کد خبر : 1862305 | 11 دی 1401 ساعت 13:39 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

آمار و‌ ارقام جالب: هیچ تیمی بی عیب و نقص نیست

تیم‌های لیگ برتر والیبال عملکرد متفاوتی در فاکتورهای مهم والیبال در دور رفت داشته‌اند و برخی تیم‌های میانه جدول در صدر این داده‌های آماری قرار دارند.

آمار و‌ ارقام جالب: هیچ تیمی بی عیب و نقص نیست

به گزارش "ورزش سه"، دور رفت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران که از 6 مهرماه آغاز شد، روز یکشنبه چهارم دی‌ماه پس از برگزاری 91 مسابقه با قهرمانی نیم فصل تیم لبنیات هراز آمل به پایان رسید.

بر اساس آمار به دست آمده عملکرد تیم‌ها در 9 فاکتور سرویس، دریافت، حمله بعد از دریافت اول، توپ برگشتی، دفاع، توپ‌گیری، خطاها و امتیاز کسب شده در هرست مورد بررسی قرار گرفت و تیم‌های حاضر در لیگ برتر مردان عملکرد متفاوتی در فاکتورهای مختلف والیبال در دور رفت داشته‌اند که حکایت از حضور برخی تیم‌های میانه جدول در صدر جدول این داده‌های آماری است.

به عنوان مثال تیم گیتی‌پسند اصفهان که در رتبه هفتم جدول در پایان دور رفت قرار دارد، در توپ‌گیری بهترین عملکرد را در بین 14 تیم مسابقات داشته است. بازیکنان این تیم با میانگین 1.54  امتیاز پوشش در هر ست و 5.70 درصد توپ‌گیری در هر ست در صدر قرار دارند و تیم‌های هورسان رامسر و شهرداری ارومیه در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

در دیگر داده آماری این گزارش، تیم شهرداری گنبد که در جایگاه یازدهم قرار دارد، با 5.26 امتیاز خطا در هر ست، دومین تیم کم خطای دور رفت لیگ برتر مردان است. در این فاکتور تیم‌های پیکان با 4.98 امتیاز در رتبه نخست و گیتی‌پسند اصفهان با 5.26 در جایگاه سوم کم خطاترین تیم‌ها قرار دارند.

همانگونه که انتظار می‌رود تیم لبنیات هراز آمل قهرمان نیم فصل در فاکتورهای حمله بعد از دریافت نخست، توپ برگشتی و امتیاز هر ست در جایگاه نخست قرار دارد.

همچنین تیم شهداب یزد مدافع عنوان قهرمانی که در پایان دور رفت در جایگاه دوم جدول قرار گرفت، در فاکتورهای سرویس و دفاع بهترین عملکرد و در حمله و حمله بعد از دریافت نخست در جایگاه دوم قرار دارد.
در مجموع داده‌های این گزارش آماری نشان می‌دهد که تیمی کامل در دور رفت لیگ برتر والیبال مردان نداشتیم و باید پس از تغییرات نیم فصل، عملکرد تیم‌ها در پایان دور برگشت دوباره بررسی شود تا میزان تغییرات تیم‌ها در این فاکتورها مشخص شود.

دیدگاه‌ها