کد خبر : 1862069 | 10 دی 1401 ساعت 11:14 | 2.6K بازدید | 0 دیدگاه

چرخه انتخابی تیم ملی کشتی کارشناسی شده است

اشکانی: از رنگرز انتظار چیزی جز رعایت عدالت را نداشتیم

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: با شناختی که از رنگرز داریم این انتظار می رفت که عدالت را را رعایت کند و چرخه انتخابی تیم ملی را به بهترین نحو ممکن برگزار کند و برای تیم ملی کشتی فرنگی آینده نگری کند.

اشکانی: از رنگرز انتظار چیزی جز رعایت عدالت را نداشتیم

به گزارش "ورزش سه" علی اشکانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص برگزاری چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: ما در آستانه نو شدن سال میلادی هستیم و با توجه به برنامه ریزی اتحایه جهانی کشتی بر اساس تقویم میلادیT سال جدیدی برای کشتی آغاز خواهد شد و امیدوارم همه کشتی گیران در سال 2023 بتوانند به خوبی بدرخشند و نتایج بسیار خوبی را هم به دست بیاورند. فدراسیون و کادر فنی الگوی جدیدی را برای انتخاب نفرات تیم ملی پایه گذاری کردند که فکر می‌کنم کار بسیار بزرگی است.

وی افزود: برگزاری چرخه انتخابی تیم ملی و حضور نفرات برتر در مسابقات معتبر مانند مسابقات رنکینگ دار باعث خواهد شد تا کشتی گیران به خوبی با یکدیگر در رقابت باشند. برنامه خوبی برای انتخاب نفرات تیم ملی ارائه شده است، اما باید ببینیم این برنامه ریزی چقدر می تواند موفق باشد و مؤثر باشد.

اشکانی با اشاره به برگزاری بی نقص رقابت های چرخه انتخابی کشتی فرنگی گفت: با شناختی که از رنگرز داریم این انتظار هم می رفت که عدالت را رعایت کند و چرخه انتخابی به این خوبی را برگزار کند و آینده نگری خوبی را برای تیم ملی کشتی فرنگی داشته باشد. تا جایی که من اطلاع دارم برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است و امیدوارم کادر فنی تیم ملی بتوانند یک پشتوانه سازی خوبی را انجام دهند و قهرمان هایی که هستند را حفظ کنند. مدیریت کردن همه این موارد با هم کار بسیار دشواری است و اینکه بیاییم حرف بدون کارشناسی بزنیم به دور از انصاف است. برنامه تیم ملی کارشناسی شده است و باید کارشناسی هم نظر داده شود.

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی افزود: کادر فنی تیم ملی هم باید نیم نگاهی به جوانان و پشتوانه سازی داشته باشد و هم کشتی گیران باتجربه خود را در بالاترین سطح آمادگی بگدارد تا بتوانند در مسابقات بین المللی نتایج بسیار خوبی را بگیرند. مسابقات رنکینگ دار از هر حیث برای ملی پوشان و کادر فنی می تواند مهم باشد و با توجه به اهمیت این رقابت ها باید کشتی گیران در آن شرکت کنند و خود را برابر حریفان محک بزنند.

وی در خصوص اعزام همه نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور به تورنمنت‌های مختلف عنوان کرد: رقابت های قهرمانی کشور که اولین گام چرخه انتخابی تیم ملی بود باعث شد تا یک آمار کلی به دست بیاید و کادر فنی بداند کدام کشتی گیر در بالاترین سطح آمادگی خود قرار دارد و می‌تواند در بازه زمانی مد نظر به تیم ملی کمک کند. نفرات تیم ملی که امروز برای رقابت های فرانسه و کرواسی انتخاب شده اند در آینده قطعا دست خوش تغییرات خواهند بود، چرا که این رقابت ها نشان خواهد داد که شرایط کشتی گیران به چه شکل خواهد بود.

اشکانی در پایان در خصوص اقدامات حسن رنگرز و برگزاری چرخه انتخابی تیم ملی زیر نظر او گفت: امروز کشتی به جایی رسیده است که از هر نظر تأمین است و پتانسیل کشتی به قدر بالا است که می‌توانیم در همه زمینه ها اشخاص متخصص و کار بلد را در اختیار داشته باشیم و کار را آن طور که می خواهیم پیش ببریم. یکی از این پتانسیل ها حسن رنگرز بود که نشان داد می‌تواند مؤثر باشد. پشتوانه سازی تنها برای کشتی گیران نیست در بخش مربیان هم باید این موضوع شکل بگیرد تا نتیجه آن را ببینیم. رنگرز امروز پشتوانه سازی مربیان است که به آنها بها داده شد تا خودی نشان دهند. جرأت امروز رنگرز برای برگزاری چرخه انتخابی تیم ملی آن هم به این شیوه بسیار مهم و قابل توجه است و امیدوارم همه چیز به خوبی پیش برود تا رنگرز با برنامه‌ای که اتخاذ کرده است موفق شود.

دیدگاه‌ها