کد خبر : 1863447 | 17 دی 1401 ساعت 17:57 | 26.5K بازدید | 14 دیدگاه

اولین جام ژاوی یا ادامه کابوس؟

ژانویه جهنمی ژاوی: سوپرجام مثل مرگ و زندگی!

بارسلونا با ژاوی بازی‌های مهم و دشواری را در ماه ژانویه پیش رو دارد و بدون شک سوپرجام مهم‌ترین چالش برای آبی‌اناری‌ها خواهد بود.

ژانویه جهنمی ژاوی: سوپرجام مثل مرگ و زندگی!

به گزارش "ورزش سه"، سوپرجام اسپانیا دیگر یک تورنمنت تابستانی معمولی نیست و به یک رویداد مهم در تقویم فوتبال اسپانیا تبدیل شده است. از زمانی که فدراسیون فوتبال اسپانیا شکل برگزاری بازی‌ها را تغییر داد و تورنمنت با حضور 4 تیم (دو تیم اول و دوم لالیگا و تیم های اول و دوم جام حذفی) به عربستان سعودی منتقل شد، حالا سوپرجام اسپانیا به محلی برای ابراز قدرت و شایستگی تیم‌های شرکت‌کننده تبدیل شده است و قهرمانی در آن، چه به لحاظ مالی و چه ورزشی، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

1789116

در سال 2020 و پس از شکست بارسا از اتلتیکو در نیمه‌نهایی سوپرجام، ارنستو والورده با تصمیم مدیران باشگاه اخراج شد و جای خود را به کیکه ستین داد. سال گذشته، بارسا با هدایت ژاوی در نیمه‌نهایی، که 120 دقیقه طول کشید، 3-2 به رئال باخت و عجیب اینکه پس از بازی، خوان لاپورتا و ژاوی از آن شکست به دلیل شکل بازی و موقعیت‌های بهتر بارسا به عنوان یک پیروزی یاد کردند که حتی برای بسیاری از هواداران بارسا هم قابل‌قبول نبود. بارسا تیمی بود که از لیگ قهرمانان کنار رفته بود و در لالیگا نیز امتیازات زیادی با رئال فاصله داشت. اتلتیکو مادرید هم در نیمه نهایی به بیلبائو باخت و تیم سیمئونه وارد بحران شد. رئال اما با قهرمانی در سوپرجام برای ادامه فصل روحیه ای مضاعف گرفت و در پایان هم لالیگا و هم لیگ قهرمانان را فتح کرد. بسیاری معتقدند شروع اوج‌گیری رئال از سوپرجام بود.

1787455

اهمیت سوپرجام برای بارسای ژاوی

از چهارشنبه پیش رو در ریاض، سوپرجام اسپانیا شروع خواهد شد. رئال برابر والنسیا قرار می‌گیرد و بارسا هم باید به مصاف بتیس برود. این جام برای بارسا اهمیتی دوچندان دارد. بارسا باز هم در لیگ قهرمانان ناکام مانده و باید در لیگ اروپا به میدان برود، ولی این بار در لالیگا شرایط بهتری دارد و فعلا صدرنشین است. تساوی برابر اسپانیول سبب شد رئال از لحاظ امتیازی با بارسا برابر شود، ولی تفاضل گل بهتر بارسا این تیم را صدرنشین کرده است. هر نتیجه‌ای غیر از قهرمانی، شرایط بارسا را دشوار خواهد کرد. بارسا در دو بازی اخیر برابر اسپانیول و اینترسیتی نتوانسته در حد انتظارات کار کند و فردا هم باید در دیداری دشوار برابر اتلتیکو قرار بگیرد. برای بارسا اهمیت فتح سوپرجام بسیار بالاست و این می‌تواند سرنوشت آینده ژاوی را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد. یا ژاوی اولین جام خود به عنوان مربی را برای بارسا کسب می‌کند، یا باید منتظر فضایی بحرانی در هفته‌های پیش رو باشد.

دیدگاه‌ها