کد خبر : 1864670 | 24 دی 1401 ساعت 15:04 | 9.5K بازدید | 1 دیدگاه

بعد از حذف تلخ از جام جهانی؛

داوران زن با قدرت به فوتبال ایران برگشتند (عکس)

مهسا قربانی و انسیه مافی‌نژاد، دو داور ایرانی که با حذف از لیست نهایی فیفا برای حضور در جام جهانی زنان در روزهای اخیر خبرساز شده بودند، در هفته دوازدهم لیگ برتر قضاوت حساس‌ترین دیدار فصل را برعهده داشتند.

داوران زن با قدرت به فوتبال ایران برگشتند (عکس)

به گزارش ''ورزش سه''، کمتر از یک هفته پیش بود که فیفا در سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال، اسامی داوران خانم برای قضاوت در جام جهانی ۲۰۲۳ نیوزلند–استرالیا را اعلام کرد که بر اساس اعلام فیفا، دو داور ایرانی که کاندیدای قضاوت در این مسابقات بودند، از لیست نهایی کمیته داوران فدراسیون جهانی فوتبال حذف شدند.

مهسا قربانی (داور وسط) و انسیه مافی‌نژاد (کمک داور)، کاندیدای قضاوت در جام جهانی زنان بودند که به دلیل عدم استفاده از VAR و همچنین عدم قضاوت در مسابقات مردان که دو فاکتور مهم فیفا، برای انتخاب داوران نهایی جام جهانی ۲۰۲۳ بود، از لیست نهایی کمیته داوران فیفا حذف شدند، اما بعد از گذشت کمتر از یک هفته از این اتفاق تلخ، مهسا و انسیه در کوبل داوری حساس‌ترین دیدار فصل فوتبال زنان قرار گرفتند و با قضاوت کم‌اشتباه خود نشان دادند برای حضور در جام جهانی بعدی در تلاش هستند.

مهسا قربانی داور وسط این دیدار حساس با حضور نزدیک به موقعیت‌های حساس مسابقه و همچنین آمادگی جسمانی بالا نشان داد که اگرچه حذف از لیست فیفا می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد، اما همچنان در ۳۲سالگی امید زیادی برای حضور در جام‌های جهانی بعدی دارد.

گفتنی است که در پایان، این دیدار با هتریک زهرا قنبری و گل مونا حمودی در مقابل دو گل افسانه چترنور با نتیجه چهار بر دو به سود خاتون بم به اتمام رسید.

دیدگاه‌ها