کد خبر : 1863040 | 15 دی 1401 ساعت 18:57 | 9.8K بازدید | 8 دیدگاه

مرهم روی زخم عمیق در جنوب

نفت صفر- گل‌گهر1: ژنرال نمی‌خواهد میدان را ترک کند

تیم فوتبال گل‌گهر پس از باخت خانگی مقابل پرسپولیس با ارائه نمایشی خوب در آبادان موفق شد با شوت اریک بایناما میزبانش را از پیش رو بردارد.

نفت صفر- گل‌گهر1: ژنرال نمی‌خواهد میدان را ترک کند

به گزارش "ورزش‌سه"،  دو تیم با شرایط متفاوتی به هفته پایانی لیگ برتر رسیده بودند. گل‌گهر با 24 امتیاز و نفتی‌ها با 10 امتیاز. گل‌گهر برای جا نماندن از صدر به این مسابقه وارد شده بود و صنعت نفت برای ادامه روزهای خوب خود با تاوارس و فرار از رتبه انتهایی جدول که در بیشتر هفته‌های نیم فصل اول در آن جا خوش کرده بود. دو تیم به جز غفلت تیم میزبان در دقیقه 1 که با بی دقتی یونس شاکری به جایی نرسید بازی پایاپایی را در نیمه اول به نمایش گذاشتند تا اینکه در دقیقه 40 سرانجام قفل دروازه‌ها شکست و اریک بایناما موفق شد روی پاس مرتضی تبریزی با شوتی دیدنی دروازه فرزین گروسیان را باز کند. در نیمه دوم بازی جذاب دنبال شد و هر دو تیم موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتند. تاوارس تمام مهره‌های جوان و باتجربه خود نظیر ریکانی را برای تغییر نتیجه وارد زمین کرد ولی درنهایت تیمش موفق به گلزنی نشد تا آبی‌پوشان سیرجانی که 4 روز پیش باخت تلخی را در سیرجان مقابل پرسپولیس تجربه کرده بودند، بار دیگر در قامت یک مدعی قهرمانی خودشان را مطرح کنند. این پیروزی سبب شد گل‌گهر 27 امتیازی شود ولی چون سپاهان تفاضل گل بهتری دارد در رتبه سوم قرار گرفت. این تیم تا روز آینده که استقلال به مصاف تراکتور می‌رود در رتبه سوم باقی خواهد ماند. البته باید توجه داشت که شاگردان قلعه‌نویی یک دیدار معوقه مقابل آلومینیوم در پیش دارند. در سوی مقابل صنعت نفت آبادان 10 امتیازی در رتبه پانزدهم باقی ماند تا در نیمه دوم فصل کار سختی در رقابت با همنام نفتی خود، ملوان و مس کرمان برای بقا داشته باشد.

ویدئو: 269105

پنجشنبه ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۱؛ صنعت نفت آبادان – گل‌گهر سیرجان؛ ورزشگاه تختی آبادان؛ بدون تماشاگر 
داور: سیدمهدی سیدعلی
کمک‌ها: محمد جواد مداح، محسن حکیم
داور چهارم: مهدی اجاقی
ناظر داوری: حسین خانبان

1788438

🟨 کارت زرد 
حکیم نصاری (66) از نفت آبادان
بهنام برزای (45)،(۳+۹۰)- علی علیزاده (62)- محمد اکبرمنادی(۶۹) از گل‌گهرسیرجان

🟥کارت قرمز
بهنام برزای (۳+۹۰) از گل گهر

ترکیب صنعت نفت آبادان
فرزین گروسیان، محمد طیبی، میثم تهدیست، محمد قنبری، امید خالدی، فردین یوسفی، حکیم نصاری، ( 71 فاخر تهامی)، عباس بوعذار، سینا مریدی(۸۶ طالب ریکانی) و مهدی ممی زاده ( 71 باصری)
سرمربی: ادسون تاوارس

ترکیب گل‌گهر سیرجان 
محمد اکبرمنادی- شایان مصلح ( 45 علیرضا آرتا)، آرمین سهرابیان، مسیح زاهدی، بهنام برزای، علی علیزاده، نوید عاشوری(۷۶ وسلی گومز)، محمد خدابنده لو ( 63 امین قاسمی نژاد)، اریک بایناما( 76 مصطفی شیخ)، یونس شاکری( استنلی کی روش) و مرتضی تبریزی.

1788436

⚽️ شرح گل 
گل‌گهر ( 1-0): در حالی که چند ثانیه قبل تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار داشت، در یک ضدحمله سریع بازیکنان گل‌‎گهر خودشان را به پشت محوطه جریمه میزبان رساندند. در ادامه تبریزی توپ را از سمت راست خط دفاعی آبادانی به پشت محوطه جریمه رساند تا ضربه تماشایی اریک بایناما سفیدپوشان سیرجانی را در دقیقه 40 از میزبان پیش بیندازد.

ویدئو: 269090

⏱ لحظات حساس:
دقیقه1: یونس شاکری موقعیت بسیار خوبی برای ثبت یکی از سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر داشت ولی ضربه او از دهانه دروازه خالی که با ارسال دقیق، برزای از سمت راست توپ را به او رسانده بود با اختلاف کمی راهی اوت شد.
دقیقه 11: برخوردی در محوطه جریمه میان مهاجم گل گهر و مدافع نفت ایجاد شد که اعضای تیم فوتبال میزبان اعتقاد به خطای پنالتی داشتند.
دقیقه 23: توپ ارسالی از سمت چپ خط هجومی گل گهر به هر ترتیبی بود توسط شاکری کنترل شد و او در میان سه بازیکن شرایط شوتزنی را برای خود مهیا کرد ولی ضربه‌اش با اختلاف و البته آرام از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 32: در شرایطی که امید خالدی موقعیت خوبی برای شوتزنی داشت اقدام به ارسال پاس گل داخل محوطه شش قدم کرد که هیچ یک از بازیکنان صنعت نفت حضور نداشتند. در برگشت این حمله شوت سینا مریدی پس از برخورد به بازیکنان گل‌گهر به کرنر رفت.

1788437

دقیقه 57: شوت سرکش اریک بایناما بی دقت بود و با فاصله از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 60: شوت عباس بوعذار از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی راهی اوت شد.
دقیقه 67: ارسال بهنام برزای با ضربه سر مهاجم گل گهر به راحتی توسط گروسیان به آغوش کشیده شد.
دقیقه 75: شوت سرکش بهنام برزای با واکنش خوب گروسیان به تور دروازه نرسید و در ادامه شوت علیزاده با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه 77: ضربه سر بازیکن نفت آبادان به شکل خطرناکی از کنار دروازه گل گهر به بیرون رفت.
دقیقه 86: طالب ریکانی که در بدو ورود بازوبند کاپیتانی را از نصاری گرفت با شوتی محکم از راهی دور شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد ولی ضربه او با اختلاف راهی اوت شد.

شرح بازی 
نیمه اول این مسابقه با یک موقعیت بسیار خوب برای یونس شاکری همراه بود ولی فرصت سوزی این بازیکن باعث شد تا بازی با تساوی به دقیقه 40 برسد. طی این دقایق شاهد بازی پایاپایی از سوی هر دو تیم بودیم. درنهایت بایناما توانست با شوتی از راه دور تیمش را در دقیقه 40 پیش بیندازد تا میزبان مجبور به پیش کشیدن بشود و فضا بیشتر شود. به همین دلیل در نیمه دوم هر دو تیم موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتند و موقعیت‌های ویژه‌ای هم ایجاد شد که البته هیچ کدامشان به گل تبدیل نشد. در دقایق پایانی تاوارس با تعویض‌های خود سعی کرد فشار را بر تیم امیر قلعه نویی بیشتر کند ولی درنهایت تلاش او و شاگردانش برای کسب امتیاز کافی نبود و گل گهر با سه امتیاز ارزشمند ورزشگاه تختی آبادان را ترک کرد.

🥇 بهترین بازیکن زمین 
اریک بایناما بار دیگر در یک بازی نزدیک ارزش‌های خود را به رخ کشید و توانست با گلی که از پشت محوطه جریمه به ثمر رساند، تفاوت را در بازی رقم بزند تا انتخابش به عنوان بهترین بازیکن زمین کار آسانی در یک بازی سخت برای امیر قلعه‌نویی و گل‌گهر نباشد.

1788435

📌 اتفاق ویژه 
گل‌گهر در دیداری سخت و دور از خانه موفق به کسب سه امتیاز ارزشمند شد. این پیروزی با توجه به باخت هفته گذشته آبی‌پوشان مقابل پرسپولیس در خانه برای ماندن آنها در جمع مدعیان بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.

🔴درحاشیه
* در 20 دقیقه ابتدایی این مسابقه شاگردان امیر قلعه‌نویی عملکرد بهتری داشته اند ولی توپ بیشتر در میانه میدان جریان داشته است.
*امیر قلعه‌نویی تیمش را نسبت به دیدار برابر پرسپولیس با 5 تغییر وارد زمین کرده است. محسن فروزان، مهدی تیکدری، امین پورعلی، رضا شکاری، استنلی کی‌روش بازیکنانی هستند که جای خودشان را به  اکبرمنادی، بهنام برزای، محمد خدابنده‌لو، اریک بایناما و یونس شاکری داده‌اند.
*تیم فوتبال صنعت نفت با  حضور ادسون تاوارس برزیلی متحول شده و از سه بازی اخیر خود در شروع دوباره مسابقات پس از جام جهانی 4 امتیاز کسب کرده است.
*امیر قلعه‌نویی در دقایق پایانی مسابقه در نیمه اول مجبور به تعویض شایان مصلح شد و علیرضا آرتا را وارد زمین کرد.
* در اقدامی قابل توجه از سوی امیر قلعه‌نویی این بهنام برزای است که با خروج یونس شاکری در پایان نیمه اول، در 45 دقیقه دوم بازوبند کاپیتانی را به بازو بسته است.
*با تعویض اجباری شایان مصلح در پایان نیمه اول علیرضا آرتا به قلب خط دفاعی رفت و سهرابیان از پست دفاع میانی به دفاع چپ انتقال داده شد. سهرابیان در استقلال و سپاهان سابقه بازی در این پست را دارد.

دیدگاه‌ها