کد خبر : 1863295 | 16 دی 1401 ساعت 23:54 | 40.2K بازدید | 28 دیدگاه

VAR نامحسوس در تبریز، آفساید و گل (عکس)

در دقیقه 37 بازی تراکتور – استقلال شاهد یک اتفاق جالب در استادیوم سردار شهید قاسم سلیمانی بودیم.

VAR نامحسوس در تبریز، آفساید و گل (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ابتدا تصور می شد، رضا اسدی به محمد قنبری پاس داده است و ضربه این بازیکن که به گل تبدیل شد، باید مردود اعلام شود که کمک داور هم همین کار را کرد. در همان نزدیکی ها بلافاصله بازیکنان تراکتور به تصمیم کمک داور معترض شدند و گفتند توپ بعد از برخورد به پای صالح حردانی به محمد قنبری رسیده و این توپ نمی توانسته آفساید باشد و مدافعان و دروازه بان استقلال که با بهانه آفساید بازی را رها کرده بودند، روی داور فشار می آوردند که داور باید به تصمیم کمک خود احترام بگذارد.

VAR اگر در استادیوم سردار شهید قاسم سلیمانی وجود داشت، به طور حتم از داور درخواست بازبینی صحنه را می کرد و به طور حتم داور بعد از بازبینی صحنه تصمیم کمک داور را رد و گل را درست اعلام می کرد. اما بدون VAR هم وحید کاظمی همین کار را کرد. داور مازندرانی چون نزدیک به صحنه بود و دیده بود که توپ توسط صالح حردانی برای محمد قنبری پاس شده است! به سمت کمک داور رفت و بعد از مشورت با او نقطه وسط زمین را نشان داد و در نهایت هم استقلالی ها با این تصمیم درست کنار آمدند چرا که آنها متوجه حقیقت ماجرا شدند.

اما صرف نظر از این اتفاقات چه خوب هر چه سریعتر کمک داور ویدئویی در استادیوم های لیگ برتر راه اندازی شود، چون بساط این اعتراضات بی فایده برچیده خواهد شد. از همه مهمتر این گل یک درس مهم برای استقلالی ها داشت؛ اینکه تا تصمیم نهایی داور و سوت او نمی تواند دست از بازی بکشند. این اتفاق در بازی های بین المللی هم برای تیم ملی رخ داده است. نمونه اش در جام ملت های آسیا ودر مسابقه ای که تیم ملی 3 گل از ژاپن خورد. در یک صحنه بازیکنان تیم ملی به بهانه آفساید از حرکت ایستادند و همین موجب شد ژاپنی ها به بازی ادامه دهند و در نهایت به گل نخست برسند و در ادامه دو گل دیگر زدند و بازی را 3-0 بردند.

حالا باید گفت چه خوب که وحید کاظمی در یک تصمیم درست قضاوت نادرست کمکش را تصحیح کرد. البته نمی شود خیلی هم به کمک داور خرده گرفت چون در آن صحنه و با آن فاصله خیلی سخت بود که متوجه شود پاس به محمد قنبری را رضا اسدی داده است یا صالح حردانی.

1788888
1788889
1788887

دیدگاه‌ها