کد خبر : 1862198 | 10 دی 1401 ساعت 19:30 | 92.5K بازدید | 35 دیدگاه

الهویی: به اندازه برد در این بازی موقعیت داشتیم؛

نظر جالب مربی گل‌گهر درباره بازی با پرسپولیس

مربی گل‌گهر معتقد است به اندازه کافی برای کسب پیروزی مقابل پرسپولیس موقعیت به وجود آوردند.

نظر جالب مربی گل‌گهر درباره بازی با پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، سعید الهویی در نشست خبری پس از دیدار گل‌گهر و پرسپولیس عنوان کرد: جا دارد صحبت‌هایمان را با یک عذرخواهی از تماشاگران گل‌گهر سیرجان شروع کنیم چرا که سه امتیاز این مسابقه را با وجود نمایش خوبی که ارائه دادیم، نتوانستیم به دست بیاوریم و در روزی که می‌توانستیم برنده باشیم، شکست خوردیم.

او ادامه داد: عجیب است در مسابقه‌ای که دو برابر حریف امید به گلزنی داشتیم ولی روی دو صحنه با اشتباهات فردی گل خوردیم. بازهم موقعیت به وجود آوردیم ولی علیرضا بیرانوند در یکی از بهترین روزهای خود واکنش‌های خوبی داشت.

مربی گل‌گهر یادآور شد: در روزی که کیفیت خوبی ارائه دادیم و موقعیت‌های کافی برای برد مقابل تیم پرسپولیس را به وجود آوردیم، شکست خوردیم و روی کم‌شانسی و اشتباهات خودمان باختیم. از تماشاگران گل‌گهر عذرخواهی می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد از فردا دوباره به روند خوب‌مان برگردیم و می‌خواهیم دوباره به شرایط خوبی برسیم و نتیجه بگیریم. راه طولانی تا پایان لیگ داریم ولی آنقدر تیم ما شخصیت دارد که دوباره برگردد و جایگاهش را در بالای جدول تثبیت کند.

او در پاسخ به اینکه آیا کادرفنی پنالتی‌زن تیم را مشخص کرده بود گفت: مطمئنا کادرفنی تمام تصمیمات را در خصوص مباحث جریان بازی می‌گیرد. انتخاب کادرفنی و آقای قلعه‌نویی، امیر پورعلی بود. امین پورعلی با سی و چند سال سن و چند سال سابقه حضور در گل گهر، جزو بازیکنان باتجربه است و بازیکن بسیار باکیفیتی است. به هر حال چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد و امین پورعلی در جریان بازی تمام تلاشش را برای جبران آن صحنه می‌کرد. او جزو بزرگان تیم است و با یک پنالتی جایگاه و ارزش کارهایی که برای تیم کرده، از بین نمی‌رود. مطمئنا همه تیم پشت امین پورعلی هستیم. همه ما ممکن است روزی اشتباه کنیم و مهم این است که در روز سخت و روز اشتباه‌مان پشت هم باشیم. امین پورعلی در تیم به "دایی" معروف است؛ برای او هم‌ چنین شرایطی است و جزو بهترین بازیکنان ما است. شاید بعدا اگر باز هم پنالتی شود، باز هم آقای قلعه‌نویی بگویند که آقای پورعلی بزند.

الهویی در واکنش به اینکه با تعویض مصلح و اضافه شدن آرتا، خط دفاعی گل گهر متزلزل شد و باعث شد پرسپولیس توسط عمری به گل برسد، بیان کرد: با توجه به مدل بازی پرسپولیس و تاکتیک آنها که استفاده از پاس‌های بلند پشت مدافعان چپ و راست ما بود، آرتا در پوشش آن فضاها خوب بود و کار خوبی انجام داد. توپی که آقای عمری زد و حتی گل آقای اسدبیگی، گل‌هایی است که هر چند سال یک‌بار اتفاق می‌افتد. حتی شاید گل آقای اسدبیگی بهترین گل فصل باشد. نکته بسیار مهم این است که شایان مصلح کارت زرد گرفته بود و هر آن احتمال این وجود داشت که با برخوردها، اخراج شود. پرسپولیس مدام در ضدحمله بود و می‌خواست با ضدحمله به گل برسد و خط دفاع ما باید برگشت‌های سریع انجام می‌داد و گاها خطاهای تاکتیکی انجام می‌داد و شایان ریسک اخراج وجود داشت. تعویض آقای قلعه‌نویی درست بود و فکر نمی‌کنم گل‌ها به تعویض ربطی داشته باشد. در آن صحنه توپی است که در یک موقعیت از بیرون هجده قدم زده می‌شود و وارد گل می‌شود و خط دفاع مقصر نبود اما باز هم ما اصلا دنبال یک مقصر نمی‌گردیم. همه مقصر هستیم و در ابتدا هم از هواداران معذرت خواهی کردم. مطمئنا تلاش می‌کنیم که جبران کنیم.

1574368

الهویی در پاسخ به صحبت‌هایی خبرنگاری که معتقد بود با توجه به عملکرد گل‌ گهر در بازی خانگی مقابل پرسپولیس به نظر می‌رسد نیاز است که این تیم تغییری در تاکتیک و نحوه تمرین دادن به بازیکنان داشته باشد و با شرایط فعلی گل گهر مقابل همه تیم‌ها به یک شکل بازی می‌کند گفت: اگر دوستان فوتبال ایران را دنبال کنند می‌بینند که تیم پرسپولیس حتی در دربی تهران برابر استقلال و حتی سایر تیم‌ها، مدل بازی خودش را داشته و این افتخار بزرگی برای باشگاه گل گهر است که تیم پرسپولیس مقابل ما، مدل بازی خودش را تغییر داده است‌. پرسپولیس با آن جایگاه و قدمت و به عنوان تیمی که در پنج سال اخیر، چهار قهرمانی داشته، فقط پاس‌های بلند پشت دفاع را برای وحید امیری و محمد عمری ارسال می‌کرد و یا ضدحمله می‌زد و حتی گل اولش هم روی ضدحمله به ثمر رسید.

وی افزود: یک باشگاه بزرگ، با قدمت، با سابقه و با این میزان هزینه و بازیکن ملی‌پوش که یک ماه قبل در جام جهانی فیکس بازی می‌کردند (بیرانوند، ترابی، پورعلی‌گنجی)، مقابل تیم شهر شما مدل بازی خودش را عوض کرده و واکنش‌گرا شده و گفته توپ را به آنها می‌دهم و من ضدحمله می‌زنم و پاس بلند می‌دهم. نمی‌خواهیم باخت را کنار بگذاریم اما فکر می‌کنم این یک اتفاق بزرگ برای باشگاه گل گهر است که یک باشگاه بزرگ‌ مجبور شده مدل و سبک خودش را عوض کند چرا که مقابل یک تیم قوی فوتبال بازی می‌کند.

الهویی سپس عنوان کرد: مدل و شکل بازی ما خیلی خوب بود ولی بدشانس بودیم. البته بدشانسی دلیل نمی‌شود که ما باخت را توجیه کنیم اما پرسپولیس بر خلاف همه بازی‌های دو سه سال اخیر خود، مجبور شد مقابل گل گهر یک مدل دیگر فوتبال بازی کند و این از قدرت و جایگاه تیم شهر شما می‌آید. امیدوارم باز هم از تیم شهرتان حمایت کنید تا بتوانیم این مسیر را خیلی قوی در کنار همدیگر جلو برویم.

مربی گل گهر سپس در واکنش به اینکه سبک بازی قلعه‌نویی ارسال از کناره‌هاست اما کی‌روش استنلی و یونس شاکری با وجود اینکه بازیکنان سرزنی هستند، تغذیه نشدند، پاسخ داد: بر خلاف نطر شما باید بگویم اگر‌ گل‌ها و موقعیت‌های گل گل گهر را ببینید، اکثرا روی بازی‌های ترکیبی از عمق است. درست است که ما مهاجمان سرزنی مثل کی‌روش و یونس شاکری را داریم اما گلی که در همین استادیوم توسط رضا شکاری به تراکتور زدیم و من فکر می‌کنم تاکتیکی‌ترین گل لیگ بوده و همچنین خیلی از گل‌های دیگرمان، گل‌های ترکیبی و از عمق است. فکر نمی‌کنم این فصل ما بیشتر از سه یا چهار گل روی ارسال زده باشیم. ما شکل‌های حمله متنوعی داریم و بر اساس آن فوتبال بازی می‌کنیم. باید از موقعیت‌هایمان در بازی‌های بزرگ استفاده می‌کردیم اما نکردیم و آن استفاده نکردن باعث شده که این سوالات وجود داشته باشد‌. به شما حق می‌دهم اما مطمئن باشید که همه در کنار هم تلاش می‌کنیم تا از بازی بعد روند خوب و امتیازگیری‌مان برگردد تا همه در کنار هم شادتر باشیم.

ویدئو: 268689

او در پاسخ به اینکه تبریزی و عاشوری جزو بهترین بازیکنان زمین بودند، تعویض شدند اما کی‌روش با وجود عملکرد ضعیف تعویض نشد، توضیح داد: بحث این است که در برابر پرسپولیسی که در استادیوم شما می‌خواهد از ضدحملات استفاده کند، باید هافبک‌ها و وینگرهایتان رفت و برگشت‌های طولانی داشته باشند. طبیعی بود که مرتضی و نوید و امین پورعلی که داشتند این کار را در نیمه اول خوب انجام می‌دادند، در نیمه دوم دچار تحلیل قوای جسمانی بشوند و نیاز باشد که تیم برای جلوگیری از ضدحملات پرسپولیس، بازیکنان تازه نفس‌تر و با انرژی بیشتری داشته باشد تا بتواند در رفت و برگشت‌ها، ضدحملات را کنترل کند. تقریبا توانستیم این کار را انجام بدهیم.

او ادامه داد: مرتضی و نوید بازیکنانی بودند که کیفیت خوبی نشان دادند اما در جریان بازی و با توجه به نتیجه، ما می‌خواستیم با دو فوروارد بازی کنیم و بتوانیم با بازی‌های ترکیبی، با دو فوروارد مرکزی بازی کنیم و طبیعتا باید کی‌روش کنار یونس می‌ماند. اگر موقعیت‌های ما تبدیل به گل می‌شد یا پرسپولیس روی توپ‌هایی که کیفیت بالایی برای تبدیل شدن به گل نداشت، به گل نمی‌رسید، شاید الان سوالات جنس دیگری داشت و تعویض‌ها هم تعویض‌های طلایی بود.

الهویی در خصوص اینکه به نظر می‌رسید کیفیت زمین روی کار بازیکنان تاثیر گذاشته بود، گفت: زمین برای هر دو تیم است. کیفیت زمین بد نیست اما در فصل سرما طبیعتا ریشه چمن کنده می‌شود. این زمین در حال حاضر جزو زمین‌های باکیفیت است و از باشگاه ممنونیم که کیفیت مناسبی در استادیوم ایجاد کرده است.

الهویی در واکنش به خبرنگاری که به عملکرد گل گهر مقابل پرسپولیس و استقلال گلایه داشت و گفت به نظر می‌رسد این تیم ترسو بازی می‌کند و مقابل تیم‌های پایتخت، گل گهرِ سابق نیست، بیان کرد: من بخشی از صحبت‌های شما را قبول دارم. من اگر به عنوان یک آدم بی طرف نگاه کنم می‌بینم که ما باید این فصل مقابل استقلال و پرسپولیس، چهار امتیاز می‌گرفتیم. اگر پنالتی پورعلی تبدیل به گل می‌شد، بازی را در اختیار می‌گرفتیم، آنها نمی‌توانستند پلن ضدحمله را داشته باشند و پشت دفاعی وجود نداشت و ما می‌توانستیم ضدحمله بزنیم و بازی را می‌بردیم یا بازی استقلال باید مساوی می‌شد؛ یعنی چهار امتیاز از دو بازی اما ما از این دو بازی، صفر امتیاز گرفتیم. قبول می‌کنیم که یک بخشی طلسم یا شانس است و به مسائل ذهنی برمی‌گردد و مطمئنا روی آن کار خواهیم کرد تا خودمان را برای این روزها قوی‌تر کنیم.

مربی گل گهر در پایان گفت: باز هم می‌گویم که فوتبال را نباید یک بازی و یک ۹۰ دقیقه ببینیم و باید یک روند ببینیم. به طور مثال فصل گذشته هفت امتیاز از این تیم کم شد و به یازدهم جدول رفت؛ ممکن است در آن لحظه جایگاه تیم‌تان را در جدول ببینید و از لحاظ ذهنی به هم بریزید. خیلی مهم است که تیم‌تان متحد و ذهن‌تان قوی بماند و دوباره با تمام اتفاقات از یازدهم، به چهارم جدول ییایید. ممکن است ما در بازی‌هایی، به خصوص بازی‌های بزرگ مقابل پرسپولیس و استقلال، که لیاقت برد یا حداقل مساوی در آن را داریم، با باخت تمام کرده باشیم و درست می‌گوییم اما فکر می‌کنم در روند طولانی لیگ، کیفیت خوبی از خودمان نشان دادیم و باید سعی کنیم ضعف‌مان را در این بازی‌ها برطرف کنیم و شک نکنید که این کار را می‌کنیم.

دیدگاه‌ها