کد خبر : 1863117 | 15 دی 1401 ساعت 22:18 | 45.4K بازدید | 39 دیدگاه

تکرار اتفاق فینال جام جهانی در آزادی

پرسپولیس-نساجی مثل آرژانتین-فرانسه! (عکس)

یک حاشیه در جریان دیدار پرسپولیس و نساجی مشابه اتفاق فینال جام جهانی ۲۰۲۲ بود.

پرسپولیس-نساجی مثل آرژانتین-فرانسه! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، وقتی لیونل مسی گل سوم آرژانتین در فینال جام جهانی را مقابل فرانسه به ثمر رساند، دو بازیکن نیمکت‌نشین آرژانتین با چند سانتی‌متر ورود به زمین، خود را آماده خوشحالی گل می‌کردند و همین اتفاق موجب شد فرانسوی‌ها در فضای مجازی نسبت به این اتفاق معترض شوند و عنوان کنند به خاطر اینکه آرژانتین در آن صحنه ۱۳ بازیکن در زمین داشت، باید داور گل را مردود اعلام می‌کرد.

اما قوانین جدید فیفا می‌گوید اگر بازیکن ذخیره یا مربیان در حین به ثمر رسیدن گل وارد زمین شده باشند، ولی دخالتی در روند مسابقه نکنند، گل صحیح خواهد بود و به همین علت، گل سوم آرژانتین برابر فرانسه نیز صحیح بوده است.

1788536

امروز هم در جریان دیدار پرسپولیس و نساجی که با برتری پنج بر یک سرخ‌پوشان همراه بود، اتفاق تقریبا مشابهی با مسابقه فینال جام جهانی رخ داد؛ با این تفاوت که یحیی گل‌محمدی، سرمربی و مربیان پرسپولیس به همراه افشین پیروانی تاکید داشتند داور در جریان افزایش تعداد بازیکنان پرسپولیس در زمین قرار بگیرد.

گل‌محمدی پس از اینکه تیمش در دقیقه ۶۰ با اخراج مهدی ترابی ۱۰نفره شد، در دقیقه ۶۹ دو تغییر در ترکیب تیمش به وجود آورد و کمال کامیابی‌نیا را جانشین میلاد سرلک کرد، اما پس از اینکه برگه تعویض با همین اسامی ورودی و خروجی نوشته شد و به دست نماینده فدراسیون و حسین زمانی، داور چهارم، رسید تابلوی تعویض آماده شد.

1788535

در این لحظه، داور چهارم تعویض را طبق همین تغییرات روی تابلو آورده، اما در لحظه آخر گل‌محمدی تصمیم می‌گیرد اسدبیگی را در زمین نگه دارد و کامیابی‌نیا را جانشین سرلک کند که این موضوع در ابتدا با مخالفت تیم داوری (به‌خاطر ثبت تغییر) مواجه شد و اعتراض‌ها را بیشتر کرد.

پرسپولیس در این دقیقه صاحب یک اوت دستی در زمین خودی شده بود که بازی بخاطر اعتراض‌های زیاد گل‌محمدی دچار وقفه شد و علی صفایی، داور مسابقه، برای شنیدن اعتراض پرسپولیسی‌ها به کنار زمین آمد.

گل‌محمدی و مربیان پرسپولیس در گفت‌وگو با داور بازی اعلام کردند اسدبیگی باید در زمین بماند و بازیکن تعویضی آنها میلاد سرلک بوده و این تغییر را روی برگه تعویض آورده‌اند. همچنین پرسپولیسی‌ها تاکید داشتند ماندن اسدبیگی و سرلک در بازی، موجب شده تا سرخ‌پوشان در زمین ۱۱نفره باشند که غیرقانونی بود (پرسپولیس به‌خاطر اخراج ترابی باید بازی را ۱۰نفره دنبال می‌کرد).

داور مسابقه هم پس از اینکه در جریان صحبت‌ها و اعتراض مربیان پرسپولیس قرار گرفت، دستور داد بازی با خروج میلاد سرلک از مسابقه و حضور ۱۰ بازیکن سرخ‌پوش در زمین انجام شود و تخلفی هم صورت نگیرد.

1788537
1788538
1788539
1788540
1788541

دیدگاه‌ها