کد خبر : 1863282 | 16 دی 1401 ساعت 21:39 | 39.2K بازدید | 46 دیدگاه

دست به گیرنده های خود نزنید

یادداشت: استقلال از دیجیتال به آنالوگ

استقلال در تبریز نه تنها سه امتیاز را به تراکتور داد، هواداران خود را نیز از نوع بازی که ارائه داد ناامید کرد.

یادداشت: استقلال از دیجیتال به آنالوگ

به گزارش " ورزش سه "،  تیم خوب استقلال قبل از آغاز جام جهانی،تغییر چهره داد و  بعد از جام جهانی را به بدترین شکل ممکن ادامه می دهد. فوتبالی سردرگم ، بدون برنامه و تاکتیک و اسیر تفکر مربیان تیم های حریف ، همه آن چیزی است که در این چهار بازی آخر از ساپینتو و استقلال ارائه شده است.
کافی است بازی امروز آنها برابر تراکتور را تا دقیقه هشت بازی دوباره مرور کنیم، دوبار دفاع جانانه از سیلوا در برابر اسدی باعث شد تا تبریزی ها زودتر از نتیجه پایانی بازی دو گل زودهنگام نزنند. این بخش کوتاهی از بازی سردرگم، بی برنامه و بدون انگیزه تیمی بود که برای ماندن در صف مدعیان به سه امتیاز این بازی به شدت محتاج بود.
ساپینتو که نبودنش بر روی نیمکت برای هواداران استقلال و لیگ امسال با توجه به اعتراضات مکررش به داوری، بازیکن حریف، مربیان تیم مقابل به امری عادی تبدیل شده است، در برابر تراکتور هیچ چیز برای ارائه نداشت.تعویض های متعدد بازیکنان در پست هایشان قبل از آغاز هر بازی از خط دفاع تا نوک حمله ، نشان می دهد تیم مربیگری استقلال هنوز به ترکیب ایده ال خود در پایان نیم فصل نرسیده است و این برای مدافع عنوان قهرمانی و یکی از مدعیان اصلی جام و هواداران میلیونی این تیم اصلاً خوشایند نیست.
برگردیدم به بازی تیمی که در تبریز دو گل خورده است و میلی برای حمله ندارد! اتفاقی که شاید در تاریخ باشگاه استقلال بی سابقه است. آنها در حالی که در ده دقیقه پایانی بازی از آرمان رمضانی، ارسلان مطهری و پیمان بابایی در خط حمله استفاده می کردند، حتی موفق به ایجاد شرایط ارسال پاس های مستقیم هم نشدند تا اخباری در روزی که زیاد توپ روی دروازه اش نیامد، تنها دو واکنش برابر توپ های بابایی و مهدی پور از شوت های راه دور داشته باشد.
هفت دقیقه وقت اضافه از سوی کاظمی داور مسابقه اعلام شد و باز هم تصاویری که از بازی دیده می شد، غیر قابل باور بود. آبی ها بدون برنامه و انگیزه منتظر زدن سوت پایان بازی بودند تا خیلی زود سرمای زمین ورزشگاه تبریز را ترک کنند و به رختکن بروند و شاید دوش آب گرمی بگیرند و همین هم شد تا استقلال در یکی از بدترین نمایش های تاریخ خود در تبریز دو گل دریافت کند و از آن بدتر فوتبالی را به نمایش بگذارد که در لیگ برتر ایران کمتر دیده شده است.
چه به سر تیمی که مدافع عنوان قهرمانی و یکی ازمدعیان همیشگی  لیگ برتر است آمده است؟ استقلال که همیشه از خط هافبک قدرتمندی برخوردار بوده، چرا باید در گردش توپ انقدر ضعیف و ناتوان عمل کند، توپ به فورواردهای تیم نمی رسد و خط دفاع برای انتقال توپ به میانه میدان کاملاً سر درگم عمل می کند، سید حسین حسینی تبدیل به پاشنه آشیل تیم شده است و هیچ تفکرراهگشایی برای از بین بردن این همه مشکل تیم که در تصاویر تلویزیونی کاملاً مشهود است دیده نمی شود.
تعداد پاس های بازیکنان تیم خیلی سخت به عدد سه می رسد و هیچ کار تاکتیکی از تیم دیده نمی شود. تیم با سه فوروارد رونده پا به زمین می گذارد و کسی نیست به آنها پاس در عمق بدهد، در اواخر بازی تغییر تاکتیک می دهد و سه مهاجم که می توانند روی توپ های بلند اثر گذار باشند را در ترکیب دارد و باز هم کسی نیست به آنها توپ مستقیم برساند.
فتح الله زاده و ساپینتو خیلی زود باید مشکل استقلال را که هم تاکتیکی و هم انگیزشی است حل کنند، بازی حذفی برابر همین تراکتور خیلی زود از راه می رسد و استقلال برای دفاع از هویتش باید بعد از بازی با تراکتور به اصفهان برود و با سپاهان روبرو شود. آنها در این فصل به همین دو تیم با نتیجه دو بر صفر باختند و حالا دو هفته وقت دارند تا غباری که بر روی تیم دیده می شود و از تصاویر تلویزیون نیز کاملاً مشخص و آزاردهنده است، پاک کنند. 
محمدرضا تقی خانی
 

دیدگاه‌ها