کد خبر : 1863261 | 17 دی 1401 ساعت 05:16 | 108.1K بازدید | 34 دیدگاه

پاسخ قاطعانه به حضور در استقلال؛

اگه می‌تونی منو از زنوزی بگیر!

ریکاردو آلوارز به پرسشی عجیب درباره شایعات انتقالش به استقلال در پنجرۀ زمستانی پاسخ جالب توجهی داد.

اگه می‌تونی منو از زنوزی بگیر!

به گزارش "ورزش سه"، شش روز پس از شکستی که امروز (جمعه 16 دی‌ماه) آبی‌پوشان پایتخت در سرمای تبریز برابر تراکتور تجربه کردند و با نتیجه دو بر صفر مغلوب شاگردان خمس شدند، باید آماده یک دیدار سخت دیگر در جام حذفی شوند؛ جایی که قرعه‌ای بی‌رحم آنها را مقابل تراکتور، یکی از مدعیان قهرمانی، قرار داده که در بازی پایانی نیم‌فصل اول نشان داد از آمادگی بیشتری نسبت به حریف تهرانی خود حداقل در شرایط کنونی برخوردار است.
این مسابقه یک فرصت استثنایی دیگر برای ریکاردو آلوز پرتغالی فراهم خواهد کرد. هافبک خلاق 29 ساله تراکتوری‌ها که درخشش در فوتبال ایران را با وجود شکست مقابل گل‌گهر از همان هفتۀ ابتدایی آغاز کرد و پاسور تک‌گل تیمش در سیرجان بود. او در ادامه در تساوی یک بر یک و شکست 3 بر 2 مقابل فولاد خوزستان هم دو پاس گل دیگر ارسال کرد تا از همان ابتدا مدعی عنوان بهترین پاسور لیگ برتر ایران بشود که معمولاً با آمار کمی در سال‌های گذشته به بازیکنان مختلف رسیده است.
صنعت نفت، پرسپولیس، نفت مسجدسلیمان و ملوان تیم‌های دیگری بودند که با پاس‌های مهندسی‌شده ریکاردو آلور دروازۀ خودشان را بازشده دیدند و این چهار پاس برخلاف سه پاس متوالی در 3 هفته ابتدایی، با 10 امتیاز برای قرمزهای تبریزی همراه شد تا قربان بردیف و زنوزی از خرید این بازیکن خوش‌فکر که از آلماتی قزاقستان به تبریز آمد و بزرگ‌ترین باشگاهش پورتیموننزه پرتغال بوده به خود ببالند.

1788821


ریکاردو آلوز که مقابل سرخ‌ها هم موفق به ارسال پاس گل شده بود، یکبار دیگر درخشید و در مصاف با استقلال تعداد پاس گل‌های خود را درحالی به عدد هشت رساند که دیدار هفته سیزدهم و چهاردهم را به دلیل مصدومیت از دست داده بود. یعنی 8 پاس گل در 13 حضور لیگ برتری. او که در حال خلق رکوردی جالب توجه در ترکیب قرمزپوشان تبریزی است، یکی از سوژه‌های خبرنگاران در میکسدزون خبری ورزشگاه بنیان دیزل تبریز بود.
اما مهم‌ترین قسمت مصاحبۀ این هافبک پرتغالی جایی بود که از او در فاصلۀ شش روز مانده تا دیدار جام حذفی برابر استقلال دربارۀ انتقال به اردوی آبی‌پوشان پایتخت پرسیده شد؛ انتقالی که با توجه به پیشینه باشگاه تراکتور در پنجرۀ زمستانی بعید به‌نظر می‌رسد و محمدرضا زنوزی نشان داده به هیچ قیمتی علاقه‌ای به تقویت تیم‌های حریف و از دست دادن مهره‌های کلیدی خود ندارد. با این حال سوال عجیبی بود که میکسدزون ورزشگاه بنیان دیزل از آلوز پرسیده شد و این مصاحبه تقریباً 100 ثانیه‌ای را تحت‌تأثیر خود قرار داد و البته با پاسخی هوشمندانه از سوی آلوز هم مواجه شد: «من دربارۀ شایعات صحبت نمی‌کنم. من دربارۀ واقعیت صحبت می‌کنم. واقعیت این است که من در تراکتور هستم و ذهن من هم اینجاست. این تمام ماجراست.»
با این پیش‌زمینه حالا بار دیگر ریکاردو آلوز در دیداری حیاتی برای تراکتور و همینطور استقلالی‌ها پا به ورزشگاه آزادی خواهد گذاشت. مسابقۀ مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی که آلوز معتقد است زمان کافی برای ریکاوری و رسیدن به این مسابقه وجود خواهد داشت. با این اوصاف یکی از جذابیت‌های این دیدار تماشایی و کلاسیک فوتبال ایران تماشای عملکرد این هافبک در اولین بازی جام حذفی خواهد بود و باید دید آیا او بار دیگر سبب شکست یکی از تیم‌های بزرگ ایران خواهد شد یا خیر.

1788820

دیدگاه‌ها