کد خبر : 1862037 | 10 دی 1401 ساعت 00:55 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

تمام نفرات برتر به تورنمنت اعزام می‌شوند

رنگرز: برای رده امیدها چرخه جداگانه طراحی می‌کنیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ضمن تشریح برنامه‌های پیش روی کشتی فرنگی، گفت: قصد داریم برای رده امید نیز چرخه انتخابی جداگانه با هدف پشتوانه‌سازی در کشتی طراحی کنیم.

رنگرز: برای رده امیدها چرخه جداگانه طراحی می‌کنیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، حسن رنگرز درباره ارزیابی خود از برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی کشور، اظهار کرد: خوشبختانه این مسابقات در شرایط خوب کیفی و کمی برگزار شد و شاهد رقابت‌های جذابی بودیم. به نظر من سال‌های زیادی بود که جای خالی این رویداد در چنین سطحی احساس می‌شد. شاهد اتفاقات فنی غیر قابل پیش بینی در این رقابت‌ها بودیم و خیلی از قهرمانان جهان و ملی‌پوشان با تجربه مقابل نفرات ۱۹ یا ۲۰ ساله شکست خوردند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، افزود: مسابقات قهرمانی کشور به عنوان گام نخست در چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی بسیار مثبت بود. جلسه مفصلی را با آقای دبیر داشتم و از فدراسیون بخاطر حمایت‌ها و برگزاری خوب این مسابقات تشکر کردم. همچنین با صحبت‌هایی که داشتیم قرار است ۱۸ کشتی‌گیر ما شامل قهرمانان این مسابقات، ۶ کشتی‌گیر بی مدال در رقابت‌های جهانی صربستان و ۵ مدال‌دار رقابت‌های جهانی امیدها عازم تورنمنت کرواسی شوند.

وی افزود: این اعزام با ۲ هدف انجام می شود. یکی اینکه این نفرات با حضور در تورنمنت رنکینگ کرواسی صاحب رنکینگ شوند و دوم اینکه سرمایه‌های کشتی ما در یک تورنمنت با کیفیت بالا حاضر شوند. ما در چرخه این نقشه راه را داشتیم و پس از این تورنمنت درباره نفرات اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا تصمیم‌گیری می‌کنیم.

رنگرز افزود: همچنین یکسری از استعدادها که مورد شناسایی کادر فنی قرار گرفتند با تاکید بر نفرات جوان با هماهنگی فدراسیون عازم تورنمنت‌های هنری دگلان فرانسه، وهبی امره ترکیه، نیکولاپتروف بلغارستان و مصر می‌شوند. برای تورنمنت نیس فرانسه تاکید ما این است که کشتی‌گیران منتخب قهرمانی کشور در رده جوانان به همراه یک مربی تیم ملی و یک مربی سازنده اعزام شوند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با تاکید بر اهمیت رقابت‌های قهرمانی کشور برای کادر فنی تیم ملی، گفت: به دنبال این هستیم که همه نفرات برتر این مسابقات و استعدادهای مد نظر کادر فنی به طور حتم تا پایان سال عازم یک تورنمنت بین‌المللی شوند. قطعا این کار باعث افزایش انگیزه کشتی‌گیران برای حضور پر قدرت در رقابت‌های سال های بعد قهرمانی کشور و همچنین افزایش انگیزه مربیان در سراسر کشور خواهد شد.

وی در پایان گفت: قصد داریم رقابت‌های قهرمانی کشور در رده امیدها را برگزار کنیم. مشکل جدی ما در سال‌های گذشته این بوده که خیلی از نفرات مستعد جوان به رده بزرگسالان نمی‌رسیدند و کشتی‌گیران امید نیز بیشتر سلیقه‌ای انتخاب می‌شدند. امیدوارم بتوانیم این مسابقات را هفته آخر بهمن در رشت برگزار کنیم. به دنبال این هستیم برای رده امید نیز به صورت جداگانه چرخه انتخابی طراحی کنیم. هدف از این کار اعزام نفرات برتر رده امید به تورنمنت‌های بین‌المللی و پشتوانه‌سازی در کشتی است.

دیدگاه‌ها