کد خبر : 1863739 | 19 دی 1401 ساعت 13:17 | 151K بازدید | 44 دیدگاه

موجی از خشم و واکنشهای سریع به بی‌احترامی بزرگ

زیدان افسانه ماست عذرخواهی کن رییس!

اظهارات تند نوئل لوگرائه، رییس فدراسیون فوتبال فرانسه، علیه زین الدین زیدان واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.

زیدان افسانه ماست عذرخواهی کن رییس!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فرانسه در فاصله یک روز پس از تمدید قرارداد با دیدیه دشان تا پایان جام جهانی 2026 بار دیگر به سوژه اصلی رسانه‌ها تبدیل شده است.
لوگرائه شب گذشته در مصاحبه با RMC Sport مدعی شد که برایش اهمیتی ندارد که زیدان سرمربی تیم ملی برزیل شود، از خبرنگاران خواست که باشگاه یا تیم ملی دیگری برای این مربی پیدا کنند و حتی اظهار داشت که اگر زیدان با او تماس می‌گرفت گوشی را برنمی‌داشت.
این اظهارات عجیب و جنجالی بلافاصله موجی از انتقادها را در شبکه اجتماعی به همراه داشت و حتی کیلیان امباپه نیز به صورت با انتشار پستی در صفحه توییترش نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. این ستاره فرانسوی نوشت:« زیدان همان فرانسه است، شما نمی‌توانید به این شکل به یک اسطوره بی‌احترامی کنید.»

1789671

این بازیکن فرانسوی نیز پیش از این و زمانی که توهین‌های نژادپرستانه به خاطر از دست دادن پنالتی برابر تیم ملی سوئیس و حذف فرانسه از یورو 2020 علیه او شدت گرفته بود از لوگرائه درخواست حمایت داشت و درگیری‌هایی با او را تجربه کرده بود.
ادعاهای تند رییس فدراسیون فوتبال فرانسه در حالی مطرح شده که او پیش از این در مصاحبه‌ای در سال 2020 اعلام کرده بود اگر روزی دشان از این تیم برود، گزینه اول آنها برای جانشینی او زیدان خواهد بود اما ظاهرا پس از سه سال نظرش کاملا تغییر کرده است.
حالا امباپه تنها کسی نیست که حمایتش را به صورت علنی از زیدان نشان داده است. فرانک ریبری هم با انتشار توییتی نوشت:« عجب رفتاری!ً از سوی دیگر، جبران هرچه سریع‌تر این رفتار کاملا ضروری است.» او در انتهای توییتش نیز از عبارت «زیزو» در کنار پرچم فرانسه و شکلکی که لوگرائه را دعوت به سکوت می‌کرد استفاده کرد.

جبرئیل سیسه نیز با استفاده از تصویری قدیمی از خودش در پیراهن تیم ملی فرانسه که چندان خوشحال به نظر نمی‌رسید نوشت:« این من هستم در حال گوش دادن به صحبت‌های لوگرائه.»

1789673

یوری ژورکائف هم به این اتفاق واکنش نشان داد و در توییترش نوشت:« این صحبت‌ها درست نیست، نا به جا است. ما درباره قهرمان جهان صحبت می‌کنیم!»
آملی اودا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه، هم برای حمایت از زیدان توییتی منتشر کرد و از لوگرائه خواست که به صورت علنی از او عذرخواهی کند. او در این باره نوشت:« بار دیگر اظهاراتی مطرح شده که این بار بسیار بی‌شرمانه و به دور از احترام بوده است و به همه ما، فوتبال و این اسطوره بی‌احترامی کرده است. رییس فدراسیون فوتبال فرانسه نباید چنین حرفی بزند. او باید زودتر به خاطر این صحبت‌ها از زیدان عذرخواهی کند.»

1789672

دیدگاه‌ها