کد خبر : 1863017 | 15 دی 1401 ساعت 15:03 | 17.2K بازدید | 7 دیدگاه

از گلری که هرگز برنگشت تا نایب قهرمانان آسیا؛

پنج پرسپولیسی، با انگیزه‌ترین دشمنان امروز پرسپولیس!

افرادی که پیش‌تر رویا و اهداف‌شان مشترک بود حالا باید در ورزشگاه آزادی رو به روی هم قرار بگیرند.

پنج پرسپولیسی، با انگیزه‌ترین دشمنان امروز پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، دنیای فوتبال بارها هم‌تیمی‌های سابق را رو به روی هم قرار داده و وقتی آنها با تیمی که پیش‌تر لباسش را می‌پوشیدند رو به رو می‌شوند حس و حال متفاوت و البته انگیزه بیشتری نیز پیدا می‌کنند.

جدال امروز پرسپولیس و نساجی از جنس همین دیدارها است و بازیکنان سابق پرسپولیس و البته سرمربی حال حاضر نساجی که در فصول گذشته دستیار اول یحیی بود دیداری جالب توجه با یکدیگر خواهند داشت.

در این فصل حمید مطهری، دستیار اول یحیی از پرسپولیس جدا شد و در نساجی کار خود را به عنوان سرمربی ادامه داد. پس از پیوستن مطهری سه بازیکن فصل گذشته پرسپولیس یعنی محمد شریفی، علی شجاعی و علیرضا ابراهیمی نیز راهی نساجی شدند. علاوه‌بر آنها علیرضا حقیقی نیز پرسپولیسی سابق محسوب می‌شود.

*از رویای مشترک قهرمانی آسیا تا جدال در آزادی
حمید مطهری سرمربی نساجی، محمد شریفی و علی شجاعی بازیکنان این تیم مازندرانی هستند که در سال ۲۰۲۰ با پرسپولیس برای قهرمانی در آسیا می‌جنگیدند. آن زمان از مطهری به عنوان مغز متفکر یحیی یاد می‌شد. شریفی جوان فرصت چندانی در ترکیب سرخ‌ها پیدا نمی‌کرد اما علی شجاعی یکی از خاطره‌انگیزترین لحظات تاریخ پرسپولیس را رقم زد. شجاعی پنالتی حیاتی پنجم مقابل النصر در نیمه نهایی را به گل تبدیل کرد و با شادی دیبالایی خود در قلب هواداران پرسپولیس جای گرفت. حال جدال این نفرات با پرسپولیس که لحظاتی فراموش نشدنی را کنار قرمزپوشان تجربه کرده‌اند در نوع خود خاص خواهد بود.

1788353

*علیرضا ابراهیمی، مدافعی که باید مهاجم می‌شد!
ابراهیمی یکی از خریدهای فصل پیش پرسپولیس بود که بعد از جدایی کنعانی پیراهن این تیم را پوشید. با این حال علیرضا ابراهیمی که کاپیتان گل گهر بود هیچگاه در پرسپولیس جایگاه ثابتی پیدا نکرد تا در نهایت از این تیم جدا شود. نکته جالب اینکه یحیی گل‌محمدی در طول دوران حضورش بیش از اینکه از او انتظارات دفاعی داشته باشد به واسطه قد بلندش، او را در لحظاتی که تیم به گل نیاز داشت به خط حمله اضافه می‌کرد. این مدافع که هفته پیش به تراکتور گل زده حالا با آمادگی و روحیه بالا مقابل پرسپولیس بازی خواهد کرد.

1788351

*حقیقی هیچوقت به اردوگاه سرخ برنگشت
دیگر بازیکن نساجی که سابقه بازی با پرسپولیس را دارد علیرضا حقیقی است. حقیقی که از جوانان پرسپولیس به فوتبال حرفه‌ای معرفی شد و سال‌ها در اردوگاه سرخ‌ها حضور داشته پس از بازگشت به لیگ ایران فرصت بازی دوباره برای پرسپولیس را پیدا نکرد و در سال‌های اخیر با پیراهن‌های نساجی و گل گهر مقابل پرسپولیس قرار گرفته است. حقیقی با تجربه حالا امیدوار است این بار مقابل سرخ‌ها کلین شیت کند.

1788352

دیدگاه‌ها