتی در کنار سیلوستر استالونه حضور داشت و در جریان یکی از تمرینات برای آماده شدن صحنه فیلمبرداری شوتی به سمت دروازه زد که قدرتش به حدی بود که باعث شکستن انگشت دست این ستاره هالیوودی شد.

دیدگاه‌ها