کد خبر : 1863274 | 16 دی 1401 ساعت 21:21 | 125.9K بازدید | 220 دیدگاه

گواردیولا دوست‌داران پله را عصبانی کرد

پله نه، بهترین بازیکن تاریخ لئو مسی است

پپ گواردیولا در مصاحبه اخیر خود عده زیادی از هواداران فوتبال را عصبانی کرده است. جایی که او می‌گوید پله یا مارادونا؟ نه، بزرگترین فوتبالیست تاریخ شخص دیگری است.

پله نه، بهترین بازیکن تاریخ لئو مسی است

به گزارش "ورزش سه"، پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، دیشب بعد از پیروزی 1-0 تیمش مقابل چلسی مصاحبه‌ای جنجالی انجام داد. پپ با بخشی از اظهارات خود در این مصاحبه که به موضوع بهترین فوتبالیست تاریخ کشیده شد عده زیادی از هواداران فوتبال را عصبانی کرده است. صحبتهای گواردیولا به این دلیل جنجالی شده که او نام پله و مارادونا را به زبان آورده و می‌گوید آنها را بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال نمی‌داند.

صحبتهای گواردیولا شاید اگر در موقعیتی معمولی گفته می‌شود تا این حد جنجال به پا نمی‌کرد. ولی چند روز بعد از درگذشت پله، او در پاسخ به سوالهایی درباره اسطوره برزیلی، مدعی شد پله را نمی‌توان بهترین بازیکن دانست تا هواداران او را عصبانی کند.

سرمربی منچسترسیتی گفت:" به نظرم اینکه نیمار گفت شماره 10 قبل از پله فقط یک عدد بود ولی بعد از او به یک چیز خاص تبدیل شد خیلی درست است. حالا همه بازیکنان بزرگ می‌خواهند پیراهن شماره 10 بپوشند. کاری که پله برای فوتبال کرد برای هیمشه در دنیای فوتبال ماندگار خواهد بود".

1788158

اما بخش جنجالی صحبتهای پپ از اینجا شروع شد که او در پاسخ به این سوال که آیا پله بهترین بازیکن تاریخ بود گفت:" وقتی پله بازی می‌کرد من هنوز به دنیا نیامده بودم. او خیلی قوی بود و تاثیر ویژه‌ای داشت. به نظرم پله مثل کرویف، مارادونا، مسی، کریستیانو رونالدو و بکن‌باوئر کسانی هستند که نام‌شان همیشه باقی خواهد ماند. برزیلی‌ها معتقدند پله بهترین بازیکن تاریخ بوده و آرژانتینی‌ها همین نظر را درباره مسی و دی‌استفانو و مارادونا دارند. ولی من شخصا می‌گویم به نظرم بهترین فوتبالیست تاریخ صد در صد لئو مسی است".

دیدگاه‌ها