کد خبر : 1864103 | 21 دی 1401 ساعت 11:57 | 30.5K بازدید | 49 دیدگاه

گواردیولا: ایده‌های مضحکی برای شکست یونایتد دارم

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، در اظهارنظری جالب مدعی شده که ایده‌هایش برای غلبه بر یونایتد مضحک هستند.

گواردیولا: ایده‌های مضحکی برای شکست یونایتد دارم

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی روز شنبه در چارچوب رقابت‌های هفته بیستم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه اولدترافورد مهمان منچستریونایتد خواهد بود.

سیتی در حالی قدم به این بازی خواهد گذاشت که در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار دارد و یونایتد با چهار امتیاز کمتر در رده چهارم قرار گرفته است.

گواردیولا از زمانی که در سال 2016 جانشین مانوئل پیگرینی شد تا به حال 17 بار برابر یونایتد قرار گرفته که 9 پیروزی به دست آورده و شش بار نیز طعم شکست را چشیده است. سیتی همچنان در تمامی این چند سال بالاتر از یونایتد فصل را به پایان برده است.

اریک تن‌هاخ چهارمین مربی روی نیمکت یونایتد به حساب می‌آید که قرار است روبروی این مربی اسپانیایی قرار بگیرد. گواردیولا پیش از این برابر هر سه مربی قبلی به پیروزی رسیده و این در حالی است که در بازی رفت در ماه اکتبر در ورزشگاه اتحاد نیز موفق شد با نتیجه 3-6 برابر این مربی هلندی هم به پیروزی برسد.

با این حال، یونایتد تنها هفت امتیاز در 10 بازی اخیر لیگ برتر از دست داده و در چهار بازی آخرش نیز با پیروزی میدان را ترک کرده که بهترین روند آنها از مارس 2021 به حساب می‌آید. این یعنی گواردیولا باید در انتخاب ترکیب تیمش برای بازی با ساوتهمپتون در جام حذفی بسیار محتاطانه عمل کند.

او در این باره گفت:« من دوست دارم در حالی به مصاف یونایتد بروم که بازیکنانم به صورت میانگین و متعادل بازی کرده باشند چون ایده‌ها و تفکرات مضحکی برای پیروزی برابر یونایتد دارم.»

فکر کردن به این که گواردیولا قرار است ایده‌های مضحکی را به کار بگیرد ممکن است کمی ترسناک باشد، خصوصا با توجه به این که سابقه فکر کردن بیش از حد به سبک بازی تیمش در دیدارهای مهم در گذشته و خراب کردن روند خوب همیشگی را داشته است.

واضح‌ترین مثال مربوط به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 2020 است، زمانی که سیتی مدعی اصلی پیروزی برابر لیون در تک بازی حذفی بود اما پس از تغییر سیستم به 2-5-3 برای افزایش سرعت در حمله شکست خورد.

پیش از بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برابر اتلتیکو مادرید در آوریل سال گذشته میلادی که با پیروزی این تیم همراه بود، از او در این باره سوال شد و جواب او بسیار کنایه‌آمیز بود:« من بیش از حد فکر می‌کنم. دوست دارم بیش از حد فکر کنم و تاکتیک‌‎های احمقانه خلق کنم. امشب قرار است الهام بخش باشم و تاکتیکی باورنکردنی به نمایش بگذارم. ما با 12 بازیکن بازی خواهیم کرد.»

گواردیولا توضیحی درباره تفکراتش برای بازی روز شنبه برابر یونایتد نداد اما تایید کرد که بازیکنانش پس از بازی برابر چلسی در تمرینات خسته بودند.

او در ادامه اضافه کرد:« من ترکیب مشخصی برای یونایتد در ذهن ندارم. دیدارهای اخیر این تیم را تماشا نکردم. باید سبک بازی آنها در خانه را ببینم و در آن زمان متوجه خواهم شد که آیا نیاز به انجام تغییر هست یا خیر.»

دیدگاه‌ها