کد خبر : 1864870 | 25 دی 1401 ساعت 16:20 | 2K بازدید | 1 دیدگاه

پنجمین قهرمانی راننده قطری در داکار

راننده قطری روز یکشنبه پنجمین عنوان قهرمانی خود در مسابقات رالی داکار و دومین قهرمانی پیاپی خود در این رقابت‌ها را به دست آورد.

پنجمین قهرمانی راننده قطری در داکار

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرگزاری فرانسه، ناصر العطیه ۵۲ساله توانست برای دومین بار پیاپی و پنجمین بار در مجموع فاتح رالی داکار شود. او در سه مرحله به عنوان نفر نخست پیشتاز شد و بیش از یک ساعت در رده‌بندی کلی نسبت به سباستین لوب فرانسوی که سال گذشته نیز نایب قهرمان شد، برتری داشت.

لوکاس مورائس برزیلی و هم‌تیمی العطیه نیز بر سکوی سوم ایستاد.

العطیه بعد از قهرمانی گفت: «بسیار خوشحالم. این دوره داکار برای همه سخت بود. من در دورهای پایانی تلاش داشتم که شرایط را مدیریت کنم و موفق به این کار هم شدم چون در نهایت قهرمانی مهم بود. این خیلی خیلی عالی است که موفق به دفاع از عنوانم شدم. بسیار خوشحالم که پنج بار برنده داکار شده‌ام.»

1791839

لوب در دورهای پایانی تمام تلاشش را کرد، اما راننده ۴۸ساله فرانسوی نتوانست به رده نخست برسد. لوب نیز گفت: «ناصر آنقدر ثبات داشت که شکست‌ناپذیر بود و عملکرد درخشانی بدون هیچ اشتباهی داشت.»

1791842

در بخش موتورسواری نیز کوین بناویدس موتورسوار آرژانتینی برای دومین بار قهرمان مسابقات رالی داکار شد. بناویدس قهرمان سال ۲۰۲۱، ۴۳ ثانیه از توبی پرایس استرالیایی جلو افتاد و توانست در رده نخست قرار گیرد و اسکایلر هاوز از ایالات متحده سوم شد.

1791840
1791841
1791843

دیدگاه‌ها