کد خبر : 1863209 | 16 دی 1401 ساعت 16:19 | 10.5K بازدید | 18 دیدگاه

تیبو کورتوا بهترین دروازه بان دنیا از نگاه IFFHS

فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال(IFFHS)، تیبو کورتوا را بالاتر از امی مارتینز و یاسین بونو، به عنوان بهترین گلر دنیا در سال 2022 معرفی کرد.

تیبو کورتوا بهترین دروازه بان دنیا از نگاه IFFHS

به گزارش "ورزش سه"، تیبو کورتوا، گلر بلژیکی رئال مادرید، امروز از سوی فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال(IFFHS) عنوان بهترین دروازه بان سال 2022 فوتبال دنیا را به خود اختصاص داد. تیبو کورتوا فصل گذشته نقش مهمی در موفقیت‌های رئال در لالیگا و لیگ قهرمانان داشت.

1788733

کورتوا با 125 امتیاز و بالاتر از امیلیانو مارتینز، دروازه بان آرژانتینی استون ویلا، که 110 امتیاز کسب کرد بهترین گلر دنیا شد. پس از این دو نیز یاسین بونو، دروازه بان مراکشی سویا، با 55 امتیاز سوم شد.

این برای دومین بار است که کورتوا از سوی IFFHS بهترین گلر دنیا می شود. او در سال 2018 و پس از نمایش درخشان با بلژیک در جام جهانی که دستکش طلای جام را نیز کسب کرد، بهترین دروازه بان دنیا شده بود. به این ترتیب کورتوا حالا با رکورد پیتر اشمایکل برابری کرد.

کورتوا دو ماه پیش توانسته بود جایزه یاشین فرانس فوتبال به عنوان بهترین گلر فصل را نیز به خود اختصاص دهد و انتظار می رود 27 فوریه در جوایز بهترین های یوفا نیز عنوان بهترین گلر دنیا را کسب کند. کورتوا همچنین بهترین گلر یوفا نیز انتخاب شده بود.

دیدگاه‌ها