کد خبر : 1864365 | 22 دی 1401 ساعت 18:40 | 33.4K بازدید | 11 دیدگاه

بازیکنان نشان دادند لایق بعضی اظهارنظرها نبودند

ساپینتو: یک روز بخوابید، هر تیمی شما را می‌کُشد!

سرمربی استقلال می گوید که گل تراکتور برتری آنها را توجیه نمی کند چون آبی پوشان عملکرد بهتری داشتند.

ساپینتو: یک روز بخوابید، هر تیمی شما را می‌کُشد!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در یک بازی سخت و جنجالی موفق شد با نتیجه 2 بر یک از سد تراکتور عبور کند. جدال دو تیم در پایان 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید و در وقت های اضافه، سه گل وارد دروازه ها شد که سهم آبی ها 2 گل از روی نقطه پنالتی بود.

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در نشست خبری پس از بازی درخصوص این پیروزی گفت: به نظر من در نیمه اول خیلی خوب و محکم ظاهر شدیم. رفتار خوب، تمرکز بالا داشتیم و فشار زیادی روی حریف آوردیم. جنگنده بودیم و به همه نشان دادیم که باید این بازی را برنده شویم.

* نسبت به بازی قبل بهتر بودیم
در مقایسه با بازی آخر، رفتار متفاوتی را از خودمان نشان دهیم. در نیمه اول نیز چند موقعیت ایجاد کردیم. لایق این بودیم که در نیمه اول از حریف پیش بیفتیم. در نیمه دوم، باز هم بازی را خوب شروع کردیم. در مقایسه با بازی قبل، هم با توپ و هم بدون توپ ما خوب بودیم، آن هم در شرایطی که می دانستیم چگونه می خواهند ما را پرس کنند.

* گل تراکتور نشانه برتری آنها نبود
تیم ما اعتماد به نفس بالا داشت، حتی تحت فشار نیز از خط دفاعی بازیسازی می کردیم. موقعیت های خوبی را ایجاد کردیم و بازی مالکانه انجام دادیم. متأسفانه روی یک موقعیتی گل خوردیم که به نظر من برتری یا کیفیت آنها را توجیه نمی کند. چون خوب ظاهر نشدند.

1790892

* بازیکنان باید همیشه ذهنیت برنده داشته باشند
تیم ما به بازی برگشت. حتی در مقابل این گل ناعادلانه و حتی لحظه ای که می دانستیم زمان زیادی برای برگشت نداریم، چند تعویض انجام دادیم تا به تیم کمک کند. حتی سیستم را عوض کردیم که جواب داد. این، نتیجه کار سخت و ذهنیت برد بازیکنان است. آنها باید همیشه این ذهنیت را داشته باشند. واقعا عالی بودند و عملکرد خوبی داشتند.

* نتیجه عادلانه بود، ما تیم برتر بودیم
نتیجه عادلانه بود و ما تیم بهتر بودیم، در مقابل یک تیم خیلی خوب. تیمی که بازیکنان خیلی خوبی دارد، واقعا برابر این تیم بازی کردن سخت است. خیلی منظم هستند، خیلی خوب می جنگند، برای همه کسانی که این دیدار را تماشا کردند، یک بازی خیلی خوبی بین دو حریف قدر بود.

* بازیکنانم نشان دادند لایق بعضی از اظهارنظرات نبودند
بابت نتیجه خیلی خوشحالم. چون در شرایط بسیار بدی به این نتیجه رسیدیم. همه تحت فشار و ناراحت بودند، چون لایق بعضی اظهارنظرات نبودند. بازیکنانم نشان دادند که با تمام وجود کار کردند، بازی کردند و حرفه ای بودند. ولی بازیکنانی داشتیم که با وجود مصدومیت آمدند و جنگیدند. مثلا روزبه وضعیت بدنی او 100 درصد آماده نیست. سیاوش با وجود مصدومیت، با تمام وجود بازی کرد، چون گزینه دیگری برای انتخاب نداشتیم. این رفتاری است که ما نیاز داریم. واقعا به این تیم افتخار می کنم.

* مشکل اصلی ما خط حمله است و باید آن را اصلاح کنیم
از دست دادن موقعیت ها؟ به نظر من در ایران بازیکنان باکیفیت و با استعداد می بینیم. آنها باید بعضی اوقات حرفه ای تر باشند. این را به صورت کلی عرض می کنم. باید آن حس جاه طلبی را در بازیکنان افزایش دهیم تا عملکرد منظمی داشته باشند. بازیکنان من خیلی خوب و سخت کار کردند. به آنها نیز افتخار می کنم. ولی این تمام کردن ها به صورت کلی است و مختص تیم ما نیست و تیم های دیگر نیز هستند که نمی توانند از این فرصت ها استفاده کنند و آنها را از دست می دهند. امروز نیز می توانستیم این بازی را از دست بدهیم چون در کل بازی، کارآمدتر ظاهر نشدیم. ولی مهم این بود ما فرصت ها را ایجاد کردیم. بازیکنان در طول هفته سخت کار می کنند. ربطی به تکنیک یا تاکتیک ندارد. این چیزهای عاطفی و احساسی است که در تصمیمات آخر اینگونه می شود. ما روی آن کار می کنیم. بازیکنان نیز سعی می کنند این را اصلاح کرده و خودشان را تقویت کنند. فوتبال همین است که بعضی اوقات گل می زنید و گاهی اوقات نیز خیر. باید روی این مسئله کار کنیم. می دانیم که این مشکل اصلی خط حمله ماست که توپ های آخر را از دست می دهیم. این مشکل در تمرین نیست، تمریناتی را که تدارک می بینیم، عین لحظات واقعی بازی است. بعضی اوقات نیز خط دفاعی و گلر حریف خوب کار می کند. از نظر احساسی و عاطفی باید خونسردتر باشیم و تصمیم بهتری بگیریم. من به مهاجمان تیم اطمینان کامل دارم.

1790891

* اعتراضات خمس به داوری را قبول ندارم
اعتراض خمس به داوری؟ من قبول ندارم. فکر می کنم داور یک قضاوت خیلی جدی را انجام داد و پنالتی ها درست بودند. کارت قرمز را ندیدم، چون فاصله دور بود و نفرات زیادی در محوطه جریمه بودند. واقعا ما تیم بهتری بودیم. موقعیت های زیادی را ایجاد کردیم. می توانستیم در همان 90 دقیقه گلزنی کنیم. به نظر من لایق نتیجه ای که به دست آمد، بودیم. در بازی قبل، گلی که آنها به ثمر رساندند، آفساید بود. سیاوش به من گفت یک متر آفساید بوده است. حتی تلویزیون هم نشان نداد و بازی یک بر صفر به سود آنها شد. کمک داور پرچمش را بلند کرد و سپس پایین آورد. ما نیز با حیرت ایستاده بودیم.

* خواهش می کنم VAR بیاورید
به نظر من، بعضی اوقات داوری نیز به ضرر ما می شود. خواهش می کنم VAR بیاورید تا این مشکلات سریعا حل شود. نمی خواهیم که همیشه درباره این مسائل صحبت کنیم. این باعث می شود که کار برای داوران سخت شود. چون صحنه هایی وجود دارد که تشخیص آن سخت است. اگر VAR بود، ما در لیگ 6 امتیاز بیشتر داشتیم. بازی آخر در مقابل تراکتور، سه امتیاز را از دست دادیم. باید یک پنالتی به روی محبی گرفته می شد. من آن نتیجه را قبول کردم. اما امروز در مقابل یک تیم خیلی خوب بهتر بودیم.

ویدئو: 269770

* اگر یک روز بخوابید، هر تیمی شما را می کُشد!
دلیل کامبک؟ بعضی از بازی ها وجود دارد که عملکرد ما از حریف بهتر است، ما روحیه خوبی داریم، جنگنده تر ظاهر می شویم. در بازی قبل، آنها اجازه ندادند ما بازی خودمان را انجام دهیم. ما بخاطر اینکه بد بودیم، نباختیم. این اشتباهات کوچک بود که باعث شکست ما شد. من نتیجه را قبول کردم و تمام شد. ما مصدومان مهمی داشتیم که در حال ریکاوری هستند و جو بهتر شده است. بازیکنانی داشتیم که قبل از جام جهانی در سطح عالی بودند، ولی اُفت کردند. آنها نیز در حال بازگشت به شرایط آرمانی هستند. خودتان می دانید در این لیگ تمامی بازی‌ها سخت هستید و اگر بخواهید یک روز بخوابید، هر تیمی می‌تواند شما را بکُشد! نباید تنبلی کنیم و باید ادامه دهیم. باید تمرکز بالا داشته باشیم. تا آخر خط، این مدلی خواهد بود.

* خمس در زمان بازیکنی موهای بلندی داشت
تقابل با خمس در زمان بازیکنی؟ امروز قبل از بازی درباره این موضوع صحبت کردیم. ما در دیپورتیو لاکرونیا و ساراگوسا بازی می‌کردیم. ما همدیگر را می شناختیم چون مقابل هم بازی کرده بودیم. البته آن موقع او موهای بلندی داشت. شوخی می‌کنم او بازیکن خیلی خوب و رقابتی بود و الان هم مربی خوبی است.

* قایدی امروز کیفیتش را نشان داد
درخشش قایدی؟ او لازم است که به ما کمک کند، عین کاری که امروز انجام داد. قایدی استعداد زیادی دارد و به او اطمینان صد درصدی دارم. بازیکنان کلیدی و بااستعداد، باید در بازی‌ها بیشتر ظاهر شوند. بعضی وقت ها کار را از ابتدا شروع می‌کنند و در برخی دیدارها به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین می‌شوند و تفاوت ایجاد می کنند. من می‌خواهم قایدی را به‌عنوان بهترین تیم وارد زمین کنم. قایدی بازیکنی نیست که نود دقیقه جلو برود و برگردد، این موضوع بازی او را از بین می‌برد. او در این بازی های شدید، روی ظرفیتش کار می کند. امروز هم کیفیتش را نشان داد و به تیم کمک کرد و امیدوارم قایدی مثل امروز کارش را ادامه دهد.

دیدگاه‌ها