کد خبر : 1862545 | 12 دی 1401 ساعت 18:30 | 8.1K بازدید | 2 دیدگاه

بازگیر: احساس می‌کنم تازه اول راه هستم؛

گفتگو با ستاره ملوان: از انزلی تا خرم‌آباد

مهاجم تیم فوتبال ملوان بندرانزلی معتقد است این تیم در حال پیشرفت است و نتایج بسیار بهتری در نیمه دوم مسابقات کسب می‌کند.

گفتگو با ستاره ملوان: از انزلی تا خرم‌آباد

به گزارش "ورزش‌سه"، چند ماه پیش از اینکه مازیار زارع تیمش را برای لیگ برتری شدن ببندد یکی از مهره‌هایی که جذب کرد سجاد بازگیر ستاره تیم فوتبال استقلال ملاثانی بود و این بازیکن که در نیم فصل جذب شده بود در مسیر منتهی به صعود ملوانان 7 مرتبه گلزنی کرد و 11 بار با ارسال پاس گل تیمش را به گل رساند.
عملکرد قابل توجه هافبک مهاجم ملوان در لیگ برتر هم ادامه‌دار بوده است و او تا پایان هفته چهاردهم 4 مرتبه گلزنی کرده و یکبار هم موفق به ارسال پاس گل شده تا باز هم در میان نفرات کلیدی تیم مازیار زارع باشد.
به همین بهانه گفتگویی با این بازیکن اصالتا خرم آبادی ملوان داشته‌‍ایم؛ بازیکنی که خیلی دیر و در 28 سالگی اولین حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند ولی می‌گوید حداقل 7 سال دیگر در بالاترین سطح فوتبال ایران بازی خواهد کرد و به حق خود می‌رسد.

این گفتگو را در ادامه بخوانید.

*با بازی مس شروع کنیم که ملوان عملکرد خوبی داشت ولی نتوانست بیشتر از یک امتیاز از کرمان بگیرد.
بازگیر- به استان مرتفعی رفته بودیم و شرایط آب و هوایی یک مقدار برایمان سنگین بود. خدا را شکر با صحبت‌های کادر فنی و البته دیداری که چند روز قبل در رفسنجان برگزار کرده بودیم، با شرایط جوی آشنا بودیم. صد در صد برای سه امتیاز وارد زمین شدیم. شرایط تیم ملی ملوان رفته رفته در حال شکل گرفتن است و رو به جلو حرکت می‌کنیم. چند موقعیت هم در بازی داشتیم که می‌توانستیم به گل برسیم که بسته به شرایط و البته کم دقتی خودمان بازی مساوی شد.

*در مورد خودت صحبت کن. اینکه مسیر فوتبالی‌ات برای رسیدن به لیگ برتر از کجا آغاز شده است؟
بازگیر- من فوتبالم را در خیبر خرم‌آباد شروع کردم. در پایه‌‎ها بودم و یک سری تیم‌ها و یک سری مربیان خیلی برای من زحمت کشیدند. بعد از خیبر به استقلال ملاثانی آمدم و در استقلال ملاثانی آقا مازیار من را دید و به ملوان آمدم. یک سری جزئیات دیگر هم هست که اگر بخواهم بگویم خیلی طول می‌کشد. در این چند سال هم مربیان و به ویژه آقا مازیار خیلی به من کمک کرده و هواداران همیشه به من لطف داشته‌اند. خدا را شکر شرایط الان طوری است که به تیم کمک می‌کنم.

1757487

*جدایی‌ات از خیبر با ناراحتی بود؟
بازگیر- نه نمی‌شود اینطور گفت. من فوتبالم را مدیون خیبر هستم. آنجا خیلی کمک کردند. به هر حال گاهی در فوتبال ممکن است اتفاقاتی رخ بدهد که به مزاج آدم خوش نیاید ولی من مدیون شهرم هستم و هیچ وقت چند سالی که در آنجا بازی کردم را فراموش نمی‌کنم. هم مردم و هم هم‌تیمی‌هایم خیلی کمکم کردند و یکی از دلایل پیشرفتم خیبرخرم آباد بود.

*از جایگاهی که در آن قرار گرفته‌ای راضی هستی؟
بازگیر- خب فوتبال ایران خیلی سخت است. سخت است خودت تنهایی جلو بروی. من تمام رده‌ها را بازی کرده‌ام. لیگ استان، لیگ سه، لیگ دو و لیگ یک بازی کرده‌ام و بعد به لیگ برتر آمدم. پایه‌ها هم همینطوری. پله به پله بالا آمدم. اما چون سخت افزار و امکانات شهرمان (خرم‌آباد) خوب نبود، پیشرفت سخت بود. حالا این چند ساله دکتر عبدی آماده‌اند و خیلی به شهر خرم آباد کمک کرده و سخت افزار برای جوانان درست می‌کند اما در زمانی که ما بودیم خیلی سخت بود که یک فوتبالیست از شهر خودش بیرون بزند و جاهای دیگر بازی کند. با این حال الان که به خودم و جایگاهی که در آن هستم نگاه می‎‌کنم خیلی لذت می‌برم و راضی هستم. فکر می‌کنم اگر دوباره بخواهم انتخاب کنم همین مسیر را انتخاب می‌کنم، چون مزه خیلی سختی‌ها زیر زبانم است که برایم الان خیلی شیرینی دارد. خودم احساس می‌کنم هنوز اول راهم است. در آینده بیشتر تلاش می‌کنم و بیشتر به دست می‌آورم.

1787435

*سقف آرزوهایت کجاست؟
بازگیر- من آدمی هستم که به آرام ولی محکم راه رفتن خیلی توجه می‌کنم. فعلا تمرکزم این است که به یک سری هدف‌هایی که دارم دست پیدا کنم. هدف‌های خیلی کوچکی هستند ولی به مرور زمان به هدف‌های بزرگ‌تر هم می‌رسم. خیلی نمی‌توانم درباره چیزهای بزرگ صحبت کنم ولی محدودیت خاصی جلوی خودم نمی‌بینم و با تمام وجود تلاش می‌کنم به مراحل بالاتر برسم و می‌رسم.

*به استقلال و پرسپولیس فکر می‌کنی یا هدف‌های بالاتر؟ 
بازگیر- این سوال یک جوری است... بگذارید یکی دو سال آینده خودتان می‌بینید و یک سری اتفاقات برایم رخ خواهد داد.

*از نظر ظاهری هم پس از پیوستن به ملوان تغییر کرده‌ای و الان موهایت را می‌بندی و دیگر آن موهای بلند و فر سابق را نداری.
بازگیر-  موهای بلند را دوست دارم و پارسال مدلش را تغییر دادم. باید آنها را ببندم که در جریان مسابقات اذیت نشوم.

*به نظر می‌رسد ملوان بسیار کار سختی برای ماندن در جدول رده بندی دارد. نظر شما چیست؟
بازگیر- تیم ما خدا را شکر روز به روز جلو می‌رود. هر روز پیشرفت می‌کنیم. شاید باورتان نشود ولی ما بازیکنان در تمرین هستیم و خودمان متوجه می‌شویم که تیم روز به روز چه از نظر بدنی و چه از نظر فنی در حال پیشرفت است. به تیم‌های دیگر خیلی احترام می‌گذاریم ولی اصلا به آنها کاری نداریم. ما همین روند را ادامه می‌دهیم و روز به روز بهترش می‌کنیم تا امتیازات لازم را به دست بیاوریم. حالا سال اول هم هست و باید تجربه کسب کنیم. صد در صد نیم فصل دوم خیلی تیم بهتری می‌شویم. الان به نظرم با توجه به شرایطی که هست خیلی خوب نتیجه گرفته‌ایم و در نیم فصل دوم خیلی بهتر از این نتیجه خواهیم گرفت.

1738908

*نکته‌ای که درباره ملوان وجود دارد این است که از نظر مهره‌ای خیلی تیم سرشناسی نیست. 
بازگیر- چون ما شاکله اصلی سال گذشته را حفظ کردیم. اکثر بچه‌ها سال گذشته با این تیم قهرمان شدند. اگر تجربه و پختگی هم به دست بیاید، شاید کیفیت بچه‌های ما نسبت به تیم‌های مدعی از نظر فنی بیشتر هم باشد. این موضوع را هم در بازی‌هایی که با این تیم‌ها داشته‌ایم ثابت کردیم. فقط کیفیت حضور در لیگ برتر را باید به دست بیاوریم که گفتم روز به روز در حال بهتر شدن هستیم. شک نکنید در آینده حرف‌های خوبی درباره ملوان خواهید شنید.

*مازیار زارع به عنوان سرمربی و پژمان نوری به عنوان مدیرعامل دو زوج بسیار خوب هستند که موفق به احیای ملوان شدند. کار کردن با آنها چطور است؟
بازگیر- این دو نفر که همیشه هستند ولی یکی دیگر از نفرات اصلی تیم ما را فراموش نکنید. مهندس پوررشید. ایشان مثل برادر بزرگ‌تر همیشه کنار ماست. سه نفره این تیم چرخانده می‌شود. همه جوره در کنار ما هستند. حتی در چند هفته اول که بد نتیجه گرفتیم همیشه حمایت‌مان کردند و پشت تیم بودند. یکی از دلایل مسیر رو به جلوی ملوان همین سه نفر هستند که واقعا عاشقانه برای تیم زحمت می‌کشند. ما هم به عنوان یک سرباز تمام تلاشمان را می‌کنیم که بهترین کیفیت را برای ملوان ارائه بدهیم.

*در شهرهای مختلفی بازی کردی. به نظرت انزلی و مردمان این شهر چگونه هستند؟
بازگیر- من قبلا هم گفته‌ام که فوتبال بازی کردن در انزلی خیلی سخت است ولی یک لذت خیلی خاص دارد که هیچ جای ایران ندیده‌ام. هیچ جای ایران نمی‌توانی به اندازه انزلی معنی فوتبال را بفهمی؛ چون هر جا که می‌روی همه درباره فوتبال حرف می‌زنند. این البته وظیفه ما را دشوارتر می‌کند و یک شیرینی خاص دارد که مردم اینقدر توجه و محبت دارند. من الان سال سوم است که در انزلی هستم و خدا را شکر مردم همیشه احترام گذاشته‌اند و به من محبت داشته‌اند. همیشه خوبی از آنها دیده‌ام. تمام تلاش‌مان این است طوری نتیجه بگیریم که همیشه مردم خوشحال باشند.

دیدگاه‌ها