کد خبر : 1863793 | 19 دی 1401 ساعت 17:38 | 37.4K بازدید | 9 دیدگاه

او سمبل یک ملت است

تحقیر ممنوع آقای رییس: به زیدان دست نزن!

فردریک هرمل، فوتبالی‌نویس فرانسوی، امروز در ستون خود در نشریه آاس، متنی در حمایت از زین‌الدین زیدان و در مقابل اظهارنظر شب گذشته رییس فدراسیون فوتبال فرانسه نوشت.

تحقیر ممنوع آقای رییس: به زیدان دست نزن!

به گزارش "ورزش سه"، زمانی ژنرال دوگل با اشاره به مارشال پتن، قهرمان فرانسوی‌ها در جنگ جهانی اول و همکار نازی‌ها در جنگ جهانی دوم، در خاطرات خود نوشت: «پیری مثل یک کشتی شکسته است.»

1789761

در مورد فوتبال حرف می‌زنیم و نه یک موضوع حیاتی جامعه ولی به طرز عجیبی اظهارنظر نوئل لوگرائه، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه، در مورد زیدان، من را به یاد این جمله دوگل می‌اندازد. لوگرائه 81 سال دارد و هنوز رییس فدراسیون فوتبال فرانسه است. او مدت‌ها پیش باید این پست را رها می‌کرد، اما با وجود برخی اظهارنظرهای ناپسندی که اخیرا داشته و یک پرونده تعرض جنسی که همچنان در حال پیگیری است، بزرگترین نهاد فوتبالی فرانسه را اداره می‌کند، انگار که ملک شخصی‌اش باشد.

1789763

موفقیت‌های اخیر فرانسه، شامل قهرمانی جام جهانی 2018 و رسیدن به عنوان دومی جام جهانی 2022 باعث شده تا او رییس فدراسیون باقی بماند، ولی دیروز او اشتباهی بزرگ را مرتکب شد. او به یک اسطوره توهین کرد، به افسانه فوتبال فرانسه که دست‌نیافتنی است. به زین‌الدین زیدانی که 25 سال پیش و پس از قهرمانی فرانسه در جام جهانی 1998، تصویرش روی طاق پیروزی شانزه‌لیزه نقش بست. حتی در روی یکی از تصاویر اولین قهرمانی فرانسه در جام جهانی نوشته شده بود: «زیدان رئیس جمهور».

1789762

پس از 25 سال، زیدان همچنان سمبل فوتبال فرانسه است و تحقیر و نادیده گرفتنش از سوی لوگرائه، اشتباهی نابخشودنی است. تحقیر زیدان یعنی تحقیر یک ملت ولی ما او را می‌بخشیم.

فردریک هرمل: آاس

دیدگاه‌ها