کد خبر : 1863573 | 18 دی 1401 ساعت 14:15 | 8.7K بازدید | 5 دیدگاه

گزارش مارکا

تکنولوژی تشخیص آفساید نیمه‌خودکار در سوپرجام اسپانیا

علاوه بر تورنمنت های فیفا و نیز لیگ قهرمانان اروپا، در سوپرجام فوتبال اسپانیا نیز از تکنولوژی تشخیص آفساید نیمه‌خودکار استفاده خواهد شد.

تکنولوژی تشخیص آفساید نیمه‌خودکار در سوپرجام اسپانیا

به گزارش "ورزش سه"، امروز فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرد که تکنولوژی تشخیص آفساید نیمه‌خودکار که در جام جهانی 2022 استفاده شد و در لیگ قهرمانان نیز استفاده می شود را در سوپرجام اسپانیا نیز شاهد خواهیم بود. تورنمنتی که از چهارشنبه پیش رو در عربستان و با شرکت تیم های رئال مادرید، بارسا، بتیس و والنسیا برگزار خواهد شد. این تکنولوژی سرعت تشخیص آفساید را بسیار بالا برده و از تلف شدن بیش از اندازه وقت نیز جلوگیری می کند.

1789372

فیفا در ابتدای ماه جولای 2022 اعلام کرد که در جام جهانی قطر از یک فناوری جدید رونمایی می‌شود. سیستم تشخیص آفساید نیمه‌خودکار ‌فناوری‌ای است که بسیار به کمک داوران جام جهانی آمد. این ابزار فناورانه از ۱۲ دوربین نصب‌شده در زیر سقف ورزشگاه برای ردیابی حرکات دست‌و‌پای بازیکنان استفاده می‌کند. د‌ر واقع، برای هر بازیکن در زمین ۲۹ نقطه داده تعریف شده که موقعیت دقیق آنها را در زمین محاسبه می‌کند. در توپ‌ رسمی بازی‌ها هم سنسوری تعبیه شده بود که در هر ثانیه ۵۰۰ مرتبه داده‌ها را از توپ به مرکز ویدئویی ارسال می‌کرد تا نقطه دقیق ضربات مشخص شود. 

دیدگاه‌ها