کد خبر : 1862694 | 13 دی 1401 ساعت 15:52 | 5.9K بازدید | 12 دیدگاه

این سبک به لیگ برتر هم خواهد رسید

تارتار: فوتبال هجومی را به تیم ملی بیاورید

مهدی تارتار می‌گوید با ورود تکنولوژی داور ویدیویی مشکلات در لیگ ایران به حداقل خواهد رسید.

تارتار: فوتبال هجومی را به تیم ملی بیاورید

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تارتار در نشست خبری پیش از دیدار با هوادار در خصوص این بازی گفت: در مورد بازی فردا باید بگویم که ما با یک تیم جوان و بسیار دونده بازی داریم که می‌تواند کار را برای هر تیمی سخت کند. هوادار تیم سختکوشی است و فقط امیدوارم زمین ورزشگاه دستگردی به گونه‌ای باشد که هر دو تیم بازی خوبی ارائه کنند. اما بازی قبلی این تیم باتوجه به بارندگی، زمین کیفیت خوبی نداشت و کار را برای هر دو تیم سخت کرده بود. امیدوارم فردا شرایط مساعد باشد تا تاکتیک روی زمین را استفاده کنیم و در غیر این صورت باید از سایر تاکتیک ها استفاده کنیم که کادرفنی با دانش و با درایتی دارند. امیدوارم فردا روز کم اشتباه تیم ما باشد چون در بازی قبلی اشتباهات بدی داشتیم و تمرکز لازم را نداشتیم و نزدیک بود بازی را از دست بدهیم که توانستیم مساوی کنیم با نفت آبادان. امیدوارم فردا کم اشتباه باشیم و حریف را شکست دهیم.

وی در مورد غایبان تیمش اظهار داشت: مصدومان ما از قبل هستند؛ سعید باقرپسند، سجاد آشوری و مسعود ابراهیم زاده. بقیه بازیکنان را در اختیار داریم.

او درباره برنامه تیمش برای نقل و انتقالات عنوان کرد: تمرکز ما روی بازی فرداست و در خلال تمرینات به این مسائل هم فکر میکنیم. مثل همه تیمها چند تغییر خواهیم داشت و سعی می‌کنیم تیم را بهتر کنیم.

تارتار راجع به داوری این فصل توضیح داد: تا سیستم وی ای آر نیاید این مشکلات هست و در همه دنیا هم بوده. اگر می‌خواهیم این مشکلات را نداشته باشیم باید این سیستم را نصب کنیم. خوشحالیم جلساتی در این خصوص بوده و امیدواریم هرچه زودتر وی ای آر به ایران بیاید.

سرمربی ذوب آهن در مورد نتایج تیمش گفت: ما باتوجه به بودجه‌ای که داشتیم امسال هم نسبت به سال پیش این موقع پیشرفت داشتیم و درست است مساوی زیاد داشتیم اما فقط 2 باخت داشتیم که برابر تیمهای مدعی و با یک اختلاف بوده. شرایط ما بد نیست و اگر فردا کم اشتباه باشیم، دست پر خارج خواهیم شد.

وی درباره ضعف گلزنی لیگ ایران اظهار داشت: این مشکل همه تیمهاست و اگر بخواهیم ریشه یابی کنیم، علتش ترانسفر بازیکنان هجومی به تیمهای خارجی به دلیل بحثهای مالی و... است. ما باید در تیمهای پایه سرمایه گذاری کنیم تا بازیکن تولید کنیم. ما متاسفانه تمرکزمان روی بزرگسالان است و از آکادمی غافل می‌شویم. اگر بیشتر در این بخش سرمایه گذاری کنیم و هزینه کنیم، نتیجه خواهد داد. مربیان باتوجه به دستمزد تیمهای پایه، سعی می‌کنند به تیم بزرگسالان برسند و باید روی این مشکل کار کنیم.

مهدی تارتار در پاسخ به سوالی پیرامون انتخاب سرمربی تیم ملی توضیح داد: باید همه جوانب را در نظر بگیریم؛ آیا ما الان مربی ایرانی که مورد تائید و حمایت باشد داریم؟ اگر چنین شخصی هست و همه حمایت می‌کنند، داخلی باشد بهتر است. چون مربیان ایرانی به نظرم مربیان به روزی هستند. امسال ما تیم ضعیف نداریم و تیمهای پایین جدولی می‌آیند یقه تیمهای بالای جدول را می‌گیرند. اما اگر آن شخص نیست، بهتر است روی گزینه‌هایی که خوب هستند و انگیزه و انرژی لازم را دارند و بیایند چیزی به فوتبال ایران اضافه کنند، خوب است.

او در مورد کی روش گفت: من منکر زحمات آقای کی روش نیستم و او نتایج معمولی گرفت اما وقتش است یک نیروی تازه بیاید و کسی بیاید که انگیزه لازم داشته باشد و آن فوتبال تهاجمی را بیشتر نشان دهد و فقط اینطور نباشد که دفاع کند. اگر در لیگ ایران هم خیلی تیمها دفاعی شدند، یکی از دلایلش آقای کی روش است که دفاع کردن را به همه مربیان یاد داد اما ما نیاز داریم در ساختار حمله هم بهتر شویم و فکر کنم یک مربی سطح بالای جهانی بهتر این کار را انجام دهد.

سرمربی ذوب آهن درباره وضعیت بهتر تیمهای صنعتی اظهار داشت: من این را بارها گفتم و بازهم می‌گویم. ما صنعتی هستیم اما فرق داریم با تیمهای صنعتی و نمی‌دانم چرا اینطور است؟ ما بودجه بسیار محدودی داریم و نمی‌دانم چرا یک بوم و دو هواست. من اسم نمی‌آوریم و همه می‌دانند اما بودجه یک تیم 4 برابر ماست. بعضی ها می‌گویند تیمها خصوصی هستند اما زیر نظر وزارتخانه است. بعضی تیمها خیلی خوب قانون را دور می‌زنند و بعضی تیمها مثل ما این کار را نمی‌کنند و بودجه محدودی دارند. تیمهای نفتی هم دولتی هستند اما چرا مشکلات مالی زیادی دارند؟ 

دیدگاه‌ها