کد خبر : 1864659 | 24 دی 1401 ساعت 14:29 | 17.2K بازدید | 14 دیدگاه

اعتراض کرواسی به فیفا: دالیچ بهترین است!

فدراسیون فوتبال کرواسی به حمایت از زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور پرداخت.

اعتراض کرواسی به فیفا: دالیچ بهترین است!

به گزارش "ورزش سه" تیم ملی فوتبال کرواسی با شکست مراکش در دیدار رده بندی جام جهانی به مقام سوم این مسابقات دست پیدا کرد تا دالیچ بعد از یک نایب‌قهرمانی در 2018، با این مقام، به یکی از پرافتخارترین مربیان رده ملی جهان تبدیل شود.

این عملکرد اما چشم مسئولان فیفا را نگرفت و سرمربی کروات، جایی در فهرست پنج‌نفره نامزدهای برترین سرمربی سال این نهاد نداشت. موضوعی که انتقاد فدراسیون فوتبال کرواسی را به دنبال داشت و آنها در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی، به تمجید از سرمربی خود پرداختند.

آنها با انتشار عکسی از دالیچ و استفاده از کلمه "بست" و هشتگ مربی به این موضوع واکنش نشان دادند.

1791403

ماریان کوستیچ در همین رابطه می‌گوید: "با احترام به هیئت داوران متخصص و همچنین مربیان نامزدی که در سال 2022 نتایج بسیار خوبی کسب کردند، عدم حضور زلاتکو دالیچ، مربی تیم ملی کرواسی در میان نامزدهای جایزه بهترین‌های فیفا را یک حذف قابل توجه می دانیم. فیفا در گزاره های خود «نتایج ورزشی و رفتار کلی تیم مربی در داخل و خارج از زمین» را به عنوان معیار برشمرد. با توجه به اینکه تنها تیم ملی کرواسی در بین چهار تیم برتر لیگ ملت‌ها و جام جهانی قرار گرفت، جایی که برزیل را در قطر حذف کرد و فرانسه را در پاریس شکست داد، نمی‌دانیم که چگونه دالیچ شایسته این نامزدی نبود."

او در ادامه گفت: " بر اساس نتایج ورزشی او، درک این موضوع وقتی که معیار دوم را در نظر بگیریم دشوارتر است. به دلیل رفتار صحیح او، احترام کامل برای همه، او احترام تمام جهان را به دست آورد، و این در مورد تیم ملی ما که نماینده مربی خود بود نیز صادق است. و کل ملت به هر حال، دالیچ در چهار بازی مستقیم با دو همکار نامزد خود، دشان و رگراگی، دو برد و دو تساوی به ثبت رساند. ما این نوع تصمیم هیئت داوران متخصص را اشتباه و ناعادلانه می دانیم زیرا معتقدیم دستاوردها و رفتار زلاتکو دالیچ و تیم ملی کرواسی شایسته احترام بیشتری است."

دیدگاه‌ها