کد خبر : 1863874 | 20 دی 1401 ساعت 08:15 | 47.6K بازدید | 28 دیدگاه

از درز اطلاعات داخلی به رسانه ها تا روابط تیره و تار

گزارش: این پنج حاشیه قهرمانی را از فرانسه گرفت

تیم ملی فرانسه طی این چند وقت اخیر رسوایی های بزرگی را تجربه کرده که برای تیمی در این سطح بسیار عجیب و غیرقابل قبول است.

گزارش: این پنج حاشیه قهرمانی را از فرانسه گرفت

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فرانسه به عنوان مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی، فاصله ای با تکرار قهرمانی شیرین خود نداشت اما حواشی رنگارنگ، جو داخلی این تیم را به قدری ملتهب کرد که روی عملکرد فنی هم تاثیرگذار بود. یک ماه قبل و یک ماه بعد از جام جهانی قطر را باید برهه ای پر حاشیه برای فوتبال فرانسه بدانیم که قهرمان جام جهانی روسیه را با انواع مشکلات غیرعادی مواجه ساخت. اوله در گزارشی پنج حاشیه بزرگ فوتبال فرانسه که اخیرا رقم خورده را لیست کرده و واژه رسوایی را برای آن به کار برده است:

شایعه ارتباط امباپه با یک جادوگر
تنها چند هفته مانده به شروع جام جهانی، ماتیاس پوگبا، برادر پل پوگبا، ستاره تیم ملی فرانسه طی اظهاراتی جنجالی مدعی شد که پل برای تضعیف کیلیان امباپه (سال 2019) دست به دامان سحر و جادو شده و برای این کار یک جادوگر استخدام کرده بود. امباپه بعد از مطرح شدن این ادعا ترجیح داد به نفع تیم ملی فرانسه، اظهارنظر تندی انجام ندهد.

1789886

رابطه تیره و تار دشان با بنزما
حواشی مربوط به کریم بنزما به وِیژه در آستانه دیدار فینال جام جهانی، بخش زیادی از تمرکز خروس ها را گرفت. بعد از کسب توپ طلا توسط کریم، سرمربی فرانسه چاره ای جز دعوت او به تیم ملی نداشت. بنزما اما در تمرینات پیش از جام مصدوم شد و اردو را ترک کرد. هر چند او پیش از پایان جام جهانی سلامت خود را بازیافته و تمرینات رئال برگشت اما دشان با وجود اصرار فوتبالدوستان و رئیس جمهور فرانسه، برای استفاده از این بازیکن در دیدار فینال مقابل آرژانتین متقاعد نشد. کریم در واکنش به این اتفاق از تیم ملی خداحافظی کرد و رسانه های مختلف مدعی هستند که او درخواست های خاصی داشته که مورد قبول فدراسیون واقع نشده است.

1789885

پاوارد و اتهام خیانت به تیم ملی!
بعد از اینکه فرانسه در اولین بازی خود در جام جهانی با نتیجه 4-1 پیروز و در قامت یک مدعی ظاهر شد، همه چیز در ظاهر عادی به نظر می رسید اما خیلی زود مشخص شد که اختلافاتی داخل تیم وجود دارد. بنجامین پاوارد در این برهه متهم به این شد که اطلاعات داخلی تیم را در اختیار رسانه ها قرار داده است.
این بازیکن به دلیل سرپیچی از فرمان های تاکتیکی دشان در بازی اول، به نیمکت تبعید شد و دیگر بازی نکرد. پیش از شروع دیدار فینال فرانسه برابر آرژانتین بود که بنجامین پاوارد توسط برخی از هم تیمی هایش در رختکن به دلیل ارتباط خوبش با برخی روزنامه نگاران مطرح، متهم به افشای مطالب داخلی رختکن به مطبوعات شد. رفتار پاوارد در این مدت فضایی مسموم در درون تیم ایجاد کرد و بارها باعث بروز مشکلاتی شد.

1789887

اعتراف تلخ دشان چند روز بعد از فینال
"ما در حد فینال نبودیم. نمی‌خواهم مشکل را بیشتر به یک بازیکن نسبت دهم. اما در ترکیب اصلی پنج بازیکن بودند که به دلایل مختلف در سطح فینال نبودند." دشان چند روز پس از تایید اینکه تا سال 2026 سرمربی تیم ملی فرانسه خواهد ماند، به این موضوع مهم اشاره کرد.
در حالی که سرمربی فرانسه هیچ اشاره ای به بازیکن خاصی نکرد اما به نظر می رسد که منظور او ژیرو و دمبله بودند که به دلیل عملکرد ضعیف، در نیمه دوم دیدار فینال تعویض شدند. البته بازیکنان دیگری چون واران و هرناندز و دیگر عناصر دفاعی فرانسه هم می توانند در این لیست باشند چرا که در طول بازی هرگز نتوانستند مهاجمان حریف را مهار کنند.

1789888

امباپه مقابل رئیس فدراسیون: در حمایت از زیزو
اظهارت اخیر رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه در مورد زیدان جنجال زیادی به همراه داشت. او مدعی شد که زیزو گزینه او نبود و حتی اگر تماس هم می گرفت، جوابش را نمی داد! گرات همچنین در ادامه اظهارات عجیب خود خواستار تشکیل کمپینی ویژه برای پیدا کردن تیم بعدی زیدان شد.
این صحبت ها با واکنش کیلیان امباپه همراه بود. مهاجم پاریس با حمایت از زیدان، او را خود فرانسه دانست و تاکید کرد که هیچکس حق بی احترامی ندارد.

1789890

به دنبال این اتفاقات، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه مجبور به عذرخواهی شده و جملات جنجالی خود را تنها یک سوتفاهم دانست و افزود: "می خواهم به خاطر اظهارات خام خود که به هیچ وجه بازتاب دهنده افکارم نیست، عذرخواهی کنم."

دیدگاه‌ها