کد خبر : 1864533 | 23 دی 1401 ساعت 19:40 | 69.4K بازدید | 13 دیدگاه

مهاجم پرتغالی تنها نیست

بدترین شروع‌های فوتبال: کابوس فلیکس تا فاجعه زلاتان

ژوائو فلیکس که بعد از کش و قوس فراوان اتلتیکو را ترک کرد و به چلسی پیوست، در اولین بازی خود با پیراهن این تیم اخراج شد تا شروعی کابوس‌وار را در لیگ برتر تجربه کند.

بدترین شروع‌های فوتبال: کابوس فلیکس تا فاجعه زلاتان

به گزارش "ورزش سه"، ژوائو فلیکس، مهاجم پرتغالی، بعد از چندین روز گمانه‌زنی و شایعات متناقض سرانجام اتلتیکو مادرید را ترک کرد و راهی لندن شد تا پیراهن آبی چلسی را به تن کند. او خیلی زود به میدان رفت ولی در دیدار چلسی مقابل فولام درحالیکه حدود یک ساعت از شروع بازی گذشته بود، با یک خطای بی‌مورد اخراج شد تا کار را برای هم‌تیمی‌هایش سخت کند.

1791189
1791190

اما فلیکس می‌تواند به خودش دلداری بدهد؛ چراکه او اولین فوتبالیستی نیست که در اولین حضورش در تیمی که تازه به آن ملحق شده، با ارائه عملکردی وحشتناک سوژه می‌شود. در ادامه، به برخی از بدترین شروع‌های تاریخ فوتبال می‌پردازیم.

ریو فردیناند
کسی که عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ بریتانیا را به خود اختصاص می‌دهد، بدون شک وقتی در اولین بازی برای تیم جدیدش به میدان می‌رود، زیر ذره‌بین قرار دارد. ریو فردیناند زمانی که با قرارداد 25 میلیون یورویی از وستهام به لیدز پیوست با این شرایط روبرو بود.

1791191

اما اولین بازی او با پیراهن لیدز به فاجعه منجر شد. بازی لیدز با لستر در سال 2000 که با شکست 3-0 تیم جدید فردیناند به پایان رسید. ریو که در کنار لوکاس رادبه در خط دفاعی لیدز ایستاده بود، در مقابل حملات لستر به‌معنای واقعی کلمه تحقیر شد.

زلاتان ابراهیموویچ
ایبرا در طول دوران ورزشی‌ خود به‌ندرت بازی‌های بد داشته است. او در اولین فصل حضورش در میلان در سال 2010 درخشان بود و در طول فصل برای روسونری 21 گل به ثمر رساند.

1791192
1791193

اما زلاتان در اولین بازی خود با پیراهن میلان مقابل تیمی نه چندان مطرح مثل سسنا پشت ضربه پنالتی ایستاد و پنالتی را از دست داد تا هواداران میلان احساس کنند تیم‌شان خرید خوبی نداشته است. او در رسانه‌های ایتالیا هم با انتقادهای زیادی مواجه شد.

تدی شرینگام
در اولین روز فصل 1997 لیگ برتر منچستریونایتد به مصاف تاتنهام رفت. تدی شرینگام، خرید جدید شیاطین سرخ، در اولین بازی خود با این تیم به مصاف تیم سابقش رفت.

1791194

درحالی‌که حدود یک ساعت از زمان مسابقه گذشته بود، او پشت یک ضربه پنالتی ایستاد و فرصت این را داشت که اولین گل خود برای یونایتد را مقابل تیم سابقش به ثمر برساند. اما ضربه او به تیر دروازه برخورد کرد.

جاناتان وودگیت
بعد از انتقال 15 میلیون یورویی جاناتان وودگیت از نیوکسل به رئال‌مادرید در سال 2004، هواداران رئال انتظار زیادی از این خرید جدید تیم‌شان داشتند.

1791195
1791196

اما اولین بازی این دفاع وسط رئال به‌شکلی کابوس‌وار به پایان رسید. او در مقابل بیلبائو یک گل به خودی وحشتناک وارد دروازه رئال کرد و بعد هم دومین کارت زرد خود را دریافت کرده و اخراج شد.

هنریک لارسن
هنریک لارسن، مهاجم سوئدی، تازه از منچستریونایتد به سلتیک اسکاتلند پیوسته بود. درحالی‌که هواداران اسکاتلندی از او انتظار خیلی بالایی داشتند، پاس بسیار بد او در دیدار این تیم مقابل هیبرنیان باعث شد دروازه سلتیک باز شده و آنها این بازی را ببازند. این اولین دیدار لارسن برای تیم جدیدش بود.

1791197

جالب اینجاست که اولین بازی اروپایی هنریک لارسن برای سلتیک هم شرایط مشابهی پیدا کرد. در دیدار سلتیک مقابل تیرول اینسبروک از اتریش این مهاجم دانمارکی یک گل به خودی زد تا با انتقادات زیادی مواجه شود. اما لارسن ناامید نشد و در 242 بازی‌ای که برای سلتیک انجام داد، آن‌قدر درخشید و برای این تیم گل زد که در نهایت به یکی از اسطوره‌های این باشگاه تبدیل شد.

دیدگاه‌ها