کد خبر : 1862920 | 14 دی 1401 ساعت 21:54 | 160.1K بازدید | 83 دیدگاه

انتقال محرومیت کریستیانو از انگلیس به عربستان

محرومیت رونالدو از دو بازی النصر

محرومیت دو جلسه‌ای کریستیانو رونالدو در زمان حضور در منچستریونایتد به دوران حضور او در لیگ عربستان منتقل شده و او نمی‌تواند در دو بازی بعدی این تیم به میدان برود.

محرومیت رونالدو از دو بازی النصر

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه انگلیسی دیلی‌میل می‌گوید کریستیانو رونالدو از دوران بازی در منچستریونایتد با یک محرومیت دو جلسه‌ای مواجه است و این محرومیت در زمان حضور او در النصر هم پابرجاست و در نتیجه کریستیانو دو بازی بعدی این تیم را از دست خواهد داد و زودتر از 21 ژانویه نمی‌تواند با پیراهن النصر به میدان برود.

با اینکه بعد از مراسم پر زرق و برق معرفی رونالدو به هواداران النصر که دیشب در ریاض برگزار شد، همه نگاه‌ها به اولین بازی او با پیراهن این تیم دوخته شده بود و انتظار می‌رفت کریستیانو فردا در بازی با الطایی در لیگ حرفه‌ای عربستان به میدان برود، ولی با این خبر دیلی‌میل به نظر می‌رسد هواداران ستاره پرتغالی فعلا نباید منتظر دیدن او در این لیگ باشند.

1788172

علت محرومیت دوجلسه‌ای رونالدو چیست؟
زمانی که رونالدو به همراه تیم ملی پرتغال در جام جهانی قطر حضور داشت، اتحادیه فوتبال انگلیس برای محکومیت او به دو جلسه عدم حضور در میدان حکم داد. رونالدو به خاطر شکستن تلفن همراه یکی از هواداران اورتون در جریان بازی دو تیم در ماه آوریل با این محرومیت مواجه شد.

اتحادیه انگلیس درباره تصمیم خود اعلام کرد این رفتار رونالدو نامناسب و خشن بوده و در نتیجه او طبق قانون انضباطی اتحادیه به دو جلسه محرومیت محکوم شده است. اما این حکم زمانی اعلام شد که رونالدو قراردادش با یونایتد را به‌صورت دوطرفه فسخ کرده بود و طبیعتا نتوانست محرومیت خود را با پیراهن این تیم پشت سر بگذارد.

استناد دیلی‌میل به قانون انضباطی فیفا
در ماده 12.1 از قانون انضباطی فیفا آمده است: "درصورتی‌که فدراسیونی یک بازیکن را به محرومیت 3 یا 4 جلسه‌ای محکوم کند و آن بازیکن قبل از آنکه بتواند این محرومیت را در تیم سابقش سپری کند آن تیم یا حتی محدوده صلاحیت فدراسیون حکم‌دهنده را ترک کند، فدراسیون جدیدی که بازیکن در محدوده صلاحیتش مشغول به بازی می‌شود باید ادامه محرومیت او را اجرایی کند."

رونالدو دو بازی بعدی النصر را از دست می‌دهد
به این ترتیب کریستیانو علاوه بر بازی فردای النصر مقابل الطایی یک بازی دیگر این تیم را هم از دست خواهد داد. در نتیجه او روز 14 ژانویه در دیدار مقابل الشباب حضور نخواهد داشت.

پس اولین تاریخی که دوست‌داران رونالدو می‌توانند او را در یک مسابقه رسمی با پیراهن النصر ببیند روز 21 ژانویه در دیدار مقابل الاتفاق خواهد بود.

دیدگاه‌ها