کد خبر : 1862921 | 14 دی 1401 ساعت 21:55 | 5.8K بازدید | 7 دیدگاه

بدون تعارف به بازیکنان خارجی نیاز داریم

منهاجی: ما مثل سپاهان زیر فشار نیستیم

مربی تیم فوتبال مس کرمان می‌گوید بهتر است احترام افرادی مثل علی دایی حفظ شود و بزرگان کشور را کوچک نکنیم.

منهاجی: ما مثل سپاهان زیر فشار نیستیم

به گزارش "ورزش سه"، آرتا منهاجی، مربی تیم فوتبال مس کرمان، در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر سپاهان حرف‌هایش درباره این مسابقه را این‌طور آغاز کرد: «دوست دارم از سپاهان شروع کنم. سپاهان، به عنوان باشگاهی باسابقه و بابرنامه، حتی می‌تواند به عنوان یک الگو نگریسته شود. تیمی است که درست بازی می‌کند. این درست بازی کردن هم منحصر این فصل نیست. آقای مورایس هم مربی بزرگی است. دو سال قبل هم آقای نویدکیا بوده است. سپاهان از وقتی یادم می‌آید تیمی هجومی و در کل دوست‌داشتنی است.» 
او سپس با اشاره به غایبان تیمش بیان کرد: «ما همچنان دو بازیکن را به دلیل مصدومیت نداریم. آقای مرادی‌فر و زینالی. یک محروم هم داریم که آقای خدایی است. الباقی بچه‌ها هم همان جوان‌هایی هستند که داریم. قطعا تجربه لذت‌بخشی برای آن‌ها خواهد بود. چیزی که ما داریم تلاش و کوشش و تعصبی است که فردا با خودشان خواهند آورد و مقابل یک تیم بزرگ صف‌آرایی می‌کنند. امیدواریم بازی خوبی باشد.»
منهاجی در مورد سپاهان اضافه کرد: «بازی‌های گذشته این تیم را دیده‌ایم. حتی در روزی که شکست خورد، من معتقدم فرصت‌های خیلی خوبی داشت. خیلی زیاد صاحب موقعیت شد. در یک شرایط خاص شکست خورد. حالا از یک باخت می‌آید به این بازی خانگی و این کار را برای ما سخت‌تر خواهد کرد. در مقابل ما هم همین‌طور هستیم. طبق آماری که ثبت کردیم، نتایج ما با موقعیت‌هایی که ایجاد کردیم همخوانی ندارد و در تمام‌کنندگی به اشکال خوردیم. امیدوارم همیشه اینقدر بدشانس نباشیم. قطعا هم همین‌طور خواهد بود. فوتبال روز خوبش را هم به ما نشان خواهد داد.»

1716172

مربی مس کرمان درمورد پنجره زمستانی و تقویت تیم هم صحبت کرد: «الان به‌طور کامل تمرکزمان روی این بازی است. ولی بعد از بازی سپاهان وارد تغییرات می‌شویم. به زودی امیدواریم بازیکنان جدید ما اضافه شوند. بازیکنان خارجی به ما اضافه خواهند شد و چند بازیکن داخلی را هم برای تقویت تیم مدنظر داریم. اگر اضافه‌شدن بازیکنان خارجی که از ابتدای فصل ممنتظرش بودیم زودتر اتفاق می‌افتاد مدار حرکتی ما به شکل دیگری رقم می‌خورد و می‌توانستیم امتیازات بهتری را کسب کنیم. به هر حال تا اینجای فصل عقب هستیم و باید در نیم فصل دوم امتیازات جبرانی را کسب کنیم. برابر سپاهان فکر می‌کنم قوای دو تیم برابر نیست. شاید مس کرمان در برهه‌ای از زمان خودش سپاهان بود، ولی الان وقفه افتاده و الان اختلاف فاز داریم.»
بخش بعدی صحبت‌های آرتا منهاجی درباره عدم حضور تماشاگر در دیدار روز آینده و همین‌طور کلیه مسابقات لیگ بود و گفت: «این را هم باید بگویم که خالی بودن استادیوم‌ها واقعا از هیجان بازی کم می‌کند. دوست داریم وقتی به اصفهان می‌آییم استادیوم پر باشد و پرچم‌های زرد شما به اهتزاز دربیاید. لذت فوتبال این‌طوری بیشتر است. امیدوارم شرایط عادی‌تر بشود و خانواده‌ها و تماشاگران بتوانند حضور پیدا کنند و شاهد حضورشان باشیم.»
او سپس در پاسخ به سؤال اول که برنامه کادر فنی برای جلوگیری از سقوط مس به دسته پایین‌تر چیست، این‌طور پاسخ داد: «اولا شرایط دو تیم به لحاظ هدف، جایگاه و استراتژی با هم متفاوت است. سپاهان برای قهرمانی می‌جنگد و شایستگی کامل دارد. من شخصا فکر می کنم سپاهان با توجه به داشته‌هایش شانش قهرمانی دارد. در مقابل، ما تیمی هستیم که به تازگی توانسته به لیگ برتر صعود کند. ما دنبال این هستیم که در جدول باقی بمانیم. هراسی از این بازی نداریم. برنامه ای که داریم برمبنای یک بازی نیست. در یک مسیر رو به جلو حرکت می‌کنیم و این مسیر را ادامه می‌دهیم. فشاری را که سپاهان بعد از باخت تحمل می‌کند نداریم. فکر هم نمی‌کنم توقعی باشد که مس کرمان در اصفهان سه امتیاز را بگیرد. ما سعی می‌کنیم بهترین نمایش را داشته باشیم و تیم جوان ما کارایی بالایی داشته باشد. در تیم حریف هم مهره‌هایی هستند که من فکر می‌کنم بازی را لذت‌بخش‌تر می‌کنند. خلاصه بگویم اینکه ما خیلی روی این سه امتیاز حساسیت نداریم.»

سؤال بعدی از آرتا منهاجی درباره ممنوعیت خرید بازیکنان خارجی بود و او در واکنش به این سؤال گفت: «خدمت شما عرض کردم که ما از هفته دوم-سوم فصل منتظر بودیم که این بازیکنان اضافه شوند. به دلایل مختلف که نیازی به باز کردنشان نیست این اتفاق نیفتاد. خبری را که شما می‌گویید من هم خوانده‌ام. اما مدیریت باشگاه و سرمربی تیم منتظر ورود بازیکن خارجی هستند. و این اتفاقی که قرار بود ابتدای فصل رخ بدهد با تاخیر در حال به وقوع پیوستن است. بدون هیچ تعارفی ما نیاز داریم که به جمع ما اضافه بشوند. فوتبال به اندازه کافی حساب و کتاب دارد و جای پنهان‌کاری نیست. اگر تیم ما در نیم فصل دوم تقویت نشود و نتوانیم بازیکن خارجی بگیریم، چون بازیکن ایرانی آزاد نمی‌شود، شرایط سخت می‌شود. امیدوارم به زودی اضافه شوند که دچار مشکل نشویم.»

1749438

منهاجی درباره آمار خوب مس در خط دفاعی و ثبت 6 کلین‌شیت در 14 مسابقه نیز صحبت کرد: «یکی از سخت‌ترین قسمت‌های فوتبال این است که بتوانی بین بخش تهاجمی و دفاعی بالانس ایجاد کنی. برخی از تیم‌ها در بخش دفاعی خوبند یا برخی دیگر در فاز تهاجمی. پختگی یک تیم این است که بتواند تعادل ایجاد کند. ما در چهار هفته ابتدایی بهترین خط هجومی لیگ بودیم، ولی گل‌های زیادی هم می‌خوردیم. در تعطیلات روی خط دفاعی بیشتر کار کردیم و حالا باید دوباره تعادل را برقرار کنیم. درخشش دروازه‌بان‌های تیم و همین‌طور کل تیم شاید عامل این بوده است، ولی باید به گل هم برسیم.»
منهاجی درباره آلودگی هوا نیز گفت: «آلودگی هوا مسئولیت من نیست، ولی تا جایی که تحصیلات و مطالعات به من می‌‌گوید می‌تواند لطمات زیادی را وارد کند. نمی‌دانم راه‌حلی دارد یا نه، ولی می‌دانم اکسیژنی که یک ورزشگار نیاز دارد چندبرابر یک انسان معمولی است و اگرچه تماشاگران نیستند، ولی بازیکنان ممکن است دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیری شوند.»
سؤال پایانی از منهاجمی درباره صحبت‌هایی بود که درباره علی دایی انجام شد. مربی مس در واکنش به این سؤال گفت: «من خیلی خلاصه بگویم. علی دایی برای من به عنوان یک فوتبالیست جایگاه ویژه خودش را دارد. اصلا اثبات شده است. آن آقایی که در تلویزیون درباره ایشان صحبت کرد به نظرم شناخت کافی از علی دایی ندارد و به نظرم باید مطالعه کند. اگرچه ایشان اشاره کردند به سر زدن‌ها و... من به تک تک ضرباتی که علی دایی زده افتخار می‌کنم. اما نکته این است که من فکر می‌کنم سر زدن قسمت بزرگی از علی دایی را تشکیل نمی‌دهد. علی دایی قسمت‌های پنهانی دارد و همیشه برای مردم کارهای بزرگی کرده است. به نظرم شایستگی این را دارد که احترامش حفظ شود و خوب نیست که بزرگانمان را کوچک کنیم. بهتر است سقفمان را بالا ببریم تا استانداردها را پایین نیاوریم.»

دیدگاه‌ها