کد خبر : 1862796 | 14 دی 1401 ساعت 10:44 | 147.4K بازدید | 31 دیدگاه

این چه کاری بود مرد؟

اقدام عجیب رییس فیفا: سلفی کنار تابوت پله!

جانی اینفانتینو، رییس فیفا، این بار با عکس گرفتن در کنار تابوت پله جنجال جدیدی به راه انداخته است.

اقدام عجیب رییس فیفا: سلفی کنار تابوت پله!

به گزارش "ورزش سه"، تابوت پله که هفته گذشته از دنیا رفته بود برای وداع دوست‌دارانش با او در ورزشگاه خانگی سانتوس قرار داده شد و بسیاری برای ادای احترام به او حاضر شدند.
هزاران نفر از هواداران او در حالی که نامش را فریاد می‌زدند و پیراهن او را به تن داشتند برای آخرین دیدار با این اسطوره فوتبال برزیل راهی این ورزشگاه شدند و گفته می‌شود در طول 24 ساعتی که تابوت او در این محل قرار داشت نزدیک به 150 هزار نفر از آن بازدید کردند.
یکی از این افراد اینفانتینو بود که به عنوان رییس فیفا برای ادای احترام به او در این ورزشگاه حاضر شد اما حضور او بدون هیاهو و جنجال نبود.
رییس فیفا در اقدامی عجیب شروع به گرفتن سلفی با یکی از بازیکنان سابق سانتوس و هم تیمی قدیمی پله در کنار تابوت او کرد و این موضوع با انتقاد بسیاری از سوی فوتبال‌دوستان روبرو شد که معتقد هستند چنین رفتاری محترمانه نبوده است.

1787993

این اقدام از سوی بسیاری از کاربران شبکه‌‎های اجتماعی با انتقاد جدی روبرو شد. عباراتی چون «بی‌کلاس»، «رسوایی»، «افتضاح» و «منزجرکننده» برای توصیف این رفتار اینفانتینو به کار گرفته شد. 
یکی از کاربران با مقایسه او با سپ بلاتر که به خاطر فساد از ریاست فیفا برکنار شده بود نوشت:« فکر می‌کردم هیچکس نمی‌تواند بدتر از بلاتر باشد اما او واقعا پنجاه برابر بدتر است.»
یکی از هواداران متعصب پله نیز با انتشار توییتی از مقامات برزیلی خواست که اینفانتینو را به خاطر بی‌احترامی به اسطوره فوتبال دنیا دستگیر کنند. 
این اظهارات در نهایت باعث شد که اینفانتینو با انتشار متنی بلندبالا در اینستاگرامش درباره این اتفاق توضیحاتی را ارائه دهد. او در این باره نوشت:« تازه از سفر برزیل برگشتم، جایی که افتخار داشتم در مراسم زیبای ادای احترام به پله که در ویلا بلمیرو در سانتوس برگزار شد شرکت کنم. پس از این که مطلع شدم ظاهرا از سوی بعضی افراد به خاطر گرفتن سلفی و عکس در مراسم روز گذشته مورد انتقاد قرار گرفتم ناراحت شدم. 
مایل هستم توضیحاتی در این زمینه ارائه کنم و بگویم این که هم تیمی‌ها و اعضای خانواده پله بزرگ از من خواستند که با آنها عکس بگیرم باعث افتخار من بود و مشخصا بلافاصله با این درخواست موافقت کردم. 

1787994

در مورد آن سلفی، هم تیمی‌های پله از من خواستند که این کار را انجام دهم اما نمی‌دانستند چطور باید سلفی بگیرند. بنابراین من برای این که کمکی کرده باشم موبایل یکی از آنها را برداشتم و عکسی از خودمان گرفتم. 
اگر کمک کردن به یکی از هم تیمی‌های پله باعث می‌شود مورد انتقاد قرار بگیرم، مشکلی با این موضوع ندارم و هر زمان که بتوانم به کسانی که نقشی در نوشتن صفحات افسانه‌ای فوتبال داشتند کمک خواهم کرد. 
من احترام و تحسین بسیاری برای پله و برای مراسم روز گذشته قائل هستم و هرگز کاری نخواهم کرد که به هر شکلی بی‌احترامی به او باشد. امیدوارم کسانی که این انتقادها را مطرح کردند و بدون اطلاع و جستجو برای یافتن اصل ماجرا حرف‌هایی زدند این جسارت را داشته باشند که به اشتباه‌شان اعتراف کنند و آنچه گفته بودند را تصحیح کنند. 
مهم‌ترین کار ادای احترام به سلطان پله است و در حالی که از تمامی 211 فدراسیون عضو فیفا خواستم که ورزشگاهی را در کشورهای‌شان به نام پله ثبت کنند، ما در این راه پیشگام خواهیم بود و زمینی که در دفتر مرکزی فیفا داریم را به نام استادیوم پله تغییر خواهیم داد.»
اینفانتینو پس از این مراسم اعلام کرد که فیفا از تمامی 211 فدراسیون فوتبال عضو این سازمان خواسته است که ورزشگاهی را به یاد پله نام‌گذاری کنند تا به این شکل ادای احترام خاصی به این اسطوره برزیلی کرده باشد.

دیدگاه‌ها