کد خبر : 1863808 | 19 دی 1401 ساعت 18:13 | 19.8K بازدید | 15 دیدگاه

برگی از تاریخ: زیباترین گلزن ایران در فینال آسیا

گروسی یکی از قدرنادیده‌ترین مهاجمان تاریخ فوتبال ملی محسوب می‌شود.

برگی از تاریخ: زیباترین گلزن ایران در فینال آسیا

به گزارش "ورزش سه"، ظهور محسن گروسی در فوتبال ایران مربوط به زمانی است که تیم‌های پایه استقلال با رهبری محمد صلاحی، فورانی از ستاره‌های آینده‌دار بود. تا جایی که آبی‌ها در فینال رقابت‌های باشگاهی تهران در سال 1364 از دو بازیکن تیم جوانان در ترکیب اصلی استفاده کردند. دو بازیکنی که یکی از آن‌ها تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران شد (مجید نامجو مطلق).

محسن گروسی در رقابت‌های جوانان باشگاه‌های تهران می‌درخشید و گل می‌زد. در پی استفاده منصور پورحیدری از جوانان باشگاه به جمع نفرات اصلی استقلال اضافه شد و آرام‌آرام نقش یک گلزن همیشگی را در جمع آبی‌ها ایفا کرد. او همچنین به تیم ملی هم دعوت شد و در دوره‌ای که فوتبال ایران با کوچ برخی ستاره‌ها و مشکلات آن‌ها با مرحوم دهداری، از ستاره خالی شده بود، در پیشانی خط حمله تیم ملی به میدان رفت و اتفاقا چند گل هم به ثمر رساند که مهم‌ترین و زیباترین آن‌ها در دیدار با چین به ثمر رسیده است.

این تصویر هم مربوط به یکی از بازی‌های ملی گروسی در همان دوره است که احتمالا مقابل بنگلادش گرفته شده است. مسابقه‌ای که با گل صمد مرفاوی ایران آن را به سود خود تمام کرد.

گروسی بعدها و با تغییر مربیان تیم ملی آرام‌آرام از جمع ملی‌پوشان کنار رفت و سپس در انتقالی که منافع مالی‌اش را تامین می‌کرد، استقلال جدا شد و به پاس پیوست و اتفاقا آنجا هم درخشش را فراموش نکرد.

او که زوجی بی‌نظیر با اصغر مدیرروستا ساخته بود، ضمن کسب دو جام قهرمانی فوتبال ایران، یک بار هم به مقام قهرمانی آسیا رسید که گل او در فینال مقابل یومیوری، یکی از زیباترین گل‌های تاریخ این مسابقات به حساب می‌آید.

محسن گروسی در حال حاضر به کار مربی‌گری اشتغال دارد.

دیدگاه‌ها