کد خبر : 1863485 | 17 دی 1401 ساعت 23:47 | 18.1K بازدید | 21 دیدگاه

«باز هم سهل انگاری با دست»

هر دو پنالتی جنجالی ویارئال -رئال درست بود!

تحلیل داوری دو صحنه بحث برانگیز بازی ویارئال و رئال مادرید

هر دو پنالتی جنجالی ویارئال -رئال درست بود!

به گزارش ورزش سه، در بازی امشب ویارئال و رئال مادرید از هفته شانزدهم لالیگا ویارئال با دو گل مهمان خود رئال مادرید را شکست داد.تصمیمات بحث برانگیزی در محوطه های جریمه دو تیم از سوی داور این دیدار سزار سوتو گرفته شد که جنجال هایی به پا کرد.دو صحنه جنجالی برخورد توپ با دست در محوطه جریمه که هر دو صحنه توسط داور پنالتی اعلام شد. ما در اینجا این دو صحنه را تحلیل می کنیم:

نخستین صحنه مربوط به پنالتی اعلام شده در دقیقه ۵۳ برای رئال مادرید است.
توپی به سمت وینیسیوس مهاجم رئال مادرید ارسال می شود.قبل از دریافت توپ، خوان فویت دستش را به سمت توپ دراز می کند.داور متوجه چیزی نمی شود.کمک داور ویدئویی یک بازبینی توصیه می کند و داور را به سمت مانیتور فرامی خواند.

1789215
تجزیه و تحلیل صحنه:
من تقریباً متقاعد شده ام که مدافع نمی خواهد توپ را با دستش به حرکت درآورد بلکه با دستش می خواهد شانه وینسیوس را بگیرد.ولی او دستش را به سمت مسیر توپ دراز می کند و این یک لمس عمدی توپ با پشت انگشتان دست راستش محسوب می شود. با معیارهای فعلی برای هندبال دست بازیکن ویارئال از بدن دور است.بنابراین این یک پنالتی است و تصمیم داور مبنی بر اعلام پنالتی درست بود.

اما دومین اتفاق بحث برانگیز در دقیقه ۶۱ رخ داد.خوان فویت بازیکن ویارئال یک پاس را به همدسته اش در محوطه جریمه رئال مادرید ارسال می کند. جایی که آلابا مدافع رئال پس از لیز خوردن و قرار دادن دستش روی زمین و بعد از بلند کردن دستش از روی زمین به توپ برخورد می کند.داور اینبار بدون اینکه var به کمکش بیاید ضربه پنالتی را اعلام می کند.

1789216
تجزیه و تحلیل صحنه:
مشابه دست قبلی. من متقاعد شدم که آلابا نمی خواهد آن دست را جلوی توپ بگذارد.زیرا یک ثانیه قبل او می لغزد و دستش را به طور منطقی روی زمین می گذارد، زمانی که در حال بلند کردن آن از روی چمن است زمانی است که توپ به او برخورد می کند.هر چند که قانون در مورد هند بعد از دست تکیه گاه چیزی به ما نمی گوید اما می توان استدلال کرد از آن جایی که آن دست، دیگر نه دست تکیه گاه است و نه به عنوان تکیه گاه به سمت چمن می رود می توان  فهمید که دست جدا و دور از بدن قرار دارد و با قوانین فعلی در مورد هندبال یک خطای هند و پنالتی است.او بدون رقابت برای توپ روی زمین افتاد و دستش بدنش را بزرگتر می کند و مانعی برای ارسال توپ به عمق محوطه جریمه ایجاد می کند.مدافع بر اثر عدم تعادل یک سهل انگاری انجام می دهد و این خطای هند است.

عبدالله عبدالهی داور ملی و سابق فوتبال

دیدگاه‌ها