کد خبر : 1862567 | 12 دی 1401 ساعت 20:40 | 9.5K بازدید | 7 دیدگاه

ناگلزمان: از فلسفه فوتبالی‌ام هرگز دست نمی‌کشم

یولیان ناگلزمان، سرمربی بایرن مونیخ، در مصاحبه با سایت یوفا درباره فلسفه مربی‌گری خاص خود صحبت کرد.

ناگلزمان: از فلسفه فوتبالی‌ام هرگز دست نمی‌کشم

به گزارش "ورزش سه"، سیستم 4-2-3-1 عملا با نام بایرن مونیخ عجین شده است. چند نفر از مربیان اخیر بایرن از جمله کارلو آنچلوتی و نیکو کوواچ سعی کردند از این سیستم فاصله بگیرند اما شرایط اصلا به نفع آنها پیش نرفت.

یولیان ناگلزمان جوان وقتی هدایت بایرن را به دست گرفت سعی کرد چند سیستم مختلف را تجربه کند. به همین خاطر بود که برخی هواداران بایرن به این نتیجه رسیدند که او هم مثل آنچلوتی و کوواچ روزهای خوبی را در این تیم سپری نخواهد کرد. ولی ناگلزمان معتقد است فلسفه فوتبالی خاص او با بایرن مونیخ کاملا هماهنگ است.

سرمربی بایرن مونیخ در مصاحبه‌ای با سایت یوفا اشاره کرد که فلسفه فوتبالی او تنها به آرایش تیم خلاصه نمی‌شود بلکه او نگاهی سیستمی به عملکرد تیم دارد.

1787473

هر مربی باید ایده‌ها و قواعد خودش را داشته باشد
یک فوتبالیست در دوران فوتبالش با مربیان مختلفی مواجه می‌شود که هر کدام سبک تمرینی خاص خود را دارند. این تاثیرها با یک فوتبالیست باقی می‌ماند. ولی در نهایت مهم داشتن یک فلسفه خاص است. هر کسی چه فوتبالیست و چه مربی باید ایده‌ها و قواعد خاص خودش را داشته باشد. من در اواخر دوران بازی کردنم زیاد مصدوم شدم و وقت زیادی داشتم تا به این فکر کنم که به عنوان مربی چه نوع فوتبالی را می‌پسندم.

فلسفه خاصی دارم و از اصولم دست نمی‌کشم
وقتی مربی شدم هفته به هفته به فلسفه فوتبالی‌ام فکر می‌کردم و سعی می‌کردم نواقصش را برطرف کنم. آرایش اصلی‌ای که از آن استفاده می‌کنم همان آرایشی است که از سال اول مربی‌گری‌ام به آن رسیده بودم. ایده اصلی فلسفه فوتبالی من این است که توپ را هر چه نزدیک‌تر به دروازه حریف به دست بیاوریم و زمانی که مالکیت توپ را در اختیار داریم سرعت حرکت تیمی را دائم تغییر بدهیم. من اصول مشخصی دارم و معمولا اهل سازش و دست کشیدن از این اصول نیستم. فارغ از اینکه با کدام تیم بازی می‌کنیم و آنها چه سبکی دارند ما باید این اصول را پیاده کنیم.

فلسفه فوتبالی من و بایرن مونیخ سازگار است
ولی شکی نیست که وقتی شما با انسانها کار می‌کنید باید منعطف باشید. این کاملا طبیعی است. یک مربی باید بازیکنانش را درک کند و ضمن حفظ اصولش گاهی با فوتبالیست‌ها راه بیاید. بازیکنها باید از همان شروع کار فلسفه مربی را بدانند. مربی هم باید تک تک بازیکنانش را دقیق بشناسد. من اعتقاد دارم یک باشگاه تنها باید مربی‌ای را استخدام کند که می‌داند فلسفه فوتبالی‌اش با او سازگار است. این اتفاق به نظرم در بایرن افتاده است".

دیدگاه‌ها