کد خبر : 1863425 | 17 دی 1401 ساعت 16:31 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش سازمان لیگ فدراسیون والیبال به اعتراض‌ها

سازمان لیگ فدراسیون والیبال به اعتراضات بابت تغییرات در مسابقات واکنش نشان داد.

واکنش سازمان لیگ فدراسیون والیبال به اعتراض‌ها

به گزارش "ورزش سه"، محسن ترابی در خصوص اعتراض برخی تیم‌ها به برگزاری ادامه لیگ برتر والیبال به صورت رفت و برگشت و اینکه گفته شده فدراسیون والیبال در نظرسنجی خود، برگزاری لیگ به صورت متمرکز در تهران را لحاظ نکرده، به ایرنا گفت:

«گفته‌ها یک موضوع است و مستندات موضوع دیگر. ما در این خصوص مستندات داریم و در نظرسنجی‌ای که به باشگاه‌ها اعلام شد برگزاری لیگ به صورت متمرکز در تهران را هم لحاظ کرده بودیم. اینکه عنوان شده این گزینه به باشگاه‌ها اعلام نشده نظر شخصی دوستان است. پیکان، شهداب، سایپا، مریوان و سیرجان با برگزاری لیگ به صورت متمرکز موافق بودند و سایر باشگاه‌ها به ادامه لیگ به شکل رفت و برگشت رای دادند.»

وی در مورد اینکه چرا فدراسیون والیبال به برگزاری لیگ به شکل فشرده اصرار دارد، گفت: «از چهارم فروردین سال آینده ماه رمضان آغاز می‌شود و به همین خاطر تصمیم گرفتیم لیگ پیش از آغاز ماه رمضان به پایان برسد. می‌خواستیم امسال جام حذفی را هم برگزار کنیم؛ اما باشگاه‌ها با برگزاری این رقابت‌ها مخالفت و اعلام کردند که در قرارداد بازیکنانشان حضور در جام حذفی لحاظ نشده است.»

رئیس سازمان لیگ والیبال در خصوص عقب‌نشینی این سازمان در استانداردسازی سالن‌ها و اینکه تیم‌هایی که کفپوش خریدند متضرر شدند، گفت: «تیم‌هایی که کفپوش خریدند متضرر نشدند و اتفاقا سود هم کردند؛ چرا که اگر الان کفپوش نمی‌خریدند باید سال آینده آن را بسیار گران‌تر تهیه می‌کردند. اگر در این خصوص انعطاف نشان دادیم، به خاطر این بود که برخی تیم‌ها دارای سالن اختصاصی نیستند و باید سالن اداره کل ورزش و جوانان استان‌هایشان را اجاره کنند؛ اما از فصل آینده حضور در لیگ برتر منوط به داشتن سالن استاندارد است.»

ترابی در مورد سانحه تصادفی که برای داور بازی ایفاسرام و هزار رخ داد و اینکه چرا برای اعزام داوران بلیت هواپیما تهیه نمی‌شود، عنوان کرد: «تعداد پروازها کم شده و تهیه بلیت برای فدراسیون دشوار است. الان داوران خودشان بلیت تهیه می‌کنند و این موضوع به سود آن‌هاست. ضمن اینکه اگر تعداد پروازها کافی بود، فدراسیون برای داوران بلیت تهیه می‌کرد.

در حال حاضر مبلغی به عنوان هزینه سفر و حق ماموریت به داوران پرداخت می‌شود. در گذشته هم این‌گونه نبود که همیشه برای داوران بلیت هواپیما تهیه شود و در بیشتر اوقات آن‌ها باید از طریق زمینی سفر می‌کردند. فقط افرادی که از تهران اعزام می‌شدند منتفع می‌شدند. در نظرسنجی‌ای که از داوران داشتیم، بیشتر آن‌ها با پرداخت هزینه ایاب و ذهاب به آن‌ها موافقت کردند. ضمن اینکه اتفاقاتی مثل تصادف هم طبیعی است.»

دیدگاه‌ها